Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04  (gelezen 8033 keer)

Offline Wout55

  • Lid
Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #25 Gepost op: 2012/07/11, 19:57:14 »
Ik vind dat mensen die Windows op hun pc willen hebben daar gewoon voor moeten betalen. En buiten de nerts gaat niemand dat voor zijn lol bij de buurman even doen. Het is iets anders als iemand een legale oemversie met key heeft die het niet meer doet en waarbij geen DVD geleverd is. Maar we hebben het hier over een upgrade. Die moet je dus gewoon kopen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #26 Gepost op: 2012/07/11, 20:38:04 »
Ze betalen er ook voor.
Maar als ze liever een illegale versie er op zetten dan moeten ze dat toch zelf weten?
Tevens wie zegt dat ze niet Windows thuis hebben liggen van een oude pc die word vervangen of het begeven heeft?

Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #27 Gepost op: 2012/07/11, 20:42:11 »
Tevens wie zegt dat ze niet Windows thuis hebben liggen van een oude pc die word vervangen of het begeven heeft?

Dus jij raadt ze dan aan Windows XP te installeren als ze netmet pijn en moeite Windows 7 hebben geleerd?

Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #28 Gepost op: 2012/07/30, 16:21:50 »
Een tijdje terug zag ik de post op Omg! Ubuntu!, en een tijd later op Emerce.

Asus gaat de EEE PC 1225C lanceren in Nederland, en deze gaat maar 210 euro kosten.

Zelf heb ik navraag gedaan bij Asus, en waarschijnlijk wordt deze eind augustus op de markt gebracht!

Specificaties (bron: Omg! Ubuntu!):
11.6″ screens at 1366 x 768 resolution.
1.6Ghz Intel Atom N2600 or 1.86Ghz Intel Atom N2800
2GB of RAM
320GB or 500GB HDD
0.3MP Web cam
Wi-Fi, Bluetooth, Ethernet
USB 3.0 and 2.0 ports
VGA and HDMI ports
Audio jack
3 & 6 cell batteries giving up to 9 hours of life
Ubuntu 12.04


Enorm goed nieuws voor mensen die een Ubuntu netbook willen aanschaffen, en voor 210 euro is dit zeker te doen!

Netbook is hier op de ASUS website te vinden.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/30, 16:25:51 door ThomasBerends »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #29 Gepost op: 2012/07/30, 17:25:23 »
Bedankt voor de tip, 210 euro is goedkoop Ik ben benieuwd of die te bewonderen is bij de Dixons, Mycom e.d.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #30 Gepost op: 2012/07/30, 17:39:07 »
Zeer interessant.
Maar de link naar de Asus-website is stuk, lijkt het...

FrSu

  • Gast
Re: Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #31 Gepost op: 2012/07/30, 18:00:19 »
Link doet het gewoon. Leuk dingetje. :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #32 Gepost op: 2012/07/30, 18:41:48 »
Link doet het gewoon. Leuk dingetje. :)
Ja, nu wel. De site zal wel overbelast zijn geweest vanwege de grote belangstelling.  :)

Re: Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #33 Gepost op: 2012/07/30, 18:43:09 »
Ik hoop dat ze gelijk hebben. Zou mooi zijn als je ze ook echt in Nederland makkelijk zou kunnen krijgen en dat je niet op ontdekkingstocht moet gaan op hun site om ze te vinden... (daar ben ik wel bang voor)

Re: Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #34 Gepost op: 2012/07/30, 19:12:11 »
Heb net de vraag gestuurd aan de Belgische helpdesk of ze ook hier leverbaar worden. Zal het antwoord natuurlijk hier posten zodra het binnen is.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #35 Gepost op: 2012/07/30, 19:46:42 »
Heb net de vraag gestuurd aan de Belgische helpdesk of ze ook hier leverbaar worden. Zal het antwoord natuurlijk hier posten zodra het binnen is.
Volgens de Emerce post wordt deze in de Benelux beschikbaar. En anders leveren Nederlandse webshops vast wel aan België ?

Offline Dave

  • Lid
Re: Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #36 Gepost op: 2012/07/31, 12:20:51 »
Helaas niet met een amd beschikbaar dus tgaat over.

Re: Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #37 Gepost op: 2012/07/31, 13:47:27 »
En het antwoord van Asus.  Blijkbaar kennen ze daar geen "binnenpost"....

Citaat van: Asus
Geachte heer/ mevrouw

Bedankt voor uw email.

Wij van de Technische Ondersteuning van Asus hebben geen informatie over de verkoop van onze producten.
Het is dus niet voor ons mogelijk om te achterhalen wanneer onze producten op de markt komen of welke winkels onze producten verkopen en wat hun voorraad is.

Wij kunnen u dus alleen adviseren om de grotere computer winkels te contacteren om te vragen of hun via onze sales afdeling erachter kunnen komen wanneer dit notebook leverbaar is.

En wat u anders kunt proberen is om naar de volgende website te gaan.

http://www.tweakers.net Hier gaat u naar de optie Pricewa tch.

Als u dan uw gezochte model type aangeeft kunt u alle verkopers voor dit product vinden.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet/ Best regards,

Asus TSD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Asus EEE PC 1225C - Ubuntu netbook voor 210 euro!
« Reactie #38 Gepost op: 2012/07/31, 14:01:44 »
Beide topics hierover zijn nu samengevoegd, dat heeft inderdaad wat voordelen t.o.v. sluiten.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/31, 21:38:10 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #39 Gepost op: 2012/08/02, 20:40:10 »
Persoonlijk kijk ik overigens enorm uit naar deze netbook, aangezien ze zeggen dat hij maarliefst 9 uur meegaat, en enorm goedkoop is. (:

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #40 Gepost op: 2012/08/02, 23:22:10 »
Persoonlijk kijk ik overigens enorm uit naar deze netbook, aangezien ze zeggen dat hij maarliefst 9 uur meegaat, en enorm goedkoop is. (:
Ja, eigenlijk is het te goed om waar te zijn (klein, licht, lange batterijduur, voorgeinstalleerd met Ubuntu en ook nog eens zo goedkoop), en het is bekend wat dan meestal de uitkomst is...  :)

Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #41 Gepost op: 2012/08/04, 21:21:58 »
Persoonlijk kijk ik overigens enorm uit naar deze netbook, aangezien ze zeggen dat hij maarliefst 9 uur meegaat, en enorm goedkoop is. (:
Ja, eigenlijk is het te goed om waar te zijn (klein, licht, lange batterijduur, voorgeinstalleerd met Ubuntu en ook nog eens zo goedkoop), en het is bekend wat dan meestal de uitkomst is...  :)
Vertel?

Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #42 Gepost op: 2012/09/18, 13:42:26 »
Persoonlijk kijk ik overigens enorm uit naar deze netbook, aangezien ze zeggen dat hij maarliefst 9 uur meegaat, en enorm goedkoop is. (:
Ja, eigenlijk is het te goed om waar te zijn (klein, licht, lange batterijduur, voorgeinstalleerd met Ubuntu en ook nog eens zo goedkoop), en het is bekend wat dan meestal de uitkomst is...  :)
Vertel?

Dat er niets van terecht komt. Want op de Nederlandse site van Asus is dit netbookje met Ubuntu in geen velden of wegen te bekennen. Uiteraard wel een (enigszins) vergelijkbaar model met "Legitieme Windows® 7"... http://www.asus.nl/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1225B/#specifications Leuk dat Italianen er een kunnen kopen maar voor mij als Nederlander zijn dit soort netbookjes dus vapor(hard)ware.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #43 Gepost op: 2012/09/18, 14:03:30 »
Persoonlijk kijk ik overigens enorm uit naar deze netbook, aangezien ze zeggen dat hij maarliefst 9 uur meegaat, en enorm goedkoop is. (:
Ja, eigenlijk is het te goed om waar te zijn (klein, licht, lange batterijduur, voorgeinstalleerd met Ubuntu en ook nog eens zo goedkoop), en het is bekend wat dan meestal de uitkomst is...  :)
Vertel?

Dat er niets van terecht komt. Want op de Nederlandse site van Asus is dit netbookje met Ubuntu in geen velden of wegen te bekennen. Uiteraard wel een (enigszins) vergelijkbaar model met "Legitieme Windows® 7"... http://www.asus.nl/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1225B/#specifications Leuk dat Italianen er een kunnen kopen maar voor mij als Nederlander zijn dit soort netbookjes dus vapor(hard)ware.
De versie die hier wordt aangeboden is de B-variant, terwijl die Italiaanse versie de C-variant (1225C) is:
http://www.fnac.it/Asus-Eee-PC-1225C-GRY015U-Ubuntu-Notebook-Netbook/a662190?PID=10&Mn=-1&Mu=-13&Ra=-5000&To=0&Nu=2&Fr=0

Aangezien deze heel andere specs heeft dan de NL-versie, durfde ik het niet aan om deze NL-versie zomaar te bestellen (ik test laptops die ik koop altijd ZELF via de live-CD/USB). Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een 12" Lenovo bij Hettes, want je moet toch wat.

Het is toch wel weer jammer om te moeten concluderen dat het weer niet gelukt is, het is net of een onzichtbare hand ons van al dat moois afhoudt.  ;)

Offline MKe

  • Lid
Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #44 Gepost op: 2012/09/18, 15:09:50 »
Maar als ze liever een illegale versie er op zetten dan moeten ze dat toch zelf weten?
dat is zoiets als zeggen: "als ze liever een auto stelen dan er een kopen moeten ze dat toch zelf weten?" lijkt me geen goede zaak. Illegaal is wat het woord zegt: niet toegestaan en strafbaar.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #45 Gepost op: 2012/09/18, 15:32:55 »
Maar als ze liever een illegale versie er op zetten dan moeten ze dat toch zelf weten?
dat is zoiets als zeggen: "als ze liever een auto stelen dan er een kopen moeten ze dat toch zelf weten?" lijkt me geen goede zaak. Illegaal is wat het woord zegt: niet toegestaan en strafbaar.
Ze mogen het idd zelf weten. Alleen help ik ze niet daarbij, op geen enkele manier. Ze kijken dan wel even raar ('maar iedereen doet dat toch?'), maar ik heb mijn punt gemaakt.

Heeft iemand al naar Asus gemailt hoe dat zit dan?
Een forumlid had iets getwitterd of zo. Misschien wel handig om de status op te vragen.

Re: Asus lanceert nieuw netbookje met Ubuntu 12.04
« Reactie #46 Gepost op: 2012/09/18, 22:30:25 »
Ik ben het met MKe eens.

@markba: Maar wat je wél als voordeel hebt is dat Lenovo topspul maakt en bovendien hun hardware altijd OOTB op Linux (of in ieder geval Ubuntu) werkt dus uiteindelijk heb je dan alsnog een supergoede Ubuntu-laptop/netbook :)