Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint 13 xfce en plaats van vensters  (gelezen 514 keer)

JohPoe

  • Gast
Mint 13 xfce en plaats van vensters
« Gepost op: 2014/08/22, 18:22:44 »
Geacht forum,
ik heb op een wat oudere Dell notebook Linux Mint 13 Xfce naast XP geïnstalleerd en alles ging naar wens. Echter na een paar dagen valt mij het op (soort van irritatie) dat de vensters van programma's zich niet openen op de plaats van waar ze eerder afgesloten waren. Wat googlen leert mij dat Xfce dat gewoon niet heeft (dat moet de software zelf doen is de redenatie) maar KDE kan dat wel. De KDE distro kan dat inderdaad wel maar de rest schrikt mij wat af, immers het is een wat oudere notebook en over Mint 13 Xfce is verder (nog) niks te klagen. De mogelijkheid om de sessie te bewaren is ook niet wat ik wil. De vraag is dus weet iemand een venster manager of tool voor Mint 13 Xfce die de vensters op de positie gaat plaatsen waar ze het laatst zijn afgesloten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mint 13 xfce en plaats van vensters
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/22, 19:30:51 »
De vensterbeheerder is een onlosmakelijk onderdeel van een werkomgeving. Dat wordt dus moeilijk....

Wat wel kan: in Softwarebronnen de Launchpad-PPA van de Xubuntu-ontwikkelaars voor Xfce 4.10 inschakelen (Menu - Instellingen - Softwarebronnen). Die PPA zit er al standaard in, maar geïnactiveerd. Door 'm aan te vinken maak je hem actief. Daarna controleren op updates, de nieuwe Xfce-versie via de updates installeren en je computer herstarten.

Gewoonlijk ben ik tegen PPA's, maar "jede Konsequenz führt zum Teufel".

Mogelijk kun je dan meer met je vensterbeheerder doen dan voorheen (het is 't proberen waard).

Offline jan11000

  • Lid
Re: Mint 13 xfce en plaats van vensters
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/22, 22:28:15 »
Met gdevilspie gaat dit, per programma kun je de vensters instellen waar en hoe groot ze moeten zijn.
Zie youtube hoe dit moet

JohPoe

  • Gast
Re: Mint 13 xfce en plaats van vensters
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/23, 10:02:47 »
Mogelijk kun je dan meer met je vensterbeheerder doen dan voorheen (het is 't proberen waard).

Dank Pjotr maar er zijn geen extra opties in de vensterbeheerder gekomen. Tenminste ik zie geen verschil in de versies.

JohPoe

  • Gast
Re: Mint 13 xfce en plaats van vensters
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/23, 10:06:27 »
Met gdevilspie gaat dit, per programma kun je de vensters instellen waar en hoe groot ze moeten zijn.
Zie youtube hoe dit moet

Super Jan! Dit werkt voor mij goed genoeg.