Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openoffice calc newbie  (gelezen 1008 keer)

Wokm4n

  • Gast
Openoffice calc newbie
« Gepost op: 2007/11/14, 22:55:25 »
Hallo,

Ik heb nooit van mijn leven met exce l of calc gewerkt maar met school moest het er toch eens van komen.

Na mijn eerste handelingen in OpenOffice calc ben ik een aantal probleempjes tegengekomen:
- Ik kan opeens geen cellen meer mergen (icoontje is greyed out)
- er staat bij alles wat ik aanpas een rood border met op hover status de bewerk informatie (e.g. laatst aangepast door .. op .. )

Nu heb ik de opties doorlopen maar ik nergens settings m.b.t. tot bovenstaande terugvinden. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?


Offline psyghotic

  • Lid
Openoffice calc newbie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/14, 23:56:11 »
heb je al gecontroleerd of sheet niet protected is (tools - potect sheet ) kan afwijken, maar zit onder tools.

heb je al gecontroleerd of je rechten hebt om sheet aan te passen.
naar folder gaan waar sheet instaat en daar rechtsklikken - properties - permissions
daar kijken of je read-write rechten hebt en uiteraard of jou naam of groep erbij staat om deze handeling uit te voeren.

Wokm4n

  • Gast
Openoffice calc newbie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/15, 00:12:36 »
extra -> document/blad beveiligen. Nee dit is het niet.

Ik heb verder wel rechten. Ik kan wel gewoon aan het document werken en het opslaan (of verwijderen), tja alleen die probleempjes dus.

Maak ik een nieuw document en ik selecteer cellen, dan kan ik wel gewoon mergen of 'samenvoegen'. Maar waar ik ook cellen selecteer in dit document; ik kan niet mergen! :(

Offline psyghotic

  • Lid
Openoffice calc newbie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/15, 08:33:22 »
even om te testen, selecteer eens alle cellen in dit workbook en plak die in een ander. Kan je ze dan in het nieuwe workbook wel bewerken of krijg je dan ook zelfde probleem.

Kijk ook eens of je in de te mergen cells geen formules hebt zitten of dat de cell gebruikt word in een formule op een andere plek.

Offline eendje

  • Lid
Openoffice calc newbie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/15, 11:09:54 »
Je hebt toevallig de sheet toch niet geopend vanuit Evolution hoop ik, want dan staat de sheet op alleen lezen.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Bobbie

  • Lid
Openoffice calc newbie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/15, 14:44:57 »

Wokm4n

  • Gast
Openoffice calc newbie
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/15, 19:16:42 »
Ah knippen en plakken in een nieuw document werkt :)
Maar ik ga zeker nog even die reader doornemen, bedankt!