Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)Xubuntu en ubuntu  (gelezen 925 keer)

Offline frank.tok

  • Lid
(opgelost)Xubuntu en ubuntu
« Gepost op: 2010/12/04, 17:29:15 »
Ik heb op dit moment ubuntu 10.04 op mijn computer staan , en ik wou bij het inloggen
kunnnen kiezen tussen Xubuntu en ubuntu .
Dus ik ga naar synaptic paketbeheer en markeer xubuntu-desktop, dan geeft hij uit te voeren taken,
en hier staat bij te verwijderen ubuntu-desktop.
Wat kan ik nu het beste doen ??

Groetjes Frank
« Laatst bewerkt op: 2010/12/05, 19:25:19 door frank.tok »

Re: Xubuntu en ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/04, 18:01:07 »
Cancellen is wat ik zou doen. Ubuntu-desktop is een metapakket waarvan meestal wordt afgeraden om het te verwijderen. Het zou volgens mij ook niet nodig moeten zijn voor het installeren van xubuntu-desktop.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu en ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/05, 13:26:24 »
Het zou volgens mij ook niet nodig moeten zijn voor het installeren van xubuntu-desktop.
Dit vind ik ook vreemd.
Wanneer je een terminal-venster opend en je typed:
sudo apt-get install xubuntu-desktop
Krijg je dan een soortgelijke melding ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Xubuntu en ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/05, 13:53:31 »
Cancellen is wat ik zou doen. Ubuntu-desktop is een metapakket waarvan meestal wordt afgeraden om het te verwijderen. Het zou volgens mij ook niet nodig moeten zijn voor het installeren van xubuntu-desktop.

Nee hoor. ubuntu-desktop wordt helemaal niet afgeraden om te verwijderen. Het is slechts een meta-pakket en je systeem blijft uitermate stabiel, ook na het verwijderen van ubuntu-desktop (als het alleen om het pakket ubuntu-desktop zelf gaat).

Re: Xubuntu en ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/05, 16:39:01 »
Ik heb het net even geprobeerd op mijn systeem, en met het ubuntu-desktop pakket wordt er idd. niets anders mee verwijderd. Ik heb ooit gelezen dat je dat beter niet kan verwijderen, maar dat blijkt dus niet te kloppen. Thx. Vistaus voor het verbeteren. :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu en ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/05, 17:47:52 »
Hier ook even getest,
het pakket ubuntu-desktop bevat alleen een lijst van de programma's die er in horen.
Na installatie heb je het niet meer nodig, omdat alles gewoon geupdate wordt, maar ....
Zodra er een programma vervangen wordt door een ander programma, dan mis je die overgang.
De kans daarop is echter minimaal, en zo-wie-zo houd je altijd een werkend systeem !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Xubuntu en ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/05, 17:49:10 »
Ook als je wil upgraden naar een nieuwe Ubuntu editie is het bestand vereist. Echter hier geldt: een schone installatie is te verkiezen.

Offline frank.tok

  • Lid
Re: Xubuntu en ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/05, 19:24:34 »
Dank u voor de antwoorden .
Het klopt ,ik kan simpel overgaan naar xubuntu en heb nog steeds een werkend systeem

Dank u voor de snelle antwoorden
« Laatst bewerkt op: 2010/12/05, 19:26:27 door frank.tok »