Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'Openen met' opties kan ik niet verwijderen (Wine/Crossover)  (gelezen 838 keer)

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
'Openen met' opties kan ik niet verwijderen (Wine/Crossover)
« Gepost op: 2007/08/22, 09:10:19 »
Ik was aan het testen of Crossover Office nu beter werkt dan Wine. Aanvankelijk startte na installatie een windows programma automatisch op als ik er op dubbelklikte. Nu echter niet meer.
Inmiddels heb ik beide programma's (die ik overigens niet tegelijkertijd geïnstalleerd heb gehad) weer verwijderd maar loop nu tegen een paar probleempjes aan:

1. Als ik nu met mijn rechtermuisknop op een .exe bestand klik krijg ik nog steeds de optie te zien 'run with crossover' terwijl dat programma dus niet meer bestaat. Via 'eigenschappen' kan ik deze optie ook niet meer verwijderen. Hoe krijg ik het alsnog weg?
2. Na herinstallatie Wine krijg ik geen windows programma's meer geïnstalleerd. Na het eerste scherm loopt de boel vast en ik krijg eerst de standaard windows meldingen van 'pas op met uitvoeren exe-bestanden'.

Herstarten en dergelijke levert niets op.

Wat te doen? :(
JackTummers.nl

Offline Soul-Sing

  • Lid
'Openen met' opties kan ik niet verwijderen (Wine/Crossover)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/22, 09:26:33 »
volledig verwijderen: homemap: beeld: verborgen bestanden.

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
'Openen met' opties kan ik niet verwijderen (Wine/Crossover)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/24, 11:43:22 »
Alle mappen (verborgen of niet) zijn al verwijderd. Hetzelfde geldt voor Wine. Alles verwijderd en daarna computer herstart en Wine opnieuw geïnstalleerd. IE werkt goed onder Wine, photoshop loopt meteen vast bij de setup waar het voorheen gewoon makkelijk te installeren was. Melding over Crossover staat nog steeds onder de rechtermuisknop terwijl het dus écht verwijderd is, ook alle verborgen bestanden.
JackTummers.nl