Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe simpel folders en files vergelijken na copieren  (gelezen 940 keer)

Offline Beekhof

  • Lid
Hoe simpel folders en files vergelijken na copieren
« Gepost op: 2015/11/15, 22:12:10 »
Om bestanden in een folder te vinden, kun je er een verzameling icones van maken of een lijst afbeelden.
In zo'n lijst kun je normaal ook de grootte van files en het aantal files in een folter aflezen.
Bij  een interne HD blijkt dat altijd wel zo te zijn, echter niet op een externe HD VIA NETWERK aangesloten. Daar viel de "size" (aantal items) weg!!
Dan is het niet jammer genoeg niet eenvoudig mogelijk om files en folders met elkaar te vergelijken na copieren, d.w.z. of deze goed zijn overgekomen? (door klikken op eigenschappen is dat natuurliijk ook wel mogelijk, maar vereist meer acties).

Re: Hoe simpel folders en files vergelijken na copieren
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/16, 09:05:27 »
Meld
Zit in de standaard repo's.

Offline Beekhof

  • Lid
Re: Hoe simpel folders en files vergelijken na copieren
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/16, 11:37:45 »
Vuurvosje: Sorry, aan zo'n antwoord heeft niemand iets. Zo is mij bekend dat files (in grootte) vergeleken kunnen worden in de cmd-line, zoals bv. diff, cmp etc. Dit zou in een of andere script natuurlijk kunnen om een grote reeks files te vergelijken.

Lees a.u.b. mijn vraag nog eens: het gaat mij er om dat bij een netwerk HD bepaalde info er niet is terwijl dit bij een interne HD zo te zien valt door bv. de lijsten van files af te beelden, daarin staat normaal het aantal items in een folder in een kolom, naast de datum.
Deze info valt bij een netwerk HD weg, Ik zal van beiden een voorbeeld opzoeken en als bijlage toevoegen in een volgend bericht.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Hoe simpel folders en files vergelijken na copieren
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/16, 11:51:30 »
Het antwoord van Vuurvosje was wat kort maar klopt wel: met meld kun je op een grafische manier bestanden en mappen vergelijken. Precies wat je omschrijft van wat je wilt, kun je doen met meld.

Re: Hoe simpel folders en files vergelijken na copieren
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/16, 13:01:00 »
Als je een venster krijgt wat er in de mappen staat en je zoekt wat kan je toch altijd het laten op zoeken?Dan weet je toch ook of iets er op staat?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Beekhof

  • Lid
Re: Hoe simpel folders en files vergelijken na copieren
« Reactie #5 Gepost op: 2015/11/16, 15:19:42 »
In onderstaande bijlage is te zien wat er bij een netwerk HD ontbreekt, wat op de systeem HD wel aanwezig is.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe simpel folders en files vergelijken na copieren
« Reactie #6 Gepost op: 2015/11/17, 20:06:37 »
Meld lijkt precies te doen wat je vraagt, dus waarom zou dit programma niet geschikt zijn?


Offline Beekhof

  • Lid
Re: Hoe simpel folders en files vergelijken na copieren
« Reactie #7 Gepost op: 2015/11/19, 23:12:46 »
van Dijk: prachtig, als je het ziet, snap je het (Kruif).
Prachtig zo'n forum met enthousiasme en kennis overdracht.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe simpel folders en files vergelijken na copieren
« Reactie #8 Gepost op: 2015/11/20, 05:31:41 »
Krusader heeft ook mogelijkheden om dit te doen.

Als je backup software gebruikt, en dan verify gebruiken, dan weet je dat de files goed zijn aangekomen.
Met de hand kijken/controleren dan weet je niet of de files zijn aangekomen. De files nakijken of ze er staan is geen zekerheid of ze zijn aangekomen.

Je kunt altijd nog de totale grootte opvragen, dan weet je of de grootte gelijk is.