Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Constante beep en sporadische/regelmatige crash bij 11.04  (gelezen 1054 keer)

Offline codeman

  • Lid
Constante beep en sporadische/regelmatige crash bij 11.04
« Gepost op: 2011/05/07, 21:34:16 »
Beste forumleden,

Ik heb onlangs mijn 10.10 desktop geupgraded naar 11.04 Natty. Helaas heb ik sindsdien last van af- en toe vastlopen (opeens zwart scherm, ik kan van extern de PC niet meer pingen, ik zie ook geen harddisk activiteit meer). Tevens begint af en toe de PC opeens via de PC speaker constant te beepen (redelijk lage toon).

Uiteraard dacht ik eerst dat dit een hardware probleem was en ik heb dus memtest86 gedurende een nacht gedraaid, geen probleem. Noch harde schijven, noch CPU is overhit, overal staan coolers op en de temperatuur is niet hoger dan 30 graden. Behalve de nvidea kaart, de GPU is +/- 70 graden, vermits ik dit daarvoor niet monitorrde weet ik niet of dit normaal is. Dus een andere (ATI) videokaart getest, maar hetzelfde fenomeen.

Vervolgens heb ik 10.10 opnieuw geinstalleerd op een lege harde schijf. Resultaat, geen probleem, stabiel systeem, geen gepiep. Opnieuw geprobeerd met een schone installatie van 11.04 op een lege disk, tijdens de installatie opeens al de constante beep door de PC speaker. Ik ga nu kijken of ik tijdens het werken met de clean geinstalleerde 11.04 ook de crashes ervaar.

Heeft iemand een soortgelijk gedrag ervaren of een idee waar ik kan gaan zoeken ? Ik veronderstel dat er wel een probleem is met drivers/kernel, maar ik heb echt geen idee waar te zoeken.

Mijn systeem: Gigabyte moederbord, Intel Core2 Quad, Nvidea 8400GS, 4 GB Ram.

Iemand een idee?

Bedankt!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Constante beep en sporadische/regelmatige crash bij 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/07, 21:35:17 »
Gedonder met stuurprogramma's.... Ik zou het gewoon bij 10.10 houden, en het bij 11.10 (oktober) weer eens proberen. Via een schone installatie.

Offline codeman

  • Lid
Re: Constante beep en sporadische/regelmatige crash bij 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/07, 21:38:32 »
Lijkt me misschien inderdaad het beste.

Wel jammer dat ik mijn 10.10 opnieuw zal moeten installeren, want die is natuurlijk nu flink om zeep, jammer dat er geen downgrade optie is :-)

Maar ik zal niet echt veel keus hebben want ik heb mijn PC binnenkort nodig en gebruik geen ander OS....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Constante beep en sporadische/regelmatige crash bij 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/07, 21:41:55 »
Je zou 't over een paar maanden, als er al de nodige updates zijn verschenen voor 11.04, toch nog 's kunnen proberen met 11.04. In juli zijn de meeste kinderziektes er wel uit.

Via een schone opwaardering, dat is altijd het beste:
http://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Offline codeman

  • Lid
Re: Constante beep en sporadische/regelmatige crash bij 11.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/07, 21:52:30 »
Ok, bedankt .... ik ben er nu toch meer van overtuigd dat het geen hardware probleem is.

Tot hiertoe blijkt de 'clean installed' 11.04 nog niet te piepen of te crashen, maar het feit dat hij het tijdens de installatie wel deed is natuurlijk geen goede voorbode.

Ik laat 'm vannacht aanstaan, en ga kijken of ik dan nog gepiep krijg. Indien ja, dan volg ik je raad op en keer ik terug naar 10.10 en probeer ik binnen enkele maanden nog wel eens.

Ik laat hier nog wel iets weten wat het resultaat is :-)

Offline codeman

  • Lid
Re: Constante beep en sporadische/regelmatige crash bij 11.04
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/07, 23:38:53 »
Zoals beloofd follow up .... zelfde gedrag met 11.04 clean install, de machine crasht, zwart scherm en gaat offline.

Ik installeer 10.10 opnieuw en probeer enkele maanden later nog wel eens opnieuw, waarschijnlijk eerst op een andere lege disk dan ;-)

Bedankt!