Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sneltoets voor sluimerstand  (gelezen 354 keer)

Offline yogiman

  • Lid
sneltoets voor sluimerstand
« Gepost op: 2015/11/08, 11:53:30 »
Ik heb ctrl x als sneltoets gemaakt via -custom shortcuts-. Het werkt echter niet.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: sneltoets voor sluimerstand
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/08, 20:00:50 »
Normaal gesproken is Ctrl+x de sneltoetscombinatie voor 'knippen', dus misschien dat die daarom niet werkt voor overgaan in sluimerstand. Probeer eens een andere combinatie.
Ctrl+c of v zou ik ook niet aanraden, aangezien die bedoeld zijn voor kopiƫren en plakken. En zo zijn er nog een paar van die combinaties. ;)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: sneltoets voor sluimerstand
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/08, 20:37:28 »
Welke versie van Ubuntu gebruik jij, yogiman?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline yogiman

  • Lid
Re: sneltoets voor sluimerstand
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/12, 18:57:25 »
Ik gebruik de nieuwste versie. Ik realiseerde mij te laat dat Ctrl+x de toetscombinatie is voor knippen, maar het lukt me niet om het te veranderen. Waarom me het toen straks wel lukte weet ik niet, maar shift+ctrl+x werkt ook niet. Ik wil een shortkey omdat het soms voorkomt dat ik op logout druk ipv sluimerstand, en dan moet ik de pc forceren tot afsluiten.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: sneltoets voor sluimerstand
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/12, 19:09:32 »
Yogiman,

Zeggen dat je de laatste versie hebt is wat kort door de bocht, hoor! Je hebt acht verschillende versies in de Ubuntu familie.

Op Xubuntu is de toetscombinatie om je scherm te vergrendelen Ctrl-Alt-L. Dat is natuurlijk iets anders dan de sluimerstand. Maar ik weet wel dat je die toetscombinatie kan wissen en vervolgens gebruiken voor iets anders. Je zou eens een andere letter kunnen gebruiken, zoals bijvoorbeeld Ctrl-Alt-S. Bij mijn Xubuntu 15.04 en in Xubuntu 15.10 gebeurt er dan niets, dus die combinatie zal vrij zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021