Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met thunderbird  (gelezen 720 keer)

Offline Dirkdb

  • Lid
    • HET Reclame adviesbureau
Probleem met thunderbird
« Gepost op: 2009/11/02, 22:31:44 »
Beste Mensen,

Ik heb een probleem hier, ben al redelijk bekend met linux maar hier kom ik niet uit.

Heb alle data op andere partities staan waaronder mijn thunderbird mail. Nu heb ik een upgrade gedaan van 9.04 naar 9.10 maar dat liep niet lekker, allemaal crashes, traag systeem etc. Dus vandaag fresh install en die werkt goed!

Maarrr..ik kan niet bij mijn mail van thunderbird, als ik een sudo thunderbird doe dan pakt hij mijn profiel wel uit de profilemanager, maar als ik gewoon op het icoontje klik van thunderbird dan krijg ik de profilemanager zonder profiles,

Ik kan dan een profile aanmaken, mijn mail lezen, maar zodra ik thunderbird afsluit en weer opstart krijg ik weer hetzelfde. Word er doodziek van!

Ik heb de rechten in de map al aangepast met mijn profiel maar dat helpt niet, de rechten van het thunderbird snelkoppeling in de usr/bin map ook aangepast helpt ook niet.

Het stomme is dat het allemaal prima werkt na de upgrade, maar na een fresh install van hetzelfde systeem niet meer! ik snap er niets van, hoop dat iemand kan helpen!!

Groet
Dirk
Wie is het? Wij zijn het! HÉT Reclame adviesbureau!
http://www.wijzijnhet.com

Offline revival

  • Lid
Re: Probleem met thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/02, 23:49:52 »
Hoi Dirk

Wat ik altijd doe bij een nieuwe installatie.

eerst een backup maken van de map ~/.mozilla-thunderbird
daarna wis ik de map ~/.mozilla-thunderbird
start thunderbird maar maak geen nieuw account aan, gewoon doorklikken (of annuleren dat weet ik niet zeker
maar maakt ook niets uit volgens mij) tot je het standaard thunderbird scherm ziet.
daarna thunderbird afsluiten.
als het goed is heeft hij de map ~/.mozilla thunderbird opnieuw aangemaakt.
wis de het .default en het profile.ini bestand en kopieer deze twee bestanden van de backup terug naar deze plaats.
Daarna thunderbird opstarten en zou je als het goed is je mails en account weer kunnen zien.

Succes


Offline Dirkdb

  • Lid
    • HET Reclame adviesbureau
Re: Probleem met thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/05, 21:00:04 »
Probleem is al enige tijd opgelost,

Ik wil het hier even kwijt.

Het probleem was dat ik de map gebruikte in de systeemfolders, nu bleek dat het ook kon helpen om een map met .mozilla-thunderbird aan te maken in mijn home map. Vervolgens een profiel aangemaakt in de profilemanager dat verwijst naar de mail op de andere partitie en het werkte!

Dus ik hoop dat andere mensen hier nog iets aan kunnen hebben!
Wie is het? Wij zijn het! HÉT Reclame adviesbureau!
http://www.wijzijnhet.com