Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!  (gelezen 6942 keer)

Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #25 Gepost op: 2015/12/03, 15:23:19 »
Nou kan ik al helemaal niet meer slapen. =D
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #26 Gepost op: 2015/12/03, 15:59:03 »
Mint 17.3 is prachtig spul.... het behoort tot het beste wat Linux op dit moment te bieden heeft.

Sterker nog: Mint 17.3 behoort tot de beste besturingssystemen die er op dit ogenblik überhaupt zijn. Het laat Windows 10 *ver* achter zich, qua gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit, veiligheid en betrouwbaarheid.  =D

Zelfde geldt voor mij met
Xubuntu 14.04 ,maar vind het wel mooi jullie begeisterung  :P
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #27 Gepost op: 2015/12/03, 16:17:09 »
Het is zo heerlijk als ik het goed begreep, dat gelijk de nieuwste libre office meekomt in de update, dus blijf even rustig wachten tot de update binnen komen. hij draait zo heerlijk,  zoals Pjotr altijd benoemd,  als een Mercedes.
@ Dellkubuntu , we willen je gerust in slaap wiegen.

Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #28 Gepost op: 2015/12/03, 16:22:39 »
Het is zo heerlijk als ik het goed begreep, dat gelijk de nieuwste libre office meekomt in de update, dus blijf even rustig wachten tot de update binnen komen. hij draait zo heerlijk,  zoals Pjotr altijd benoemd,  als een Mercedes.
@ Dellkubuntu , we willen je gerust in slaap wiegen.

Er zijn ook genoeg mensen die problemen hebben met een Mercedes. Geen enkel automerk is 100% foutloos/betrouwbaar (over het totale aantal gebruikers gezien). Natuurlijk zijn er wel merken die eruit springen zoals Mercedes (alleen auto's - bussen totaal niet) en Mazda, maar er zijn altijd wel probleemgevallen (maandagmorgen-modellen en fabrieksfoutjes-auto's). En zo met computers ook: met 14.04 had ik toch wel een paar probleempjes. En dat ondanks dat dit een speciaal voor Linux gemaakte laptop is én 14.04 als ontzettend betrouwbaar wordt bestempeld. Dus ook daar is niks 100% betrouwbaar, maar Mint 17.3 is dan wel weer betrouwbaar totnutoe want nog geen bugs ervaren dus alle lof voor Linux Mint en dat zou ik voorheen nooit hebben durven zeggen :)

Edit: oh, nu toch wel een bugje ontdekt: na een herstart is alles ineens half in het Engels terwijl Systeeminstellingen --> Talen nog steeds zegt dat "Dutch;Netherlands" de standaardtaal is... https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=95519.new#new
« Laatst bewerkt op: 2015/12/03, 16:36:21 door Vistaus »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #29 Gepost op: 2015/12/03, 17:04:47 »

Edit: oh, nu toch wel een bugje ontdekt: na een herstart is alles ineens half in het Engels terwijl Systeeminstellingen --> Talen nog steeds zegt dat "Dutch;Netherlands" de standaardtaal is... https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=95519.new#new

Heb je de taal instellingen wel systeembreed ingesteld?

Edit: even niet goed opgelet, je heb namelijk al systeembreed aangepast. Ik had die link niet bekeken. foutje.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/03, 17:19:05 door Henkp »

Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #30 Gepost op: 2015/12/03, 18:48:17 »
Het is zo heerlijk als ik het goed begreep, dat gelijk de nieuwste libre office meekomt in de update, dus blijf even rustig wachten tot de update binnen komen. hij draait zo heerlijk,  zoals Pjotr altijd benoemd,  als een Mercedes.
@ Dellkubuntu , we willen je gerust in slaap wiegen.
Dat jij er zo kalm onder blijft, dit is nog erger dan op de kadootjes onder de kerstboom wachten.  :P
Gaat je niet lukken, dat in slaap wiegen. Pas als alles erop staat kan ik weer rustig verder.
@Tom: jij bent al zo lang trouw aan Xubuntu, dan moet het gewoon erg goed zijn. Ik weet dat je geen rotzooi wilt gebruiken. ^-^
« Laatst bewerkt op: 2015/12/03, 18:51:32 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #31 Gepost op: 2015/12/03, 19:00:35 »
De hoofdontwikkelaar van Linux Mint, Clément Lefebvre, heeft medegedeeld dat de officiële vrijgave eigenlijk al eerder (gisteren of eergisteren) had moeten plaatsvinden. Want de definitieve iso's staan al lang op de spiegelservers, wereldwijd.

Maar het is vertraagd, doordat de server van linuxmint.com het begaf. De boel heeft er dagenlang(!) compleet uit gelegen.

Ze hebben een nieuwe server moeten inrichten, en daar zijn ze nu nog niet helemaal mee klaar, ook al is het forum weer in de lucht. Pas als alles af is op die server, komt de officiële aankondiging.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/03, 19:17:30 door Pjotr »

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #32 Gepost op: 2015/12/03, 19:17:46 »
Dagenlang klinkt wat veel. De problemen dat de server het begaf en dus ook de site van Mint uit de lucht ging is pas twee dagen geleden. :) ;)

Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #33 Gepost op: 2015/12/03, 23:08:14 »
Dagenlang klinkt wat veel. De problemen dat de server het begaf en dus ook de site van Mint uit de lucht ging is pas twee dagen geleden. :) ;)

Inderdaad, het viel mij gisteren op dat ie plat was terwijl ik een dag eerder toevallig nog iets opzocht op de site en toen werkte het dus nog prima.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #34 Gepost op: 2015/12/04, 11:18:08 »
De site lag plat vanaf 1 december, de dag dat Pjotr het hier melde. :)
Anyhoo, ze zijn weer online en dat is wat telt:

Citaat
Hello everyone,

I would like to apologize for keeping you in the dark. You probably noticed our website and forums were down and even though it’s early December, Linux Mint 17.3 isn’t officially out yet.

We’ve been hit by a series of disk issues on our main server and we made a critical mistake which resulted in data loss when trying to solve them. We then discovered our daily backups only covered part of what we lost…

 

We’re working day and night to recover the data and to bring everything back to normal.

The affected websites are http://www.linuxmint.com and http://forums.linuxmint.com. The server also had to be rebuilt, so we’re expecting traffic/load issues until it is tuned and issues related to email/uploads until it is properly configured.

Only files were lost, no databases. On the forums, this means all the posts, accounts, etc.. are there, but users might miss their avatar, signatures etc..

On the website it means 404 errors, missing screenshots and release notes, outdated pages..etc.

I’m confident we’ll recover pretty much everything. If something is permanently lost, we’ll rewrite it. It is possibly the worst moment for this to happen. We should be enjoying a new release right now but we can’t afford to announce it in these conditions.

We’ll get there of course, and I hope we won’t be long. I’m learning a lot from this setback. I’m really sorry this has happened, I can’t wait for us to get passed this situation so that we can resume our work on the distribution.


http://blog.linuxmint.com/?p=2944

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #35 Gepost op: 2015/12/04, 11:26:17 »
Ze zijn inmiddels bijna klaar met de reparatie van de server:
http://blog.linuxmint.com/?p=2944#comment-121664

(commentaar nr. 80, van Clem).

Ik vermoed dat de officiële aankondiging vanavond of anders morgen komt.  :)

Offline Dennissch

  • Lid
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #36 Gepost op: 2015/12/04, 13:43:51 »
Ik zit te denken, als ik op 17.2 zou blijven. Blijft dan LibreOffice ook op de oude versie 4.x steken? Opzich vind ik 4.x prima, maar krijg je voor LO wel veiligheidsupdates dan enzo? 17.3 is opzich het overwegen waard, maar 17.2 draait enorm lekker vind ik. En 17.3 is toch eventjes afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #37 Gepost op: 2015/12/04, 14:58:24 »
De veiligheidsupdates blijf je gewoon krijgen. het maakt niet uit welke versie je van de Mint 17 draait. Of je nu 17.1, 17.2 of 17.3 draait.  ;)
Ik denk wel dat je LO 5 alleen bij de 17.3 gaat krijgen, maar je kunt het beste gewoon op de 17.2 blijven zitten als die het beste bevalt.
Kubuntu 20.04

Offline Dennissch

  • Lid
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #38 Gepost op: 2015/12/04, 16:10:50 »
De veiligheidsupdates blijf je gewoon krijgen. het maakt niet uit welke versie je van de Mint 17 draait. Of je nu 17.1, 17.2 of 17.3 draait.  ;)
Ik denk wel dat je LO 5 alleen bij de 17.3 gaat krijgen, maar je kunt het beste gewoon op de 17.2 blijven zitten als die het beste bevalt.

Ah zo dus stel ik blijf op 17.2 steken. Dan krijg ik veiligheidsupdates voor zowel Mint zelf maar ook voor Libreoffice en andere programma's?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #39 Gepost op: 2015/12/04, 16:24:25 »
Ah zo dus stel ik blijf op 17.2 steken. Dan krijg ik veiligheidsupdates voor zowel Mint zelf maar ook voor Libreoffice en andere programma's?
Juist.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #40 Gepost op: 2015/12/05, 00:02:03 »
17.3 is nu officieel verschenen!  :)
http://blog.linuxmint.com/?p=2947
« Laatst bewerkt op: 2015/12/05, 00:19:47 door Pjotr »

Offline aartje

  • Lid
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #41 Gepost op: 2015/12/05, 08:54:08 »
17.3 is nu officieel verschenen!  :)
http://blog.linuxmint.com/?p=2947
Ik raad de minder ervaren gebruikers aan om een maandje te wachten met installeren/upgraden.
Dan zijn de meeste kinderziektes er wel uit....

FrSu

  • Gast
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #42 Gepost op: 2015/12/05, 09:00:25 »
Het is geen RC meer, er zullen geen kinderziektes meer zijn.

Offline aartje

  • Lid
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #43 Gepost op: 2015/12/05, 09:05:59 »
Het is geen RC meer, er zullen geen kinderziektes meer zijn.
Bij iedere nieuwe release komen er altijd nog een paar onvolkomenheden naar voren
als het "grote" publiek het gaat gebruiken. En wat is nou helemaal een maandje.....

FrSu

  • Gast
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #44 Gepost op: 2015/12/05, 10:05:24 »
Probeerde dit topic nog even op te zoeken. Kon het 1,2,3 niet weer vinden onder Andere Distributies. Maar staat onder Interactief/Algemeen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #45 Gepost op: 2015/12/05, 11:14:30 »
@FrSu: het is geen hulpvraag, vandaar....  :)

@aartje: inzake de kinderziektes heb je natuurlijk gelijk. Maar: ik heb ze zelf nog niet kunnen ontdekken....

Het is natuurlijk ook zo, dat de hele Mint 17-serie in de basis nog steeds dezelfde Ubuntu 14.04 is. En die is zeer stabiel.

Offline aartje

  • Lid
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #46 Gepost op: 2015/12/05, 12:49:01 »

@aartje: inzake de kinderziektes heb je natuurlijk gelijk. Maar: ik heb ze zelf nog niet kunnen ontdekken....

Het is natuurlijk ook zo, dat de hele Mint 17-serie in de basis nog steeds dezelfde Ubuntu 14.04 is. En die is zeer stabiel.
Ik doe alleen maar een suggestie. Ik verwacht de komende maand wel  hulpvragen die voorkomen hadden
kunnen worden door een maandje te wachten. En  het is vaak van gebruikers die:
a) geen backup maken van hun systeem voor ze upgraden. Ik doe dat wel en kan binnen 10 minuten
mijn oude toestand weer terugzetten (clonezilla in mijn geval)
b)(nog?) niet veel ervaring met Linux hebben, maar wel met ervaring met Windows en daar eigenlijk
bijna gedwongen worden om te upgraden. Wel, Mint17.2 is de komende maand nog net zo veilig als Mint17.3

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik de komende week niet ga upgraden (na een backup van mijn root-
en home-partitie) ;) ;). Eerlijk gezegd verwacht ik ook geen grote veranderingen.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/05, 12:53:25 door aartje »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #47 Gepost op: 2015/12/05, 13:08:59 »
@aartje: je hebt gelijk. Dat is inderdaad de voorzichtige aanpak. Vooral voor beginners is die zeker aan te raden.  :)

Maar mensen die iets meer ervaring hebben, kunnen er gerust nu al mee aan de slag....

Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #48 Gepost op: 2015/12/05, 14:02:04 »
Het is geen RC meer, er zullen geen kinderziektes meer zijn.
Bij iedere nieuwe release komen er altijd nog een paar onvolkomenheden naar voren
als het "grote" publiek het gaat gebruiken. En wat is nou helemaal een maandje.....

Volgens mij heb je gemist dat ik zei dat ik probleempjes had met 14.04? Dat zijn, in mijn ogen, ook "kinderziektes" want 100% ondersteunde hardware op een échte Linux-laptop dus daar kan het niet aan liggen. Oftewel: ook een LTS die al anderhalf jaar uit is hoeft niet probleemloos te werken. En datzelfde geldt voor zoiets als Linux Mint: kan ook foutjes bevatten lang na de release... Hoewel 17.3 bij mij prima draait op 2 kleine dingetjes na dan :)

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Linux Mint 17.3 Rosa: kwestie van dagen!
« Reactie #49 Gepost op: 2015/12/09, 18:42:54 »
Hij is net via update beheer binnen gekomen.