Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Hardwareinfo verkrijgen  (gelezen 638 keer)

[Opgelost]Hardwareinfo verkrijgen
« Gepost op: 2013/11/13, 22:25:42 »
Ik ben een dame van 74 aan het helpen om over te stappen van Windows XP naar Ubuntu. Dit heeft geen grote haast, maar ik wil het wel zo foutloos mogelijke laten gebeuren. De eerste stap die ik wil ondernemen is het achterhalen van haar hardwaregegevens, opdat ik kan checken of die compatibel zijn met de standaard inbegrepen drivers.

Wat is een makkelijke manier om alle benodigde hardwareinfo op een usb-stick te zetten, zodat ik er thuis rustig naar kan kijken? Kan ik daar het beste een Ubuntu live-sessie voor gebruiken of gaat het makkelijker vanuit Windows?
« Laatst bewerkt op: 2013/11/14, 00:04:32 door Impocta »

Re: Hardwareinfo verkrijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/13, 22:32:47 »
Ga naar de Windows command line (cmd.exe):
systeminfo > F:\systeeminfo.txtof iets dergelijks om informatie over het systeem in een tekstbestand te krijgen. Voor F de stationsletter van de USB-stick invullen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Hardwareinfo verkrijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/13, 22:34:57 »
Wat is een makkelijke manier om alle benodigde hardwareinfo op een usb-stick te zetten, zodat ik er thuis rustig naar kan kijken? Kan ik daar het beste een Ubuntu live-sessie voor gebruiken of gaat het makkelijker vanuit Windows?
In Ubuntulinux (al dan niet een Ubuntu live-sessie):
sudo lshwDit kan je opslaan in een bestand:
sudo lshw > hardware.txtof in html-formaat:
sudo lshw -html > hardware.html
Ik neem aan dat je weet hoe je bestand hardware.txt of hardware.html op een usb-stick plaatst.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/13, 22:38:19 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Hardwareinfo verkrijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/13, 23:26:04 »
Of als je alleen de standaarddingetjes wilt en geen uitgebreide lijst van elk klein dingetje, zoals met testcees' instructie, dan kun je vanaf de Live CD ook gewoon gaan naar Systeeminstellingen --> Details.

Re: Hardwareinfo verkrijgen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/14, 00:04:15 »
Dank jullie wel.