Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Vertaalfouten diapresentatie Lubuntu 11.10  (gelezen 2600 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[OPGELOST] Vertaalfouten diapresentatie Lubuntu 11.10
« Gepost op: 2011/09/24, 15:14:37 »
In de diapresentatie van Lubuntu 11.10 ben ik een paar fouten tegengekomen. De verbeteringen heb ik reeds als suggestie toegevoegd op Launchpad. Willen de vertalers daar eens naar kijken?

Opsomming:

- onvertaalde verwelkoming (Thank you for choosing Lubuntu...)

- energie-besparende > energiebesparende

- gebruikersinterface > gebruikersomgeving

- bestandsformaten > bestandsoorten

- U kunt ook extra niet-vrije ondersteuning verkrijgen door.... > u kunt ook ondersteuning verkrijgen voor niet-vrije multimediabestanden door...

- e-mail programma > e-mailprogramma

- wanneer u offline bent > wanneer u niet verbonden bent met het internet

- Met Lubuntu, heeft u toegang tot all .... > Met Lubuntu, heeft u toegang tot alle ...

- zoek-knop > zoekknop
« Laatst bewerkt op: 2011/09/24, 20:56:06 door Pjotr »

Offline Macfan

  • Lid
Re: Vertaalfouten diapresentatie Lubuntu 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/24, 20:32:16 »
Hoi Pjotr

Ik heb alles gedaan, behalve bestandsformaten > bestandsoorten.
Bedankt voor de oplettendheid en suggesties.
Groeten
Rob

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[OPGELOST] Re: Vertaalfouten diapresentatie Lubuntu 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/24, 20:49:43 »
@Rob: bedankt voor de snelle actie!  :)
Dat hebben we toch maar mooi even snel ingekopt, op tijd voor de finale versie van 11.10.

Overigens: in de Nederlandse vertaling van Lubuntu 11.10 stikt het helaas nog van de hoofdletters. Zoals ik al schreef in een ander draadje, op 10 september:
Citaat
Wat wel erg hinderlijk is in Lubuntu 11.10: het Overdreven en Overbodig Gebruik Van Hoofdletters. Daarbij heb ik namelijk in de eerste versies van mijn vertalingen, exact de Engelse brontekst gevolgd, die overvloedig met hoofdletters strooit.....   :(

Ik heb dit inmiddels overal gecorrigeerd in de bovenstroomse vertalingen. Maar ik ben bang dat die correcties niet op tijd zijn gekomen voor Lubuntu 11.10. Enfin, bij Lubuntu 12.04 LTS komt het allemaal weer goed.   8-)

Dit krijgen we niet meer rechtgebreid voor de finale versie van Lubuntu 11.10, denk ik. Te weinig tijd. Indien het uiteindelijk niet vanzelf goedkomt in de ontwikkelversie van 12.04, zal ik rond bèta 1 van 12.04 op actie gaan aandringen bij de bovenstroomse ontwikkelaars. Bij Xfce waren ze erg behulpzaam, toen ik een vergelijkbaar verzoek had. Dus bij LXDE zal 't ook wel lukken.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/24, 20:56:27 door Pjotr »