Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uiterlijk Ubuntu (thema's)  (gelezen 52729 keer)

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #50 Gepost op: 2007/02/22, 15:44:55 »
Ben nu bezig om via Xubuntu het Ububtu desktop te installeren. Maar heeft iemand een idee hoe je thema's in Xubuntu moet installeren? Dat Xubuntu ziet er namelijk best wel snel uit. Kan ik via het sessiebeheer best wel eens gebruiken.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #51 Gepost op: 2007/02/22, 20:27:06 »
Das makkelijk, de thema-pakketjes moet je uitpakken naar de lokatie: /usr/share/themes
Icoon-pakketjes pak je uit naar: /usr/share/icons

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #52 Gepost op: 2007/02/22, 20:29:21 »
Ook raad ik je aan file-roller te installeren, ipv xarchiver welke standaard in Xubuntu zit.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat file-roller echt veel beter de pakketjes uitpakt!

baszsiejj

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #53 Gepost op: 2007/02/24, 14:13:14 »
is die start button nou al gelkt, al dat geklooi, het had ook makkelijker gekunt:

CITAAT:

How to change a menu button (tested in Ubuntu Dapper):
1. add a main menu applet to your panel
2. run gconf-editor
3. go to /apps/panel/objects/object_1
4. check use custom icon
5. in custom icon key add an image path
ofwel: zet het hoofdmenu in je panel
typ in de terminal gconf-editor
ga naar /apps/panel/objects
zoek het object met type menu_applet
check box: use_custom_icon
vul bij Custom_icon het pad van je icoontje in (png-jpg-bmp-etc.)
sluit het venster

succes!(als het nog niet lukte, ik kon mij geen wijs maken uit dit topic, alles doormekaar)
bas

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #54 Gepost op: 2007/02/24, 14:30:58 »
Ik zal hier zeker eens mee gaan stoeien. Draai op dit moment met Edgy (je weet wel, 6.10), maar kan dat makkelijk veranderen omdat ik een image heb gemaakt van Dapper (en van Edgy). Even een andere image er overheen gooien en voilá.... Een beetje off-topic, maar hievoor gebruik ik Partimage. Ideaal om bestaande (perfecte) situaties te bevriezen en naderhand (als iets grondig fout is gegaan) teug te zetten.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

baszsiejj

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #55 Gepost op: 2007/02/24, 19:37:26 »
ok, ik blader nu door wat topics heen en zie dat jij het tlkens over die startknop hebt, deze stappen die ik hiervoor gepost heb die zijn voor elk theme hetzelfde, dus niet dat als je een ander thema insteld dat er weer een andere knop inzit

succes!

bas

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #56 Gepost op: 2007/02/27, 21:30:33 »
Een geheel ander vraagje. Ik ben nu wat aan het spielen met Xubuntu. Werkt best wel fijn. Wat ik zou willen weten of je ook hele submenu's in de taakbalk kan krijgen zoals bij Gnome? Tot nu toe kom ik niet verder dan losse programma's.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #57 Gepost op: 2007/02/28, 00:02:53 »
Citaat van: baszsiejj
is die start button nou al gelkt, al dat geklooi, het had ook makkelijker gekunt:(...)
succes!(als het nog niet lukte, ik kon mij geen wijs maken uit dit topic, alles doormekaar)
bas
YES..................... YES......!!! Gelukt. Gaat perfect onder Dapper.
Bedankt voor de tip...
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Vincentt

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #58 Gepost op: 2007/02/28, 17:25:30 »
Citaat van: woteb
Een geheel ander vraagje. Ik ben nu wat aan het spielen met Xubuntu. Werkt best wel fijn. Wat ik zou willen weten of je ook hele submenu's in de taakbalk kan krijgen zoals bij Gnome? Tot nu toe kom ik niet verder dan losse programma's.
Als je met de rechtermuisknop klikt op "Properties" (of Eigenschappen ofzo) van een icoontje in de taakbalk dan kun je links op de + klikken. Dan kun je een nieuw item toevoegen die in een submenu komt. Niet perfect, maar goed...

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #59 Gepost op: 2007/03/03, 23:20:35 »
Citaat van: baszsiejj
is die start button nou al gelkt, al dat geklooi, het had ook makkelijker gekunt:

(...)
succes!(als het nog niet lukte, ik kon mij geen wijs maken uit dit topic, alles doormekaar)
bas
Dit werkt uitstekend, alleen met Dapper. In Edgy kan ik dit....

3. go to /apps/panel/objects/object_1
4. check use custom icon  <===

.... niet vinden. Kan ik dat aanmaken? Het leuke is dat als ik met Dapper dit alles voor elkaar heb, het ook onder Edgy draait, alleen die startbutton kan ik dan niet veranderen op bovenstaande manier.

Waar slaat Gnome dit eigenlijk op? Lijkt mij ergens in een XML bestand. Dat is denk ik dan ook met Mouspad of Gedit aan te passen, al dan niet met sudo erbij...? Dan kan dat ook bij Edgy worden gebruikt, of zit ik er helemaal naast?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #60 Gepost op: 2007/03/13, 03:35:39 »
Ik word gek, zowel de SVG als de Gconf-editor methode werken niet :/

Alleen in Tango en Tangerine zit de desbetreffende SVG file die ik niet kan c.q.mag overschrijven.
En met de Gconf-editor methode is er geen optie menu_applet :/

Ik heb geprobeerd een screenshot te maken inclusief uitgeklapt menu, maar dat ging niet.
Wat doe ik fout?



*EDIT* Idioten bij fileshack, ze geven de verkeerde UBB link informatie (UBB1 ipv UBB2).
Aangepast
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

Offline Nico

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #61 Gepost op: 2007/03/13, 17:01:40 »
Ik weet geen antwoord op je vraag, maar zou je die wallpaper eens apart kunnen uploaden a.u.b.? Vind die wel mooi, en zou goed op mijn pc passen :)
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Vincentt

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #62 Gepost op: 2007/03/13, 17:12:36 »
Citaat van: Chill_Burg
Ik word gek, zowel de SVG als de Gconf-editor methode werken niet :/

Alleen in Tango en Tangerine zit de desbetreffende SVG file die ik niet kan c.q.mag overschrijven.
En met de Gconf-editor methode is er geen optie menu_applet :/

Ik heb geprobeerd een screenshot te maken inclusief uitgeklapt menu, maar dat ging niet.
Wat doe ik fout?

[url]http://img360.imageshack.us/img360/2985/screenshotdr2.th.png[/url]

*EDIT* Idioten bij fileshack, ze geven de verkeerde UBB link informatie (UBB1 ipv UBB2).
Aangepast
Kun je niet gewoon bij de GIMP in het menu kiezen File->Acquire->Screenshot en dan een delay instellen?

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #63 Gepost op: 2007/03/13, 17:57:20 »
@Snobke: ik zal vanavond de background uppen (foto gemaakt door vriendin in Oekraïne tijdens een vakantie aan de zwarte zee).
@Vincentt: Ik zal het vanavond eens proberen, momenteel geen Ubuntu want (nog) geen VPN verbinding.
Maar ik heb goede hoop dat ook dat vanavond op zal zijn gelost, ik heb net een site gevonden met info over VPN naar UvT binnen Debian GNU / Linux.
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #64 Gepost op: 2007/03/13, 19:36:47 »
Ik heb even een screenshot gemaakt van de gconfig-editor:



Daar zie je hoe je die startknop in moet stellen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #65 Gepost op: 2007/03/22, 10:08:20 »
Weet iemand ook een goed programma/tooltje om thema's te maken en te bewerken?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #66 Gepost op: 2007/03/22, 11:11:47 »
thx voor de tip over de startknop, zoiets zocht  ik al langer.
Over een tool voor thema's weet ik niets af. Kijk eens op www.kde-look.org of www.gnome-look.org
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Vincentt

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #67 Gepost op: 2007/03/22, 12:09:36 »
Citaat van: woteb
Weet iemand ook een goed programma/tooltje om thema's te maken en te bewerken?
Nou ja, voor Murrina-thema's kun je volgens mij de Murrine Configurator gebruiken, maar die heb ik zelf niet geprobeerd.

Offline Ruben

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #68 Gepost op: 2007/04/02, 18:58:37 »
Weet iemand welke icon theme Fedora 7 test 3 gebruikt?

I love it!

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #69 Gepost op: 2007/04/03, 08:51:17 »
Citaat van: RR1991
Weet iemand welke icon theme Fedora 7 test 3 gebruikt?

I love it!
http://www.gnome-look.org/content/show.php/Echo+Icon+Theme?content=49955

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #70 Gepost op: 2007/04/03, 09:42:51 »
Voordat ik het vergeet...bedankt voor de tip, het icoon thema vind ik ook prachtig!
Ook heb ik een hele mooie wallpaper met luchtballonnen nu, zonder fedora logo uiteraard!

OVerigens hier nog een site met echt een heleboel prachtige wallpapers:
http://art4linux.org/pages/wallpapers.html

Offline Nico

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #71 Gepost op: 2007/04/10, 21:25:33 »
Ik probeer nu al een tijdje hetzelfde te doen als woteb (XP uiterlijk). Ik heb dan de thema's die woteb aanraadde (bedankt, woteb ;)) gebruikt. Maar de startknop wil nog steeds niet lukken. Ik heb zowel de tips van CORVUS_CORAX gevolgd, als van baszsiejj. Maar geen van beide lukt.

Een screenshot:


Als je nu goed kijkt in de rechterbovenhoek van het Ubuntu-icoontje, zie je wel iets "vreemd". Ik weet niet of dit het logo is...

Alle hulp is welkom! Bedankt!
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #72 Gepost op: 2007/04/11, 01:20:09 »
Na veel puzzelwerk is het mij zelf wel gelukt.
Wat ik zo snel op basis van je screenshot zie is dat je probeert een custom icon toe te wijzen aan een action.
Wat je moet doen is een Object zien te vinden dat niet launcher_object is maar menu object.
Het is nu al vrij laat, maar ik zal (als ik morgen tijd heb) wel even wat screens online mikken om uit te leggen hoe ik het voor elkaar gekregen heb.
Mij lukte het ook niet met Corvax' uitleg maar dat komt omdat ik met drie taskbars ( 1 boven, 2 beneden( werk, en de "standaard" uitleg dus niet 1 op 1 klopt.
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

bassreal

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #73 Gepost op: 2007/04/23, 11:19:52 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Das makkelijk, de thema-pakketjes moet je uitpakken naar de lokatie: /usr/share/themes
Icoon-pakketjes pak je uit naar: /usr/share/icons
als ik uitpak naar die map krijg ik telkens te zien dat ik niet de toestemming heb, ik heb dit proberen te veranderen in de eigenschappen maar daar blijft het vast staan dat alleen de root dat kan, maar hoe kan ik dat doen als root die mappen naar daar schrijven van mijn icoontjes?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #74 Gepost op: 2007/04/23, 11:31:06 »
Citaat van: bassreal
Citaat van: CORVUS_CORAX
Das makkelijk, de thema-pakketjes moet je uitpakken naar de lokatie: /usr/share/themes
Icoon-pakketjes pak je uit naar: /usr/share/icons
als ik uitpak naar die map krijg ik telkens te zien dat ik niet de toestemming heb, ik heb dit proberen te veranderen in de eigenschappen maar daar blijft het vast staan dat alleen de root dat kan, maar hoe kan ik dat doen als root die mappen naar daar schrijven van mijn icoontjes?
met
Citaat
gksudo nautilus
naar de map navigeren, en aanpassen/aanvullen/toevoegen.