Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kort vraagje  (gelezen 811 keer)

kort vraagje
« Gepost op: 2010/04/25, 11:25:26 »
Ik heb een desktop waar ik geen internet op (kan) aansluiten vanwege de modem die te ver staat + verplaatsingen van de desktop.

Kan ik via het draadloze internet van mijn laptop internet op mijn desktop krijgen? Desktop verbinden met een kabeltje aan men laptop? Of id het niet zo simpel?



Alvast bedankt!

Offline jp

  • Lid
Re: kort vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/25, 11:33:40 »
Geen idee of dat kan.
Een USB ontvanger in de PC steken lijkt me makkelijker deze kosten ongeveer 15 euro.
Kijk wel even of deze ook onder Ubuntu werkt.

https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessCardsSupported#Wireless%20USB%20Adapters

Jan Paul.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/25, 11:35:55 door jp »

Re: kort vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/25, 11:36:28 »
kan geloof ik wel, maar hoe weet ik ook niet.

ik zou zelf gaan voor een WLAN kaart of WLAN USB zijn niet zo duur en dan heb je er ook iets aan als je (om welke reden dan ook) de laptop niet kan gebruiken.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline tigger

  • Lid
Re: kort vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/26, 07:57:39 »
Kort antwoord. Ja.
Lang antwoord. Het is mogelijk als je je laptop instelt dat deze je internet deelt. Onder windows is dit een muisklik weg. Werkt naar mijn ervaring niet stabiel, maar het kan wel werken. Verstandiger en makkelijker is het om je desktop te voorzien van een wireless netwerk optie. Dit kan een veel genoemd usb-dongle zijn, maar er zijn ook prima pci-kaartjes met een externe antenne. Deze hebben vaak een wat beter bereik en kosten ook rond de 15 tot 20 euro. Kijk wel eerst even of deze ondersteund wordt door ubuntu, maar de pci-kaarten hebben hier vaak minder rare utizonderingen dan een usb.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Re: kort vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/26, 20:17:34 »
Dank u voor de antwoorden.