Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: www.releaseparty.eu up to date  (gelezen 4996 keer)

www.releaseparty.eu up to date
« Gepost op: 2010/03/08, 12:00:03 »
De www.releaseparty.eu is weer up to date. De beheerders, Raggar en Cumulus007, bedankt weer!

De site is nog niet geheel af, er zal zeker nog inhoud bijkomen, maar de basis ligt er. :)

Offline Bobbie

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/08, 12:06:00 »
zoals de plaatjes  XD staat bij openen ervan, dat het 9.10 is :D :D

Offline Luuk58

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/08, 12:09:46 »
Eigenlijk vind ik die website best wel lelijk... :-[
Zouden we de layout van http://www.ubuntu-meeting.be/ misschien mogen lenen? :P







Moderator Edit: Liever niet meningen presenteren als feit, mensen hebben hier wel hun best op gedaan.
Luuk Edit: Sorrie!
« Laatst bewerkt op: 2010/03/08, 17:05:07 door Luuk58 »

Offline Tom

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/08, 13:34:52 »
Eigenlijk vind ik die website best wel lelijk... :-[
Zouden we de layout van http://www.ubuntu-meeting.be/ misschien mogen lenen? :P

Kunt U het beter ?.

Vind dat geen mooie opmerking voor die gene die zo hun best doen ,dus een beetje meer begrip a.u.b ???
Overigens ik vind hem wel mooi. :)





Moderator Edit: Liever niet meningen presenteren als feit, mensen hebben hier wel hun best op gedaan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Double12

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/08, 16:02:51 »
Luuk58, wat zou je graag veranderd zien? Volgens mij heeft de site al een heel ander uiterlijk als je een andere banner bovenaan de pagina gebruikt.
Met de rest van het uiterlijk van de website is volgens mij weinig mis, ik vind het er zelfs strak uitzien.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/08, 16:07:57 »
No offence mensen! Ik geef gewoon mijn mening :|

Offline Double12

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/08, 16:10:04 »
Het is prima om je mening te geven, maar zeg dan ook wat je graag veranderd zou zien, dan kunnen de beheerders van de website er mogelijk wat mee.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/08, 16:14:39 »
Ik vind de site er wat saai uit zien.. idd die header die al een groot verschil uit zou kunnen maken.
Ook vind ik de tinten allemaal net iets te peopkleurig niet-mooi-bruin. Wat lichtere kleuren zouden de website (IMHO!) kunnen opfrissen.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/08, 16:22:23 »
Ik denk dat de site er beter uit gaat zien als de achtergrond een frisse kleur krijgt. Deze mag wat mij betreft wat lichter/luchtiger

Is het een idee om het kleurenschema hiervan te gebruiken:
https://wiki.ubuntu.com/Brand2
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Double12

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/08, 16:33:03 »
De nieuwe huisstijl wordt bij de release van Lucid ingevoerd. Het is dus inderdaad een goed idee om de nieuwe huisstijl voor de Lucid RP-website te gebruiken.

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/08, 16:41:26 »
Ziet er prima uit.:)
Kubuntu 20.04

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/08, 20:43:08 »
Ah mooi, nu kan de Releaseparty Twitter eindelijk op gang komen :)

Dankjewel mensen :)

Offline Niels_V

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/11, 08:48:31 »
Ah mooi, nu kan de Releaseparty Twitter eindelijk op gang komen :)

Dankjewel mensen :)

Bestaat er al ergens een link naar de twitter?
HP Pavilion p6230nl, AMD Athlon™ II X4 processor 620,
NVIDIA® GeForce™ GeForce 6150SE chipset, 4 GB DDR3-SDRAM,
640 GB SATA 3-G vaste schijf (7200 rpm),
NVIDIA® GeForce™ GT220 met PureVideo® HD technologie, High Definition Audio 5.1
Besturingssysteem: Linux Ubuntu 10.04

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/11, 09:04:26 »
Ik ben het met Luuk eens dat de website niet 'je van het' is en het belgisch ontwerp inderdaad veel beter is. Willen we Ubuntu een beetje uit het geitenwollensokken, en nerd sfeertje halen zullen we wel een iets flitsender website moeten hebben. Het hele middengedeelte waar de informatie staat is al vrij klein, dat kan in Wordpress met Artisteer (edit software voor wordpress themes) zo veranderd worden.
Iets kritischer in het voortraject door de commissie die dit organiseert is denk ik op zijn plaats. Dan zou er ook geen opbouwende kritiek van forummembers zijn geweest.
Haal Ubuntu nou eindelijk eens uit de amateur sfeer !!!
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #14 Gepost op: 2010/03/11, 13:12:57 »
Beste landfiets,
we zijn amateurs. :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #15 Gepost op: 2010/03/11, 13:43:50 »
Ik ben het met Luuk eens dat de website niet 'je van het' is en het belgisch ontwerp inderdaad veel beter is. Willen we Ubuntu een beetje uit het geitenwollensokken, en nerd sfeertje halen zullen we wel een iets flitsender website moeten hebben. Het hele middengedeelte waar de informatie staat is al vrij klein, dat kan in Wordpress met Artisteer (edit software voor wordpress themes) zo veranderd worden.
Iets kritischer in het voortraject door de commissie die dit organiseert is denk ik op zijn plaats. Dan zou er ook geen opbouwende kritiek van forummembers zijn geweest.
Haal Ubuntu nou eindelijk eens uit de amateur sfeer !!!
Ik ben het ermee eens dat Ubuntu niet alleen voor de meer technische mensen(nerds, geeks, hoe je het wilt noemen) bedoeld is. Dus dat beeld moet ook niet gewekt worden! Artisteer is alleen voor Windows, dus dat is niet zo'n sterk voorbeeld.
Maar dit gaat om de website van een release party. Om eerlijk te zijn boeit mij niet zoveel hoe die eruit ziet. Als de recente belangrijke informatie er maar op staat. Ik moet zeggen dat die Belgische site wat leuke oogt. Maar minder overzichtelijk is dan de NL. releaseparty.eu heeft ten minste een menu met verschillende pagina's.


Beste landfiets,
we zijn amateurs. :)
Maar jullie (of we) zijn wel het "gezicht" van de Ubuntu community. Welke doorsnee computer gebruiker wil er nou een OS van amateurs? Doe me dan maar iets van een groot, bekend bedrijf... Een bedrijf dat ik ken en er chic uitziet, dus dat zal dan wel beter werken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #16 Gepost op: 2010/03/11, 13:51:18 »
Als je geen os wilt van "amateurs",moet je er maar flink voor dokken,dus niet alleen voor de uitstraling,maar ook voor de support.Denk maar eens aan een bedrijf als Novell (suse)of red Hat. ;)
Kubuntu 20.04

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #17 Gepost op: 2010/03/11, 14:04:12 »
Beste landfiets,
we zijn amateurs. :)

Ja, maar we mogen toch wel af van het geitenwollensokken imago (tenminste waar mogelijk)

Er moet wel iemand zijn die de taak op zich wil nemen, je kunt niet iemand verplichten omdat het er niet goed uit ziet.

Ik heb geen idee hoe je een wordpress pagina aan kunt passen, of het een CSS bestand of iets anders is. Maar ik wil er best wel even naar kijken of ik deze een likje verf kan geven. Kan iemand mij hierover meer informatie geven?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #18 Gepost op: 2010/03/11, 14:14:50 »
Ik kom al in pak naar de RP, als dat niet professioneel is. XD

Maar even zonder dollen, zoals al eerder aangehaald, Ubuntu NL heeft geen grof geld verspillende campagne machine achter zich. In dat licht gezien mogen alle amateur inspanningen van Ubuntu NL zeker als zeer professioneel gezien worden. Bij de vorige landelijke RP, werd dit ook al aangehaald. Dus Landfiets mocht je nog wat sponsers weten met flink gevulde zakken met geld laat het even weten, dan weet ik ook nog wel wat. 8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #19 Gepost op: 2010/03/11, 14:34:29 »
Als je geen os wilt van "amateurs",moet je er maar flink voor dokken,dus niet alleen voor de uitstraling,maar ook voor de support.Denk maar eens aan een bedrijf als Novell (suse)of red Hat. ;)
Ja, mijn punt is dat wij geen amateurs zijn. Het is allemaal leuk en aardig hoor de Ubuntu-nl community. We zijn vrijwilligers. Dat zegt nog niet dat we NIET ons best kunnen doen om eruit te zien als profs.
Maar uiteraard doen we het voor de lol, dus kun je niet altijd hoogstaande kwaliteit verwachten (en zeker nooit eisen).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #20 Gepost op: 2010/03/11, 15:54:06 »
We zijn vrijwilligers. Dat zegt nog niet dat we NIET ons best kunnen doen om eruit te zien als profs.
Wie zegt dat we niet ons best doen?

Maar zonder gekkigheid, looks zijn leuk, maar het gaat vooral om inhoud. Het programma daar is Rob, op het forum wel bekend als ertai, hard voor aan het werk. En als mede-organisator kan ik vast melden, dat programma wordt errug goed. :)

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #21 Gepost op: 2010/03/11, 18:20:56 »
Wat een naar commentaar weer. De website wordt volledig onderhouden door twee vrijwilligers die weinig tijd hebben en reeds betrokken zijn bij allerlei andere projecten binnen de opensourcewereld. De website heeft bij de 9.10-editie achter de schermen een opfrisbeurt gekregen en is nu veel gemakkelijker te onderhouden. Wij (ik en Raggar) hebben beiden geen epische ontwerpskills, wij doen ons best om het aan elkaar te Gimp'en. Degenen die klagen over de onprofessionaliteit, moeten eens met een geldpotje op de proppen komen om een fatsoenlijk uiterlijk te kunnen betalen. Of ze steken zelf de handen uit de mouwen, maar goede designers in de opensourcewereld zijn ver te zoeken.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/11, 18:27:02 door Cumulus007 »

Offline Tom

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #22 Gepost op: 2010/03/11, 18:49:28 »
Wat een naar commentaar weer. De website wordt volledig onderhouden door twee vrijwilligers die weinig tijd hebben en reeds betrokken zijn bij allerlei andere projecten binnen de opensourcewereld. De website heeft bij de 9.10-editie achter de schermen een opfrisbeurt gekregen en is nu veel gemakkelijker te onderhouden. Wij (ik en Raggar) hebben beiden geen epische ontwerpskills, wij doen ons best om het aan elkaar te Gimp'en. Degenen die klagen over de onprofessionaliteit, moeten eens met een geldpotje op de proppen komen om een fatsoenlijk uiterlijk te kunnen betalen. Of ze steken zelf de handen uit de mouwen, maar goede designers in de opensourcewereld zijn ver te zoeken.

+1  :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #23 Gepost op: 2010/03/11, 18:58:35 »
Niets mis met commentaar, maar de manier waarop het gebracht wordt kan misschien iets vriendelijker. Natuurlijk komt het commentaar harder aan als het bloed, zweet en tranen gekost heeft om het te maken. Waarschijnlijk is het allemaal niet zo hard bedoeld.

Met opbouwende kritiek kun je een "product" verbeteren. Een vereiste is dat daarvoor ook de mankracht en kennis voor beschikbaar moet zijn. Is er niet genoeg mankracht of kennis, dan kan deze gezocht worden of er kan beslist worden om het "product" zo te laten. Beide zijn goede oplossingen.

Als je wilt kun je een verzoek indienen bij de Ubuntu-NL-Artwork Team om met het design te gaan spelen en kijken of er hierdoor een beter ontwerp tevoorschijn komt. Komt er niets beter uit, dan is het ook goed. Dan is dát het niveau waar we op dat moment zijn. Misschien is dit een idee voor volgende release party, en misschien is het voor deze release party ook nog wel iets te verzinnen al is de tijd wel erg krap. Stuur mij maar een PM als je wilt dat ik een berichtje plaats binnen het Artwork Team.

Kijk maar wat je ermee doet. Maar neem vooral de kritiek niet als een tekortkoming van jezelf, maar als commentaar om het "product" verder te verbeteren. Jullie hebben met de tijd en middelen die jullie beschikbaar hebben een goede site afgeleverd  8)

EDIT
Voor de personen die commentaar geven, probeer dit ook op een goede manier te doen.

Met het commentaar: "product x ziet er slecht uit" kan de maker niets. Je moet concreter zijn! Ook is het belangrijk om aan te geven dat het gaat om jou mening, dus geen feit

Bedenk jezelf het volgende:
1. Wat vind je niet goed aan product x
2. Waarom vind je dat niet goed
3. Wat zou je daaraan verbeterd willen zien
4. Hoe zou je dat verbeterd willen hebben

Voorbeeld:
Ik vind de achtergrond van de site niet zo mooi (1). Deze is naar mijn mening te sober (2). De kleur zou je wat frisser kunnen maken (3). Neem als voorbeeld de nieuwe Ubuntu kleuren (4).
« Laatst bewerkt op: 2010/03/11, 19:15:49 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #24 Gepost op: 2010/03/11, 19:15:43 »
Wat een naar commentaar weer. De website wordt volledig onderhouden door twee vrijwilligers die weinig tijd hebben en reeds betrokken zijn bij allerlei andere projecten binnen de opensourcewereld. De website heeft bij de 9.10-editie achter de schermen een opfrisbeurt gekregen en is nu veel gemakkelijker te onderhouden. Wij (ik en Raggar) hebben beiden geen epische ontwerpskills, wij doen ons best om het aan elkaar te Gimp'en. Degenen die klagen over de onprofessionaliteit, moeten eens met een geldpotje op de proppen komen om een fatsoenlijk uiterlijk te kunnen betalen. Of ze steken zelf de handen uit de mouwen, maar goede designers in de opensourcewereld zijn ver te zoeken.


Het IS geen naar commentaar. Als je iets openbaar maakt, nl. een website, dan kan je zeker opmerkingen verwachten omtrent ontwerp en inhoud. Mij spreekt het ontwerp niet aan, temeer omdat ik meen een redelijk neutrale mening te hebben. Je moet je bij een ontwerp zeker verplaatsen in de doelgroep die je wilt bereiken. En als ik dan daarnaar kijk denk ik dat men 'ons' gelijk in de hoek van amateurs schaart, en ik wil zo graag dat nieuwe mensen aan de ubuntu familie worden toegevoegd omdat hun eerste indruk al goed was. Het 'bekeert' zoveel makkelijker als de communicatiemiddelen (in dit geval de website) ook werkelijk iets uitstraalt, zoals de belgische bijvoorbeeld. Laat de website aan meerdere leeftijden zien, en vraag eens of het hen aanspreekt. Als je zo achter dit ontwerp staat zou je dit moeten durven doen.
Verzamel eens een aantal vrienden en kennissen bij elkaar en laat ze eens ongezouten hun mening geven over de website. Dan ben ik heeeeeeel  benieuwd wat daar uitkomt.

Het heeft niets te maken met goedwillendheid of vrijwilligheid van de ontwerpers. Als je je nek uitsteekt kan je meningen, kritiek, opmerkingen gaan verwachten. Dus waar zit em nu het probleem?

Ik denk dat het probleem zit in de commissie die dit organiseert. Jullie hadden bij het checken en kijken naar die website moeten aangeven dat dit niet helemaal weerspiegelt zoals we ons graag willen profileren. Daar gaat het al fout.

Het heeft werkelijk niets te maken met het feit dat de twee vrijwilligers al in zoveel onderdelen zitten en geen tijd hebben. Dat is het meest onprofessionele antwoord dat je kan geven, en impliceert dat 'de eerste indruk' via zo'n website minder belangrijk is als de tijd die er in gestoken is.

Als je geen tijd hebt om zo'n site te maken, dan moet je dat dus ook niet doen.

Prioriteiten, visie, en doelgroep........daar zit em de oplossing.

En met geld heeft het dus niets te maken. Gewoon de juiste poppetjes op de juiste plek met de juiste gaven en talenten.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/11, 19:18:30 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------