Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present  (gelezen 1735 keer)

Offline Michiel

  • Lid
/dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Gepost op: 2014/07/24, 21:48:21 »
sinds een paar dagen weer eens Ubuntu opgepakt en versie 14.04 business geinstalleerd (heb gekozen voor encrypted) op een Lenovo Z710
draait prima, heb al draaien wat er minimaal nodig is: bijv. email, gnome_classic,  syncen met iphone, virtual box met windhoax 8.1 Pro (voor die paar applicaties die niet in linux kunnen)
vind dit zelf de meest ideale setup: linux met daarin windhoax in een VB
kortom, so far, so good en voor het eerst ben ik tevreden met linux

enja, dan ga je natuurlijk de boel naar je hand zetten, de boel "tweaken", zo ook ik.
door gnome-classic heb ik geen launcher: dus ik op zoek via Software-Center en kwam oa uit op Cairo.
deze geinstalleerd, bekeken, aan gefriemeld, vond het nix, dus via Software-Center uninstalled
vervolgens ga ik naar Applications en zie daar Cairo nog steeds staan... hmmm.... ff een reboot gedaan, werkt nog weleens ;) maar helaas...
vervolgens nog een paar keer via Software-Center installed, reboot, uninstalled, reboot << geen sjoege
vervolgens via synaptic package manager alles wat Cairo betrof aangeklikt >> remove all components
apply >> error >> first fix missing files, of iets dergelijks (kan niet reproduceren momenteel ..)
vervolgens een voor een aangeklikt > apply > dat ging zonder problemen
nuja, ik denk, hoppakee, fixed, ff rebooten en klaar
mja, Ubuntu is klaar met mij :P

ik kom niet verder dan deze melding:
/dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
deze melding heb ik vaker gezien (en volgens mij alleen na een reboot), maar verdween altijd na een x aantal seconden
nu kan ik wachten tot een ons weeg, gebeurd nixxx

iemand die mij kan vertellen of er nog iets valt te redden?
zou zonde zijn om weer helemaal from scratch te moeten beginnen.....



Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/25, 03:04:13 »
ook nog ff melden, wel zo handig:

# dacht even windhoax-slim te zijn, door weer te starten vanaf de install_usb en simpel 'de repair' functie te kiezen...  :rolleyes:
maargoed, daar was wel een mogelijkheid om de boel te laten checken, met als output: 'fouten in 2 files'...
ja ok, en nu? geen oplossing? geen tipje vd sluier? niet eens een vage hint?
kom op zeg... waar is die hele freakin' functie nu goed voor dan? ik weet al dat er iets fout is en dat wordt dus alleen maar bevestigd..
wie het weet, mag het zeggen uiteraard

# heb ook al via grubmenu via advanced options met recovery_mode geprobeerd
na het invullen van het pw voor het decrypten, kom ik een 2de menu, met deze opties:
1. resume: resume normal boot >> ben ik nu mee bezig:
na het starten krijg ik eerst 1 minuut ofzo een zwart scherm en vervolgens bovenaan deze melding:
* Starting CUPS printing spooler/server [OK]
dan een paar minuten nix, en weer 2 regeltjes erbij:
* Starting Mount network filesystems [OK]
* Stopping Mount network filesystems [OK]
en dan niets meer, hangen (?)
ff 1vd pijltjes toetsen ingedrukt, en dan zie je opeens een paars pagina met Ubuntu 14.04 (in een soort van recovery tekst), met 4 puntjes, die van wit naar rood  lopen
nog een keer toets indrukken geeft een pagina vol met regels, met onderaan die 3 regels van hierboven....
in deze pagina zie ik wel 2x een FAIL staan:
- Starting LightDM Display Manager [FAIL]
en
- Send an event to indicate plymouth is up [FAIL]

ik laat em nu nog maar ff aanstaan, heb toch geen opties meer....
..... mss boert en scheet ie zichzelf nog wat verder.... haha :P

2. clean: try to make free space >> dan komt ie met:
fsck from util-linux 2.20.1
fsck from util-linux 2.20.1
/dev/sda1: clean, zoveel/zoveel files, zoveel/zoveel blocks
/dev/mapper/ubuntu--vg-root: clean, zoveel/zoveel files, zoveel/zoveel blocks
en dan blijft ie weer hangen.....

3. dpkg: repair broken packages >> idem als bij clean
4. fsck: check all file systems >> oef, ben ik ff kwijt, maar goed was het niet :p
5. grub: update grub bootloader >> idem als bij clean
6. network: enable networking >> niet geprobeerd
7. root: drop to root shell prompt >> zou het graag met een paar ferme commands oplossen, maar helaas, zover ben ik (nog?) niet...
8. system-summary: system summary >> resultaat:

-System mode Read-only mode (Recovery modus)
Detailed disk usage:
Filesystem--------------------------------Size----Used--Avail--Use%--Mounted on
/dev/mapper/ubuntu--vg-root---909G---35G---828G---5%------/
udev-----------------------------------------3.9G-------0----3.9G----0%-----/dev
tmpfs--------------------------------------791M--696K--791M---1%-----/run
none---------------------------------------791M--696K--791M---1%-----/run/lock
none---------------------------------------791M--696K--791M---1%-----/run/shm
- no software raid detected
- LVM state: Physical Volumes en Volume Groups: ok (good)

# het betreft trouwens een 1TB + 8GB SSD Cache schijf
ik heb install de partities etc laten bepalen.
ik neem aan dat linux hier allemaal prima mee om weet te gaan, en dat ook weggestreept kan worden als verdachte?

verder flink erop gegoocheld, wel iets vergelijksbaar gevonden, maar daar gaat het nooit om het echt compleet blijven hangen, zoals bij mij...

ja, dit is het wel zo'n beetje....
« Laatst bewerkt op: 2014/07/25, 21:35:35 door Michiel »

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/26, 01:01:40 »
nuja, deze kan dicht, gaat geen oplossing komen van mijn kant, zoektocht heeft niets opgeleverd...
ach, wel iets, ben zelf op enkele fronten weer iets wijzer geworden op linux-gebied,
domweg alles meteen weggooien en opnieuw beginnen, das ook geen sport he ;)

iig bedankt voor uw aandacht
« Laatst bewerkt op: 2014/07/26, 01:03:29 door Michiel »

Offline jolo

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/26, 07:18:19 »
sinds een paar dagen weer eens Ubuntu opgepakt en versie 14.04 business geinstalleerd (heb gekozen voor encrypted) op een Lenovo Z710
Is encrypted echt vereist? Deed je dat op de juiste wijze. Bijvoorbeeld zoals is uitgelegd in deze hyperlink How to Encrypt Your Home Folder After Installing Ubuntu. Had je ook deze hyperlink al gevonden Ubuntu 12.04 - How to solve "The disk drive for /dev/mapper/cryptswap1 is not ready yet or not present" error at boot. Mogelijk dat het hangen van je systeem toch een ander probleem is.

Als je echter Ubuntu opnieuw installeert, doe je dat het beste met de zojuist uitgebrachte puntuitgave Ubuntu 14.04.1.
 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/26, 13:31:03 »
hoi Jolo,

bedankt voor je reactie!

neuh, encrypted is niet echt verreist, maar zou ook geen kwaad moeten kunnen.
de manier hoe ik het heb gedaan, is door simpelweg dat aan te vinken bij install.

ik heb nu dus 14.04 opnieuw derop gezet, dit keer niet voor encrypted gekozen (want in mijn zoektocht ben ik wel wat problemen tegen gekomen wat encryptie betreft))
mijn huidige stappenplan is:
- install (done)
- stappenplan voor direct na install (via dit forum) uitvoeren
- snapshot nemen
- dan deze linuxboom verder optuigen / de basis dingen
- snapshot nemen
- en dan eens verder kijken naar encryptie (bedankt voor die link) en andere spannende dingen
- en vervolgens uiteraard na elke aanpassing,  weer een snapshot

nu zeg jij, pak 14.04.1:
- ik heb na install meteen de software laten updaten - dus ik neem aan dat dat naar 14.04.1 is gegaan...?

enja, jammer zeg dat je niet eerder mijn vraag had kunnen beantwoorden, dat had ik het mooiste gevonden, om het weer te fixen.
daar leer je het meeste van.
maar had de hoop opgegeven, vooral ook omdat ik weinig kon vinden wat mijn situatie betreft.
dat jij nu even die pagina tevoorschijn tovert, vind ik zelfs een beetje apart, aangezien ik normaal gesproken altijd alles via google vind... baal hier zelfs een klein beetje van... haha ;)


Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/26, 13:46:34 »
FYI: even gecheckt in terminal en yes, draai nu 14.04.1

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/26, 14:22:40 »
neuh, encrypted is niet echt verreist, maar zou ook geen kwaad moeten kunnen.
de manier hoe ik het heb gedaan, is door simpelweg dat aan te vinken bij install.
Nu zijn je gegevens (bijvoorbeeld na verlies of diefstal) voor iedereen leesbaar. Zeker voor een draagbaar apparaat (laptop, smartphone, externe schijf) is versleuteling voor velen (voor mij) een must-have.

Dit zou toch goed en betrouwbaar moeten werken (zoals Bitlocker op Windows of zelfs beter  :P): Ubuntu installeren met versleuteld harde schijf.
jammer zeg dat je niet eerder mijn vraag had kunnen beantwoorden, dat had ik het mooiste gevonden, om het weer te fixen.
Jammer ja, nu blijf ik nieuwsgierig of dit de oorzaak en een mogelijk oplossing was.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jolo

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/26, 14:27:32 »
- ik heb na install meteen de software laten updaten - dus ik neem aan dat dat naar 14.04.1 is gegaan...?
Als alles na de vereiste reboot nog werkt, en terminalcommando lsb_release -a Description:  Ubuntu 14.04.1 LTS toont, dan zal het wel in orde zijn. Al zal dat waarschijnlijk iets meer harddisk ruimte gebruiken.

Desalniettemin kun je voor toekomstige Ubuntu installaties het beste van de recente puntuitgave gebruik maken. Als deze niet ouder is dan 3 weken, kun je als je een Ubuntu live-sessie start, zien of je systeem problemen heeft met de huidige kernel versie.

In ieder geval goed, dat je nu een stappenplan gebruikt.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/26, 15:20:35 »
@ testcees:
ben het met je eens, wat betreft encryptie, en ga dat ook wel doen, maar nu pak ik het installeren anders aan (stappenplan)

@ jolo:
denk dat je em over het hoofd hebt gezien, maar had het reeds gepost ter info
anyway... heb het idd via terminal ff gecheckt

maar hmmmm, zit me toch niet lekker he, wat je zegt...
ik hou ervan om alles zo strak en clean als mogelijk te doen en te houden.... dusja... feitelijk toch nog nix gedaan, anders dan install en updates en wat software..
ik neig nu uiteraard om toch maar ff die versie te downen en ff opnieuw te beginnen ;)

Stel ik meteen maar even een vraag betreffende een handleiding aangaande SSD schijven. Ik bedoel deze https://sites.google.com/site/computertip/ssd#TOC-Vermijd-overdreven-ingrepen.
Ik heb hier dus een Lenovo Z720 met een 1TB + 8GB SSD Cache en heb nu nog geen idee hoe en wat?
ik ben dat aan het uitzoeken, maar ben ondertussen ook niet vies van suggesties uiteraard ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/07/26, 15:25:02 door Michiel »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #9 Gepost op: 2014/07/26, 15:32:53 »
Stel ik meteen maar even een vraag betreffende een handleiding aangaande SSD schijven. Ik bedoel deze
Dat is toch geen handleiding maar een persoonlijke blog met tips? Als je het leuk vindt tips uit te proberen, doen!

Zelf heb ik een aantal SSD-schijven (de 1e al jaren geleden gekocht) en geen bijzondere aanpassingen gedaan. Gebruik ze allemaal naar volle tevredenheid, ook met Ubuntu. Waarom de auteur dit onverstandig noemt, geen idee. Dan klopt mogelijk de Ubuntu-nl wiki ook niet:
In de praktijk zal een SSD schijf zonder enige aanpassing met Ubuntu goed functioneren en een normale levensduur hebben.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #10 Gepost op: 2014/07/26, 15:38:29 »
Stel ik meteen maar even een vraag betreffende een handleiding aangaande SSD schijven. Ik bedoel deze https://sites.google.com/site/computertip/ssd#TOC-Vermijd-overdreven-ingrepen.
Ik heb hier dus een Lenovo Z720 met een 1TB + 8GB SSD Cache en heb nu nog geen idee hoe en wat?
ik ben dat aan het uitzoeken, maar ben ondertussen ook niet vies van suggesties uiteraard ;)
Voor zo'n hybride schijf is mijn handleiding niet bedoeld. Ik denk dat je daarvoor niets hoeft te doen, omdat het primair een gewone draaischijf is. Maar goed, met hybride schijven heb ik geen ervaring.....

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #11 Gepost op: 2014/07/26, 15:45:30 »
@ testcees:
Kijk, das klare taal, hou ik van!

En wat betreft die (idd) blog, het leek mij niet verkeerd om dat eens door te lopen.
Echter... zomaar klakkeloos elke gegeven tip doorvoeren, daar ben ik niet van. Zulke dingen zoek ik uit, bepaal de relevantie en daarmee is dan tevens bepaald of het de moeite waard is, of niet... ;)

@ Pjotr:
Bedankt voor je reactie.
Dit is mijn eerste ervaring met zo'n schijf, dus ik juig elke reactie toe.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #12 Gepost op: 2014/07/26, 17:53:27 »
Ik heb hier dus een Lenovo Z720 met een 1TB + 8GB SSD Cache en heb nu nog geen idee hoe en wat?
Zou zomaar (met dm-cache) kunnen werken (14.10 LTS heeft kernel 3.13):
The Linux 3.9 kernel (made available on April 28, 2013) introduces SSD caching. The kernel's Device mapper now includes a cache target called dm-cache that enables SSDs or other storage device to be used as a cache for a hard drive. It essentially speeds up data writes and reads as it allows the faster SSD to first cache data and then transfer it to the slower hard drive.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #13 Gepost op: 2014/07/26, 22:02:15 »
@ testcees:
bedankt voor de link, lijkt me duidelijk :)

Heb inmiddels 14.01.1 gedowned en geinstalleerd (en geupdate), met encryptie (ook home-folder) en ben de melding (topic-titel) alweer tegen gekomen (start wel door).
Dit terwijl de vorige install zonder encryptie die melding geen een keer heeft gegeven.
Dus we gaan  Puny Geek fix eens toepassen, en daarna ff een paar keer rebooten.
Uiteraard post ik het resultaat ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/07/26, 22:04:15 door Michiel »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #14 Gepost op: 2014/07/26, 22:48:10 »
Heb inmiddels 14.01.1 gedowned en geinstalleerd (en geupdate), met encryptie (ook home-folder)
Combineren kan  (zie ik nu in het installatiescherm van 14.04.1) en kan ook geen kwaad maar als je de enige gebruiker bent (vaak bij een draagbaar apparaat) kan je misschien beter een (1) keuze maken en lijkt dubbelop wat overdreven (tenzij je super-super veilig wil zijn :P).
Klik links bovenin op Documentatie

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #15 Gepost op: 2014/07/26, 23:35:47 »
Heb inmiddels 14.01.1 gedowned en geinstalleerd (en geupdate), met encryptie (ook home-folder) en ben de melding (topic-titel) alweer tegen gekomen (start wel door).
Op een reservecomputer een herinstallatie 14.04.1 gedaan met encryptie en hier heb ik deze melding (helaas) ook. Start wel door maar dan zonder swap.
swapon -sis leeg... :(
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #16 Gepost op: 2014/07/27, 00:22:57 »
heb dan toch nog een keer install gedraaid, wederom met encryptie, echter nu niet voor de home-folder.
dat scheelt een stuk :)
reboot nu flink sneller, en tot nu toe geen melding gehad :)

he, lekker gevoel hoor, haha ;)

@ testcees:
heb jij em nu ook inclusief home?
en zoja, wat als je exclusief probeert?

toch leuk om te weten, nietwaar ?

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #17 Gepost op: 2014/07/27, 00:27:08 »
wederom @ testcees:
hmmm, de mijne is 8GB groot, echter Used = 0
« Laatst bewerkt op: 2014/07/27, 00:34:41 door Michiel »

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #18 Gepost op: 2014/07/28, 22:12:36 »
Beste mensen,

Ik heb het hele systeem wel weer zo'n beetje draaien, en ben in me nopjes, wat dat aangaat :)
Nu heb ik nog een paar dingetjes die ik hier even te berde wil brengen:

- als eerste wil ik graag een snapshot/image/backup nemen van het hele systeem.
En dan wel dusdanig, dat mocht er iets fout lopen, of, wat meer voor de hand ligt, mocht ik iets verkl****, dat ik dan simpel even zo'n snapshot/image/backup terug kan zetten, en vrolijk weer verder kan :)
Ik heb het hier dus alleen over het systeem (ubuntu14.04.1) met alle geinstalleerde programma's en instellingen, tweaks, etc...
Mijn documenten, foto's, dl's, email, etc... die wil ik apart gaan zetten.
Mijn doc's.. etc.. worden geBUpped naar een thuis_servertje. Hier komt (komen) ook die snapshot(s) te staan.
Ik heb oa, via het hulp_chat_kanaal hier, gehoord over DD en partimage. Maar zou graag wat meer ervaringen horen.
Wil niet graag weer opnieuw beginnen, en zoek dus programma's die worden aangeraden en welke geschikt zijn voor Ubuntu (minste risico's).
Ik kan zelf wel eea uitproberen, maar dat doe ik liever niet,  ben ik nu nog te nat achter de oren voor ;)
Liever 10 teveel gevraagd, dan 1x weer opnieuw beginnen, nietwaar..?

- dan heb ik nog een vraag over de swap:
bij mij staat (via swapon -s) dat er plusminus 8GB swap beschikbaar is, maar 0 gebruikt.
Dit heb ik intussen meerdere malen gecheckt.
Ik heb 8GB RAM en daarvan wordt ongeveer 20% van verbruikt. Er is dus 80% over.
Is dat de reden waarom swap niet aangesproken hoeft te worden?

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #19 Gepost op: 2014/07/29, 21:34:56 »
mag ik nog een keer uw aandacht vragen voor mijn post #18 ?
ik sta nu een beetje stil, en dat past niet bij dit beestje.... ;)

kort de 2 vraagjes nog even:
1. gezocht: goede snapshot/image backup software voor het systeem (dus als systeem Kaputt gaat > snapshot/image/backup terugzetten > en verdergaan alsof je neus bloedt.. :P )
2. mijn swap:
SWAP available: 8GB, used: 0
RAM available 8GB, gebruikt wordt zo'n 20%
Swap used is 0, omdat RAM plenty over heeft?

mijn dank is groot

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #20 Gepost op: 2014/07/31, 21:15:31 »
en weer helemaal omhoog....
nog 1x kijken of er toch niet iemand is die mij verder op weg wil helpen :)

een complete backup heb ik inmiddels, via tar command, maar das niet helemaal wat ik zoek... denk ik...

Offline jolo

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #21 Gepost op: 2014/07/31, 21:32:57 »
1. Partimage http://www.ubuntulinuxguide.com/ubuntu-1204-lts/create-a-disk-image/
2. Als er nog voldoende werkgeheugen vrij is, dan zal het swap inderdaad niet worden aangesproken. Dit omdat het swap op de harddisk trager is, dan het werkgeheugen. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #22 Gepost op: 2014/07/31, 21:57:18 »
1. Partimage http://www.ubuntulinuxguide.com/ubuntu-1204-lts/create-a-disk-image/
Maakt het uit dat partimage geen ext4 ondersteund? Ubuntu gebruikt standaard ext4.
Citaat van: Limitations
Partimage does not support ext4 or btrfs filesystems.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jolo

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #23 Gepost op: 2014/08/01, 06:19:13 »
Dan is wellicht Clonezilla een betere keus. In de Features wordt ext4 genoemd.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Michiel

  • Lid
Re: /dev/mapper/ubuntu--vg-swap_1 is not ready yet or present
« Reactie #24 Gepost op: 2014/08/01, 12:51:10 »
Ah kijk, Ik had dus via het chat kanaal hier oa partimage als optie te horen gekregen, en nu blijkt dat die dus niet (geheel?) geschikt is voor Ubuntu...
En dat is nou pcies de reden waarom ik het hier nogmaals vroeg :)

- swap is dus okay.
- ik heb inmiddels al een full BU
Ik kan nu veilig doorrommelen, beginnende met Clonezilla

Heren bedankt.