Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dvd-hoesjes printen  (gelezen 11650 keer)

Dvd-hoesjes printen
« Gepost op: 2007/08/08, 18:35:11 »
Hallo,

Met welk programma en hoe kan ik het beste fotos printen op het formaat van een dvd-hoesje?


Bvd, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline siegi

  • Lid
Dvd-hoesjes printen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/08, 19:01:26 »
In de repo's vind ik al verschillende programma's hiervoor zoek eens in synaptic of adept op cd cover
Met gimp kan je bv ook gewoon even de afmetingen wat schalen enzow.  Maar dat is dan weer eerder een algemeen programma.

Dvd-hoesjes printen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/08, 19:18:21 »
Koverartist zou ervoor geschikt zijn, maar die werkt bij mij dus helaas niet naar behoren. Het is inmiddels al gelukt met the Gimp, bedankt!

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Duckie

  • Lid
Dvd-hoesjes printen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/08, 19:21:32 »
Ik gebruik hiervoor glabels. Staat in de repo's, en is zeer makkelijk te gebruiken.
Je kunt eventueel via een wizzard ook zelf de grootte aanpassen.
____________________________________________

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Dvd-hoesjes printen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/09, 00:22:32 »
Citaat van: frankje
Koverartist zou ervoor geschikt zijn, maar die werkt bij mij dus helaas niet naar behoren. Het is inmiddels al gelukt met the Gimp, bedankt!

grtn, Frank
Wat werkt er niet met Koverartist??? Kun je alleen maar cd hoesjes selecteren!


Haal Hier Koverartist (De bovenste link "source")

Pak het uit waar je wilt, en kopieer alle koac bestanden naar /usr/share/apps/koverartist/cases.

En je kunt DVD hoesjes printen ;) Suc6

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Bandicoot

  • Gast
Dvd-hoesjes printen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/17, 20:03:19 »
Die link doet het bij mij gewoon hoor ..Maar is niet nodig, zoek in synaptic maar eens op kover en voila: Koverartist staat er gewoon tussen !

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Dvd-hoesjes printen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/17, 20:50:30 »
Citaat van: Bandicoot
Die link doet het bij mij gewoon hoor ..Maar is niet nodig, zoek in synaptic maar eens op kover en voila: Koverartist staat er gewoon tussen !
Als je (met Feisty) Koverartist installeerde kon je alleen maar CD hoesjes printen,
Door de koac files naar de map /usr/share/apps/koverartist/cases , te copieren. werkte het weer zoals het moet. (Vautje in het install script??) het is niet de nodig koverartist zelf te compileren.


Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Dvd-hoesjes printen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/18, 18:53:48 »
Klopt, heb net mijn eerste dvd hoesje geprint met Koverartist, het werkt dus. Bedankt!

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Dvd-hoesjes printen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/18, 22:29:48 »
Geen dank ;)

Gr Roland
Ubuntu user #12040 ;)

Dvd-hoesjes printen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/08, 12:50:14 »
Citaat van: arie
Citaat van: femke98
Ik weet dat dit een oude post is, maar ik heb die koverartist er nu opstaan en hij print keurig de cd en dvd hoesjes uit.
Maar......als ik het programma open, is het groter dan mijn beeldscherm, tenminste onderaan zie ik zeg maar, het einde niet.
Als ik op afmetingen wijzingen klik en daar het programmablad kleiner maak, krijg ik deze niet omhoog en dus is het einde nog steeds onderin onzichtbaar.

Wie weet hoe ik dit wel helemaal in mijn beeldscherm krijg?

En....ik kan het programma niet terugvinden in toepassingen? Ik heb het nu gestart in de terminal maar dat heb ik liever niet.
Hoe vind ik het terug?
zelf toevoegen aan het menu
systeem -> voorkeuren -> hoofdmenu
kiezen in welke groep je het wil hebben en dan nieuw menu item
bij opdracht, de opdracht die je in de terminal tikt om hem op te starten, of bladeren naar het bestand
Ik kan als ik alt indruk en ergens op het scherm klik het scherm slepen zoals ik wil met de muis (linker muisknop). Je kant het dan verticaal of horizontaal slepen tot je een punt krijgt waar je hem wel beet kunt pakken. Als dat niet wil kun je het ergens in advanced desktop settings aanvinken. Om het toe te voegen aan de toepassingen kun je ook rechts klikken op toepassingen en menuĊ› bewerken klikken.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Dvd-hoesjes printen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/08, 13:48:47 »
Hij staat niet in /usr/share/doc Daar staat alleen de uitleg.

Dvd-hoesjes printen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/08, 15:41:12 »
Femke, de starter is  /usr/bin/koverartist   Ik hoop dat het nu lukt.

succes.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066