Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB gitaar Adapter en Pulse audio  (gelezen 647 keer)

Offline bijd3hand

  • Lid
USB gitaar Adapter en Pulse audio
« Gepost op: 2014/05/12, 17:57:09 »
Hallo,

Ik heb zo'n Rocksmith USB gitaar adapter. Werkt prima met Jack hoor. Mooie is dat je dan geen versterker nodig hebt om een goed geluid op te nemen.

Maar nu komt het dan. Soms heb ik geen zin in uitgebreid met Jack te stoeien, guitarix aan te zetten etc. Ik heb verscheidene effectpedaaltjes met versterker simulatie dus ik dacht: het moet net als in Windows simpel zijn: inpluggen, aanzetten met Pulse Audio Volume Control en even lekker spelen.

Nouja, "even lekker spelen"  zit er niet in. PulseAudio herkent het ding wel. Maar nadat je even volume ziet knipperen freezt de volumemeter en dat is het. Niets te horen ook. Hij herkent het ding als een aparte soundcard, die alleen capture kan doen.

Ik heb PulseAudio staan in stereo-duplex maar het helpt allemaal niet.

2 opties: pielen gewoon in Windows met klein beetje latency (het gaat tenslotte niet om opnemen) of de geniale geesten hier op het forum vragen. Ik doe het allebei :D
Hoe krijg ik dat ding onder Pulse-Audio aan de praat? Of is PA hier helemaal niet voor bedoeld? Ik lees ook veel gehannes met USB headsets onder PA..

Ohja Xubuntu 12.04 64-bits is het systeem. Geen Jack geinstalleerd daarvoor heb ik nog een partitie met Ubuntu Studio :)



Offline petrovski

  • Lid
Re: USB gitaar Adapter en Pulse audio
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/13, 11:32:07 »
ik werk zelf met een usb midi keyboardje op verschillende distros (xubuntu/ubuntu) ,en dat wil alleen maar werken als ik qjack gebruik.
je koppelt dan je externe hardware aan de software.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: USB gitaar Adapter en Pulse audio
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/13, 13:09:01 »
Ik kan je hiermee niet helpen, maar misschien vind je op deze site wat info. De maker hing/hangt ook regelmatig rond op dit forum dus mogelijk komt er van die kant nog reactie.

http://linux.autostatic.com/


Offline bijd3hand

  • Lid
Re: USB gitaar Adapter en Pulse audio
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/13, 14:20:05 »
ik werk zelf met een usb midi keyboardje op verschillende distros (xubuntu/ubuntu) ,en dat wil alleen maar werken als ik qjack gebruik.
je koppelt dan je externe hardware aan de software.
Maar midi is toch volstrekt wat anders dan USB audio. Windows ziet het ding als een micrfoon. Linux als een geluidskaart met een microfoon aangekoppeld.

Waarom is het in Windows slechts een kwestie van de USB Rocksmith (mike) aanzetten en dan het volume aandraaien om geluid te krijgen? Terwijl Linux geen sjoege geeft...
Met de alsamixer lukt het ook niet...

Offline petrovski

  • Lid
Re: USB gitaar Adapter en Pulse audio
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/14, 22:37:45 »
Tja..das waar.
Ik haal zelf mijn geliud binnen vanaf mijn zoom h2, opnames die dan op de geheugenkaart staan.
Maar daar heb jij natuurlijk niks aan.
Sorry, ik zou je graag Helpen.
Succes

Offline sjarel

  • Lid
Re: USB gitaar Adapter en Pulse audio
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/20, 23:57:34 »
http://www.phys.unsw.edu.au/jw/hearing.html  het is een test voor de oren.Blokje aanklikken !
Xubuntu 12.04 Lts