Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cryptswap1  (gelezen 422 keer)

Offline Cme

  • Lid
cryptswap1
« Gepost op: 2018/03/23, 16:12:13 »
Als ik de Samsung535u, 64 amd opstart krijg ik eerst te zien: 'Please enter passphrase for disk ST5000LT012-(cryptswap1) on none!'
Ik ben bezig geweest met Ubuntu Live usb en heb geprobeerd partities te verschuiven...  :D

Ik heb met en zonder de live USB stick ge(her)start, recovery doorgelopen maar geen resultaat.
Ik zie wel enige aanwijzingen hier op 't forum maar die gaan niet over dezelfde meldingen behalve dan cryptswap1.
Wat te doen?
vr.groet,
Cme
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Cme

  • Lid
Re: cryptswap1
« Reactie #1 Gepost op: 2018/04/03, 13:54:26 »
Zonder enige reactie alhier  :'( toch tot een oplossing gekomen :)

Omdat ik geen toegang als beheerder dmv gksudo kreeg, wel de melding in de terminal dat de name vd computer niet werd herkent.... heb ik gezocht of daarvoor een oplossing was: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=103145.msg1010916;topicseen#o
gksudo gedit /etc/hosts
gksudo gedit /etc/hostname
Nadat ik de hostname in beiden gelijk had gemaakt, herstartte, bleef de ook cryptswap1 melding weg!
Ik ga er maar vanuit dat het door de aanpassing komt ;)

HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Re: cryptswap1
« Reactie #2 Gepost op: 2018/04/03, 14:02:15 »
Zonder enige reactie alhier  :'( toch tot een oplossing gekomen :)

Ja mooi he. Ik heb dat ook steeds vaker, dat ik zelf de oplossing al vind voor er antwoord komt, of zelfs al voor ik de vraag hier gepost heb.
Je wordt er steeds handiger in.

Sorry dat ik niet eerder reageerde. Feestdagen en prive-bezigheden waren hiervan de reden.
Anders had ik je wel enigszins de richting in geholpen van de gedachtengang van 'verplaatste waardoor gewijzigde rechten' en opnieuw toewijzen ervan. En dan hadden anderen zeker ook nog precies verteld hoe dat zou moeten.

Mooi dat het weer werkt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Cme

  • Lid
Re: cryptswap1
« Reactie #3 Gepost op: 2018/04/03, 14:19:55 »
 :)Bedankt voor je reactie..
FF voor mij; mijn Topic was 23-03 geplaatst =D
Je hebt gelijk, soms ligt in de vraag al een deel van het antwoord. Alleen loop ik hiermee de kans dat 'men' helemaal niet meer reageert :(
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Re: cryptswap1
« Reactie #4 Gepost op: 2018/04/03, 15:17:36 »
Helemaal niet zal niet snel gebeuren. Ik zal in elk geval reageren waar ik kan. Eigenlijk wordt er overal wel op gereageerd door altijd wel minstens 1 iemand.

En soms schiet er gewoon eens eentje door binnen hoge activiteiten waardoor deze te ver naar onderen verdrongen wordt.
Soms helpt het om dan een paar dagen later zelf even te reageren met de vraag: Niemand?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore