Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aMSN + Emesene = aMSN 2  (gelezen 25005 keer)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #25 Gepost op: 2008/06/15, 19:34:42 »
Top, mooi gemaakt profoX

Wanneer er een werkende versie is zal ik 'm zeker testen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Double12

  • Lid
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #26 Gepost op: 2008/06/15, 19:36:41 »
Dat met Microsoft vraag ik me al langer af: alle sites met "MSN" in de naam zijn door een recent oordeel van de rechter vervallen aan Microsoft, en er was een messenger die eerst "MSN" in de naam had maar nu ineens "Mercury" heet...
Lijkt me terecht, MSN is een trademark van Microsoft. Maar waarom mag aMSN dan nog wel gewoon zo heten??

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/15, 19:56:15 »
Double12: goed punt, maar ik _denk_ dat die wet alleen geldig is wanneer er een commercieel of kwaadaardig motief achter zit. En dan hebben we nog het punt dat wetten overal verschillen, hoewel het Nederlandse bedrijf achter MSNLOCK recent wel een zaak heeft verloren tegen Microsoft omtrent de naam MSNLOCK...

Citaat
Microsoft argues that the Web sites are forbidden under the Anticybersquatting Consumer Protection Act. That law, which was signed into law by President Clinton in 1999, imposes fines of up to $100,000 in damages for anyone who, with bad-faith intent to profit, "registers, traffics in or uses a domain name that is identical to, confusingly similar or dilutive of" an existing trademark
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #28 Gepost op: 2008/06/15, 20:04:35 »
Mijn dochter zou er heel blij mee zijn! Is sinds kort helemaal over op Ubuntu.. (ze doet haar best!) Alleen over aMSN is ze niet zo tevreden.

En wat de naam betreft: als het enigszins mogelijk is veranderen! MSN-Block werd laatst ook al door de rechter verboden.

Offline shappie

  • Lid
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/15, 20:06:12 »
Ik zelf ben altijd erg tevreden met emesene... Hoop dat men de extra functies zoals webcam en nog wat dingen uit aMSN gaat intergreren met de simpele/mooie interface en stabiliteit van emesene. Dan zouden we echt een heel sterk alternatief hebben voor windows messenger!

ProfoX: Ziet er al goed uit ;)
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #30 Gepost op: 2008/06/16, 10:20:31 »
Ziet er netjes uit profoX ;)

Offline siegi

  • Lid
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #31 Gepost op: 2008/06/16, 11:06:54 »
Citaat van: profoX
Nieuwe default theme voor de Qt 4 interface wanneer StyleSheet theming ingeschakeld is..

Vrij hard gebaseerd op Windows Live Messenger, dus hopelijk krijg ik nu geen problemen met Microsoft :D
Maar het is eigenlijk maar een testje om te kijken hoe hard we het op WLM kunnen laten lijken via Qt StyleSheets.

http://85.17.105.113/~wesley/images/amsn_preview3_qt4_frontend.png
Ah deze vind ik wel mooi :)
Het vorige uiterlijk was niet zo mijn smaak.

Offline Tom4

  • Lid
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #32 Gepost op: 2008/06/17, 08:57:12 »
Citaat van: siegi
Citaat van: profoX
Nieuwe default theme voor de Qt 4 interface wanneer StyleSheet theming ingeschakeld is..

Vrij hard gebaseerd op Windows Live Messenger, dus hopelijk krijg ik nu geen problemen met Microsoft :D
Maar het is eigenlijk maar een testje om te kijken hoe hard we het op WLM kunnen laten lijken via Qt StyleSheets.

http://85.17.105.113/~wesley/images/amsn_preview3_qt4_frontend.png
Ah deze vind ik wel mooi :)
Het vorige uiterlijk was niet zo mijn smaak.
Dit is inderdaad heel mooi.
Maar zou het misschien niet beter zijn dit als skin beschikbaar te stellen op het internet ?
Als je het standaard gaat gebruiken als skin zou je misschien nog problemen kunnen krijgen met MS.

Calimerubuntu

  • Gast
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #33 Gepost op: 2008/06/17, 15:52:48 »
Citaat van: Maarten123
Mijn dochter zou er heel blij mee zijn! Is sinds kort helemaal over op Ubuntu.. (ze doet haar best!) Alleen over aMSN is ze niet zo tevreden.

En wat de naam betreft: als het enigszins mogelijk is veranderen! MSN-Block werd laatst ook al door de rechter verboden.
zou FmUsCnK mogen?


cali

aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #34 Gepost op: 2008/06/17, 16:21:53 »
Citaat van: arie
Citaat van: Calimerubuntu
zou FmUsCnK mogen?


cali
hij is leuk gevonden :)
Als je 12 bent...
Laat ons hier asjeblief ontopic blijven.

aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #35 Gepost op: 2008/06/18, 13:32:04 »
Eigenlijk heb ik nog een voorstel.

Bij aMSN kan je (dacht ik) een bestand verzenden door het te slepen naar de textarea.
Bij emesene krijg je per down- / upload weer mooie balkjes.  Het zou opzich mooi zijn als aMSN2 dit allebij had.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #36 Gepost op: 2008/06/18, 17:24:15 »
Het chatwindow van de Qt 4 front-end zal waarschijnlijk met WebKit via XHTML en JavaScript on-the-fly gerenderd worden. (Ik denk dat dit de meeste flexibiliteit biedt als we denken aan al hetgeen in het venster moet komen..) Down/upload balkjes in het chatvenster zelf zijn dus zeker wel mogelijk, alsook winks (hoewel winks pas mogelijk zullen zijn na Qt 4.5)

In het begin gaan we echter gebruik maken van een simpele QTextBrowser en QTextEdit. Wanneer de features zoals down/upload balkjes en winks in aMSN 2 verschijnen zullen we overstappen naar WebKit.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #37 Gepost op: 2008/06/22, 22:43:50 »
ik gebruik nu emesene en vroeger amsn moet zeggen dat er niet echt iets is wat amsn wel had dat ik nu niet heb ...
webcam enz gebruik ik niet ... enkel groeps-chat ... (al weet ik niet of amsn die had ..)

Offline Dave

  • Lid
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #38 Gepost op: 2008/06/24, 11:52:10 »
amsn werkt hier vlotter dan msn op de (vergelijkbare)puter van m'n dochter dus met die traagheid zal het wel meevallen. Ik heb er geen klachten over in ieder geval, ook nooit instabiliteit gemerkt.
Maar alles zal wel te verbeteren zijn.

Dat msnlock is een commercieel iets, misschien dat dat een verschil maakt.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #39 Gepost op: 2008/07/05, 19:55:48 »
Ziet er al mooi uit zeker weten.
Mijn vraag is of het probleem van het foto veranderen ook opgelost wordt in aMSN2.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #40 Gepost op: 2008/07/05, 23:48:46 »
Waarschijnlijk wel, want aMSN2 is een complete rewrite.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #41 Gepost op: 2008/07/06, 09:51:40 »
is het programma al bruikbaar , of kun je nog maar steeds enkel je contact lijst opvragen ?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #42 Gepost op: 2008/07/06, 16:25:12 »
Niet bruikbaar
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline maxpower

  • Lid
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #43 Gepost op: 2008/07/07, 12:34:29 »
EN scripts zoals je dat hebt met msn in windows met msg+? datje zelf scritps kan maken/installeren voor msn zodat je bijvoorbeelda utomatisch antwoord kan laten geven en noem maar op? ik doel dus op iets zoals plsc is voor msg+.. Zou wel vet zijn. komt er support voor zo iets?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #44 Gepost op: 2008/07/07, 16:29:48 »
Ja. Dat zijn dan gewoon plug-ins.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #45 Gepost op: 2008/07/08, 21:46:59 »
tja wachten tot het bruikbaar wordt maar wat zou de meerwaarde zijn tegen over emesene (wat ik nu gebruik) of pidgin?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #46 Gepost op: 2008/07/08, 22:32:09 »
Meer features. Betere compatibiliteit met het MSN-netwerk. Betere desktop integratie. Als je alleen maar eenvoudig wil chatten via het MSN netwerk (zoals je ondertussen al wel hebt duidelijk gemaakt :)) dan volstaat Pidgin of Emesene ook wel.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #47 Gepost op: 2008/07/08, 22:39:15 »
Meer features via plugins mag ik hopen
het enige wat ik bij alle alternatieven mis is snelle(re) bestandsoverdracht ....
tja ik gebruik msn ja , omdat ik teweinig gmail (google talk ) gebruikers heb lol :D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #48 Gepost op: 2008/07/08, 23:19:56 »
Toen ik zei dat je het ondertussen al duidelijk had gemaakt doelde ik eigenlijk op het feit dat het voor jou simpel mag zijn, omdat je enkel groepschat gebruikt, maar voor de rest niets speciaals. Dus niet dat je MSN gebruikt. (Ikzelf gebruik ook meer MSN dan Jabber etc. omdat al mijn real-life vrienden en kennissen MSN gebruiken, en ik wil die mensen niet lastigvallen met een preek waarom ze Jabber moeten gebruiken)

aMSN stelt een directe verbinding in voor bestandsoverdracht, dus dat gaat zo snel mogelijk. aMSN 2 zal diezelfde methode gaan gebruiken wanneer het klaar is. Maar dat is nog wel een aantal maanden verder. aMSN 2 bestaat nog niet voor de gebruiker.. alleen voor de ontwikkelaar.. of nieuwschierige tester die graag zijn contactlijst bekijkt :P

De meeste standaardfunctionaliteit van het MSNetwerk zal ingebouwd zijn, maar extra plug-ins (zoals bij MSN Plus) zal via plug-ins werken.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Treces

  • Gast
aMSN + Emesene = aMSN 2
« Reactie #49 Gepost op: 2008/07/26, 00:08:18 »
Citaat van: profoX
Toen ik zei dat je het ondertussen al duidelijk had gemaakt doelde ik eigenlijk op het feit dat het voor jou simpel mag zijn, omdat je enkel groepschat gebruikt, maar voor de rest niets speciaals. Dus niet dat je MSN gebruikt. (Ikzelf gebruik ook meer MSN dan Jabber etc. omdat al mijn real-life vrienden en kennissen MSN gebruiken, en ik wil die mensen niet lastigvallen met een preek waarom ze Jabber moeten gebruiken)

aMSN stelt een directe verbinding in voor bestandsoverdracht, dus dat gaat zo snel mogelijk. aMSN 2 zal diezelfde methode gaan gebruiken wanneer het klaar is. Maar dat is nog wel een aantal maanden verder. aMSN 2 bestaat nog niet voor de gebruiker.. alleen voor de ontwikkelaar.. of nieuwschierige tester die graag zijn contactlijst bekijkt :P

De meeste standaardfunctionaliteit van het MSNetwerk zal ingebouwd zijn, maar extra plug-ins (zoals bij MSN Plus) zal via plug-ins werken.
Dan ben ik wel benieuwd naar hoelang jullie denken dat het nog gaat duren, want het ziet er allemaal heel goed uit!