Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ede, verbeterpunten en tips.  (gelezen 16431 keer)

Ede, verbeterpunten en tips.
« Gepost op: 2009/10/31, 23:38:31 »
Als er iemand verbeterpunten of tips heeft naar aanleiding van de party in Ede, we horen ze graag!

Ik zal zelf een aftrap geven.
1. Misschien is het een idee om bij install parties een intekenlijst op te hangen waar mensen die een install willen zich kunnen inschrijven. Als de install bij iemand klaar is een kruisje achter de naam zetten, en zo de lijst afwerken. Dan kunnen mensen rustig wat anders gaan doen, en af en toe op de lijst kijken of ze al aan de beurt zijn. Heb je niks te doen, dan vraag je even of .... (naam van de lijst) zich wil melden.

2. Zoveel mogelijk onafhankelijk zijn. Dus, er niet vanuit gaan dat netwerk installs gaan werken, dat er monitoren aanwezig zullen zijn, koffie etc. Bij de organisatie van een dergelijk evenement gaan er altijd dingen mis, dus wat je zelf kàn regelen, ook zelf regelen. Is er iets dubbel, beter dan tekort.


Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/01, 00:17:26 »
controleren of alles uit de workshop ook werkt zoals je wil en niet vanuitgaan dat alles wat je "leent" goed is.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/01, 10:02:28 »
meer vrijwilligers vanuit het forum om te helpen.

nu hebben we teveel mensen niet volledig kunnen informeren en laten leren en dat zou ik graag anders zien,
maar daar hebben we natuurlijk meer man[vrouw] kracht voor nodig ;)

en idd monitor+muis+keyboards aanwezig zijn, ik neem de volgende keer iig één setje mee zodat ik iets heb om mee te werken, als meer mensen dit doen dan zijn we daar al klaar mee :)

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/01, 13:45:15 »
Een paar dingen:

(1) De betreffende artikelen op HCC Linux site waren gisteren van 24.00 uur allemaal verdwenen. Dat is wel erg jammer. Maak ze in ieder geval via een archief toegankelijk, laat zien wat er allemaal is gebeurd.

(2) Ondersteuning in de zaal. Ik ben tweemaal nieuw in een zaal begonnen en vond het wel vreemd dat er niemand vanuit de organisatie was om mij daar op te vangen en even aan te geven hoe het geluid werkte, even wat hulp te bieden bij de apparatuur. Nu ben ik vaardig genoeg, maar het gaat even om de beeldvorming.

(3) Daaraan gerelateerd heb ik de ontvangst als spreker wel gemist. Klaarblijkelijk had ik een lapelkaartje moeten krijgen (is niet gebeurd).

(4) Afsluitende borrel. Die is er klaarblijkelijk geweest, heb ik in ieder geval niet meegekregen. NLLGG wist er niets van, de vertegenwoordigers van AT Computing zaten ook apart in de bar. Het komt op mij over als een gemiste kans, maar niets iets wat voor een volgende keer beter kan worden geregeld.

Los daarvan, een prachtig initiatief waar ik een volgende keer graag weer aan mee werk.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/01, 14:43:32 »
meer vrijwilligers vanuit het forum om te helpen.

nu hebben we teveel mensen niet volledig kunnen informeren en laten leren en dat zou ik graag anders zien,
maar daar hebben we natuurlijk meer man[vrouw] kracht voor nodig ;)

en idd monitor+muis+keyboards aanwezig zijn, ik neem de volgende keer iig één setje mee zodat ik iets heb om mee te werken, als meer mensen dit doen dan zijn we daar al klaar mee :)
Is er echt een tekort? Ik kan niet vaak op zaterdag, wel op 7 en 28 nov, dan zijn de HCC-dagen. Op de wiki zag ik dat er op zaterdag genoeg vrijwilligers zijn. Overigens vind ik dat ze iets moeten bedenken in Amersfoort, ik vind Ede te ver fietsen.

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/01, 14:58:16 »
vanuit eindhoven is het verder!
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/01, 15:28:48 »
vanuit eindhoven is het verder!
Ik woon niet in Eindhoven. ;)

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/01, 16:56:48 »
ik wel in de buurt.. En toen ik in son aankwam bleek de ring rond Eindhoven ook nog afgesloten te zijn.. dus dat koste mij nog een 20 min extra
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/01, 17:26:42 »
leuk om nu eens te weten wie er achter de nick ertai zit,, een goeie gast met een bak kennis is me opgevallen gisteren :)

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/01, 20:09:51 »
ja.. Zeker goed om de gezichten achter de usernames te zien.. :) Geslaagde dag..
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/01, 20:22:27 »
Thomas, koffie is essentieel bij een install party. ;)
Ik had begrepen dat er voor monitors gezorgd zou worden, de volgende keer anders de installatie hulpen vragen om er een mee te nemen. Ik had nu alleen een netbook, externe cd brander, hd, usb sticks en wat snoeren bij mij.
Op een gegeven moment werd er ook gevraagd om aan de andere kant ook te gaan zitten voor installatie, daar waar de hobby hoek zou zijn? Was dit wel de bedoeling?
En zo als eerder aangehaald door diverse mensen, wat meer installatie hulpen.
Verder was het een geslaagde dag. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/01, 20:24:37 »
ja.. Zeker goed om de gezichten achter de usernames te zien.. :) Geslaagde dag..

Ik kan me niet zo gauw herinneren dat ik jou heb gezien ??? Kan ook aan mij liggen hoor :P

Thomas +1 Daarom had ik ook mijn Apple toetsenbord en Logitech G5-muis meegenomen :)

@Jan: Die badge had je inderdaad moeten krijgen, alhoewel ze vlak naast je lagen toen je bij de Ubuntu-NL stand stond ;)
Dat van het geluid moet je bij HCC voor zijn, die hebben dat opgezet.
Die borrel was er inderdaad, al heb ik die moeten missen, had nog een feestje 's avonds ;)

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/01, 20:41:56 »
@ Gijsbert en Vistaus, kijk maar eens terug in je emails (21 okt), we hebben het met de vrijwilligers gehad over die monitoren. Bas had toen toegezegd dat de HCC een paar monitoren zou regelen. Maarten zou voor een paar extra keyboards, muizen en kabels zorgen. Het is helaas alleen niet helemaal zo gegaan als gepland. Kan gebeuren, iedereen vergeet wel eens wat, en ik zelfs vaker dan de gemiddelde persoon. :D Daarom is het een les die geleerd is om voor backup te zorgen.

Offline ptb

  • Lid
Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/02, 00:36:08 »
ik vond het een leerzame dag om eens mee te helpen met een installparty, heb een aantal mensen kunnen helpen met een installatie.Moest in het begin wel even kijken waar ik me het best bruikbaar kon maken.Kwam er op het laatst achter dat ik de kaartjes die er lagen met sites waar meer informatie te vinden was over ubuntu helemaal niet gebruikt had.
het was soms even zoeken naar installatiecd's en een plek om te kunnen installeren.
Leuk was om te zien wie er bij de namen op dit forum horen.Helaas geen pizza vanwege een griepgevallletje thuis.

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/02, 10:02:47 »
@ Gijsbert en Vistaus, kijk maar eens terug in je emails (21 okt), we hebben het met de vrijwilligers gehad over die monitoren. Bas had toen toegezegd dat de HCC een paar monitoren zou regelen. Maarten zou voor een paar extra keyboards, muizen en kabels zorgen. Het is helaas alleen niet helemaal zo gegaan als gepland. Kan gebeuren, iedereen vergeet wel eens wat, en ik zelfs vaker dan de gemiddelde persoon. :D Daarom is het een les die geleerd is om voor backup te zorgen.
Wat vergeten is niet zo erg, gebeurd iedereen wel eens. Ik had afgelopen zaterdag alleen laptops te installeren. Het had wel makkelijk geweest voor de installatie hulpen bij de hobby hoek. Nou ja, een aandachts puntje voor de volgende keer. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/02, 14:57:51 »
@Jan: Die badge had je inderdaad moeten krijgen, alhoewel ze vlak naast je lagen toen je bij de Ubuntu-NL stand stond ;)

Ik heb heel wat gezien in de gauwigheid. Waar ik op doel is het plaatsen van de badges bij de ingang, de centrale balie.

Citaat
Dat van het geluid moet je bij HCC voor zijn, die hebben dat opgezet.

Ik ben in de veronderstelling dat Ubuntu-NL een co-organisator was/is en dat Thomas in algemene zin om feedback vroeg. Anders kan hij het signaal mee terug nemen, toch? :)

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/02, 15:18:50 »
Wilde vandaag de wiki pagina bijwerken om mij ook aan te melden als installatiehulp in Den Haag en Oss,kom er niet meer in.Ook niet met de recovery token die ik via de email heb gekregen.Hoe los ik dit op?Ik neem in ieder geval extra stekkerdozen,keyboard,cd schijfjes en usb stick mee.Ook een extra lading koffie  ;)
Aparte tafel voor installatie met netbooks en laptops is ook wel handig.
Kubuntu 20.04

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/02, 15:23:58 »
Jan,
De feedback gaat zeker mee.  We hebben nog een evaluatievergadering met het HCC Linux Platform als het goed is. Voor mij was het de eerste keer dat ik een party mede-organiseerde, en voor de HCC was het volgens mij de eerste keer dat er op deze manier met veel verschillende partijen werd samengewerkt. Dat is een leerproces.

Bedankt voor de feedback dus. :)

Nog over de borrel, ik hoorde ook pas tijdens het opruimen dat er een borrel was, en dat we daar welkom waren. Als ik dat vooraf geweten had, dan had ik dat zeker gemeld aan de vrijwilligers, sprekers en sponsoren.

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #18 Gepost op: 2009/11/02, 15:27:48 »
Wilde vandaag de wiki pagina bijwerken om mij ook aan te melden als installatiehulp in Den Haag en Oss,kom er niet meer in.Ook niet met de recovery token die ik via de email heb gekregen.Hoe los ik dit op?
Ik kom er nog gewoon in. Maar misschien heb ik als teamlid meer rechten. Kan iemand anders eens proberen of de wiki nog te wijzigen is?

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #19 Gepost op: 2009/11/02, 15:37:03 »
Ik kan ook geen nieuwe account aan gaan maken,dan herkennen jullie mij niet meer  ;)
Kubuntu 20.04

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #20 Gepost op: 2009/11/02, 15:40:46 »
Jan,
De feedback gaat zeker mee.  We hebben nog een evaluatievergadering met het HCC Linux Platform als het goed is. Voor mij was het de eerste keer dat ik een party mede-organiseerde, en voor de HCC was het volgens mij de eerste keer dat er op deze manier met veel verschillende partijen werd samengewerkt. Dat is een leerproces.

Wat mij betreft mag het nog wel veel vaker gebeuren. Dit is een mooi basisgezelschap. Bij een eerste keer haal je de kinderziektes uit het geheel (en dat waren er al met al weinig) en dan is het lekker doorgroeien.

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #21 Gepost op: 2009/11/02, 15:46:06 »
ik kan er nog gewoon in.
Ik ook, ik heb mezelf net in Oss toegevoegd, ik dacht dat ik dat al gedaan had ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #22 Gepost op: 2009/11/02, 15:53:31 »
Ik kan ook geen nieuwe account aan gaan maken,dan herkennen jullie mij niet meer  ;)
misschien kan een ander je effe toevoegen?
Wil iemand mij toevoegen als installhulp voor Den Haag en Oss?Alvast heel erg bedankt  :-* :-* :-* :-*
Kubuntu 20.04

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #23 Gepost op: 2009/11/02, 16:03:04 »
Geprobeerd om de site in teloggen lukt ook niet

o ja het was niet met je nick naam in loggen, maar je eigen naam, gelukt dus
« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 16:09:41 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Re: Ede, verbeterpunten en tips.
« Reactie #24 Gepost op: 2009/11/02, 16:06:50 »
Ik kan ook geen nieuwe account aan gaan maken,dan herkennen jullie mij niet meer  ;)
misschien kan een ander je effe toevoegen?
Wil iemand mij toevoegen als installhulp voor Den Haag en Oss?Alvast heel erg bedankt  :-* :-* :-* :-*
Ik zet je er wel even bij. Zal meteen even melden bij de admins dat er iets niet goed gaat met inloggen op de wiki.