Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox gemaximaliseerd starten?  (gelezen 1797 keer)

firefox gemaximaliseerd starten?
« Gepost op: 2010/04/18, 19:56:30 »
ik heb wat ruzie met firefox, alle programma's starten zoals ik ze ook gesloten heb, behalve firefox, welke altijd een klein <GECENSUREERD> venstertje opent.
ik vind dat nogal vervelend want ik gebruik hem altijd gemaximaliseerd, iemand een idee hoe ik zorg dat hij ook zo start?


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Mikkel

  • Lid
Re: firefox gemaximaliseerd starten?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/18, 20:22:45 »
.........ik gebruik hem altijd gemaximaliseerd, iemand een idee hoe ik zorg dat hij ook zo start?

Is dat niet een kwestie van venstertje naar de linker bovenhoek van het beeldscherm slepen, vervolgens de rechter benedenhoek van het venstertje naar rechts onderin het beeldscherm slepen tot ie beeldvullend is en dan Firefox sluiten via menu Bestand, Afsluiten? Dan zou....... ie de volgende keer gemaximaliseerd moeten starten. :rolleyes:

Re: firefox gemaximaliseerd starten?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/18, 20:46:24 »
Dan zou....... ie de volgende keer gemaximaliseerd moeten starten. :rolleyes:
dat is het punt dus, doet 'ie niet....-_-


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline jonux

  • Lid
Re: firefox gemaximaliseerd starten?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/18, 21:19:31 »
http://www.wyckedone.net/2006-12-26/firefox-wont-open-maximized/

The fix was to go into the Firefox profile directory and delete/rename the localstore.rdf file. Firefox recreates the file when it starts. I don’t know what caused the file to get changed. I do know it has to do with this entry in the RDF file:


width="994"
height="705"
screenX="0"
screenY="0"
sizemode="maximized" />

The width and height entries were somehow changed to 950 and 718 (respectively). I deleted the newly created RDF file, edited the two entries in the backup I had made, renamed the backup to localstore.rdf and restarted Firefox. Firefox opens fully maximized each time now.

wellicht helpt het  :P
Foxconn A6VMX / AMD Athlon(tm) 7850 Dual-Core Processor
UBUNTU 9.10 karmic/compiz/emerald

Re: firefox gemaximaliseerd starten?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/18, 21:24:42 »
probeer het verwijderen van .mozilla in je home folder

!!!!!!!!!!!! WAARSCHUWING !!!!!!!!!!!!!!!!

het is handiger om die map eerst te kopieren want daar staan wel al je instellingen in en ook nog je bladwijzers etc.

als je firefox dan weer opstart word die map automatisch weer aangemaakt

ik raad je wel aan om eerst op wat andere advies te wachten want als je de map (je backup) weer terug kopieert naar je home (als het niet heeft gewerkt) kunnen er fouten ontstaan!!!!!

probeer dit alleen als laatste redmiddel want je raakt echt al je instellingen kwijt + je bladwijzers als je deze map verwijdert

Re: firefox gemaximaliseerd starten?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/18, 21:55:25 »
dat weet ik, en de map .mozilla blijft dan ook mooi staan, dat is in dit geval namelijk geen "red" middel, want daar staan ook de instellingen van thunderbird.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: firefox gemaximaliseerd starten?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/19, 08:59:31 »
nee hoor de instellingen van thunderbird staan in .mozilla-thunderbird

Re: firefox gemaximaliseerd starten?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/19, 09:07:06 »
oke, maar er zitten wel wat dingen in van eclipse.
(extra dingen denk ik, want er is ook een .eclipse maar...)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: firefox gemaximaliseerd starten?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/19, 13:59:39 »
Je kunt .mozilla ook hernoemen (.pozilla) en dan FF weer opstarten; dan wordt er een nieuwe map gemaakt. Je bladwijzers (bookmarks.html) kun je uit .pozilla kopiëren. Als het niet bevalt kun je de nieuwe .mozilla weer verwijderen en .pozilla zijn oude naam weer teruggeven.