Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer Probleem  (gelezen 2792 keer)

Offline Mossie

  • Lid
Printer Probleem
« Gepost op: 2007/08/16, 10:05:30 »
Ik heb een printer. Een HP Deskjet 3650. Toen ik ben begonnen met Xubuntu heb ik het systeem ingesteld op deze printer. Hij deed het goed (net als in Windows het geval was). Maar nu ben ik 2 weken op vakantie geweest. Bij thuiskomst gaat m'n broertje wat printen. Het is een zwart met witte afbeelding, maar alleen het bovenste randje is zwart. Voor de rest zit hij vol licht-groene strepen en is hij groen. Een dag later ga ik ook wat printen, Het is een volledig zwart tekstdocument. De tekst staat er duidelijk op, maar weer is alleen het bovenste randje zwart. Later print ik weer een zwart plaatje uit. Nu is het plaatje helemaal groen. M'n moeder heeft de zwarte cartridge laten bijvullen, maar print nog steeds groen. Kan iemand een oplossing vinden???

Offline SWAT

  • Administrator
Printer Probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/16, 10:26:32 »
Kijk eerst of het een hardware probleem is of een software probleem. Lees: kan de printer (b.v. op een andere computer) wel 'goed' printen?

Offline Duckie

  • Lid
Printer Probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/16, 12:20:30 »
Ik heb jaren een HP gebruikt en mijn ervaring met het navullen van patronen is op zijn zachts gezegd waardeloos.
De problemen die jij omschrijft doen mij aan een lege cartridge denken of, omdat ie twee weken heeft stilgestaan, een vervuilde. Misschien kun hem (cartridge en printer) voorzichtig proberen schoon te maken met een wattenstaafje en wat oplosvloeistof.
____________________________________________

Offline Mossie

  • Lid
Printer Probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/16, 12:26:18 »
Citaat van: "Duckie"
De problemen die jij omschrijft doen mij aan een lege cartridge denken
Dat kan niet want we hebben hem gisteren nog bijgevuld, dus hij is niet leeg. Maar hoe moet ik heb schoonmaken met een wattenstaafje? De buitenkant of de binnenkant?

En nog wat extra info: ik heb een zwart plaatje geprint zonder kleurencartridge, maar dan print hij niks.

Offline Mossie

  • Lid
Printer Probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/17, 10:50:40 »
Ik heb nu ook onder Windows geprint, maar daar doet hij het goed, dus het is waarschijnlijk een softwareprobleem.

edit: ik ben nu weer wat aan het printen onder Linux. Hij is niet groen meer maar blauw en wordt onduidelijker.

Printer Probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/17, 23:03:25 »
Bij mijn Epson kan ik kiezen wanneer ik iets wil printen wat zwart moeten zijn.

Ik kan kiezen of hij enkel de zwarte cartridge gebruikt,
OF
Dat hij zwart maakt met de kleuren cartridges.

Kijk eens of jij dat ook kan kiezen bij preferences en bekijk dan eens het resultaat.

zou natuulijk nog altijd aan de drivers kunnen liggen, maar feit is wel dat hij het doet nadat hij een vakantie lang heeft stilgestaan.

En drivers veranderen normaal gesproken niet als de pc uit staat,
maar cartridges met hun inkt kunnen raar gaan spoken na een tijdje nix doen.

SCCS
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Mossie

  • Lid
Printer Probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/21, 10:20:59 »
Ik heb de instellingen op "600 dpi, Color, Black + Color cart." gezet en de printer doet het weer goed. Nu nog een nieuwe kleurencartridge kopen, want de kleuren zijn niet echt goed.