Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Inmiddels niet meer zo erg) uitkijken geblazen met Google+  (gelezen 7595 keer)

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/25, 17:12:33 »
Ik vind dit toch een zinvolle topic; Google+ lijkt me iets op de rand van het kwaadaardigs. (Zeker als je hele zooi gewoon verwijderen zonder pardon ...)

Maar ja, ook op Facebook zijn een paar vrienden van me omwille van het gebruik van een nickname gewoon verwijderd zonder boe of ba. Maar die verwijdering limiteert zich wel enkel tot de account van Facebook.

Ik denk niet dat ik me met zoiets agressief ga inlaten.  

Maar het zijn ook niet allemaal engeltjes die zich zo een account aanmeten.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/25, 17:12:37 »
@asphyxia: Hyves telt niet mee want daar kun je je naam oneindig wijzigen en dat mag ook.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/25, 17:19:59 »
@asphyxia: Hyves telt niet mee want daar kun je je naam oneindig wijzigen en dat mag ook.

Dat staat er ook niet. Onder punt 5.2 staat -vrij vertaald- dat Hyves zo'n beetje alles kan doen wat zij willen, met alles wat je upload op je profiel, zelfs zonder reden, en zonder aansprakelijkheid. Ga maar eens lezen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/25, 18:12:01 »
"Als men iets wil, lees je de regels en de voorwaarden."

Veel plezier met het lezen van de Windows-voorwaarden :evil:
Misschien wat overdreven, maar als je het zo stelt, dan ZOU je die in feite ook moeten lezen volgens die redenering.

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/25, 18:14:44 »
Noem jezelf gewoon "Pietje Puk", "Klaas Vaak", "Lieselotje " of nog meer van dat soort namen en ze zullen het niet doorhebben. Dat heb ik bijvoorbeeld gedaan bij Hyves, Facebook en Twitter. Zeker als je dan nog een zwaar gemanipuleerde foto erbij plaatst kunnen ze nooit achterhalen wie je werkelijk bent. Google+ heb ik nog niet. Ik ga geen alfatester zijn op een social network.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #30 Gepost op: 2011/07/25, 20:02:52 »
Correctie: bèta-tester.

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #31 Gepost op: 2011/07/25, 20:05:59 »
Correctie: bèta-tester.

Dat komt bij sociale netwerken op hetzelfde neer aangezien de regels en voorwaarden de hele tijd aangepast worden, alsmede het wegschoppen van mensen als ze te veel privacybewustzijn hebben.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #32 Gepost op: 2011/07/25, 20:59:31 »
Noem jezelf gewoon "Pietje Puk", "Klaas Vaak", "Lieselotje " of nog meer van dat soort namen en ze zullen het niet doorhebben. Zeker als je dan nog een zwaar gemanipuleerde foto erbij plaatst kunnen ze nooit achterhalen wie je werkelijk bent.

Dat is m.i. waarschijnlijk de beste aanpak....

Voeg Google+ toe aan een spamvanger-Gmail-adres met een fictieve naam, en gebruik een eveneens fictieve (maar objectief wel mogelijke) voor- en achternaam in het publieke profiel. Eventueel met een nepfoto erbij. Zekerheidshalve beter geen overduidelijke nepnamen als Klaas Vaak of zo, want dat valt teveel op als zijnde een nepnaam.  :P

De echte foto's en privé-inhoud deel je dan alleen met de kringen van je keuze, maar je publieke profiel verraadt niets.

Ik ga het zo eens aanpakken, denk ik.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #33 Gepost op: 2011/07/25, 21:00:23 »

Dat komt bij sociale netwerken op hetzelfde neer aangezien de regels en voorwaarden de hele tijd aangepast worden, alsmede het wegschoppen van mensen als ze te veel privacybewustzijn hebben.

hmmmm, ik heb google+ en voor zover ik weet heb ik die afgeschermd voor zoekmachines van google. of beter gezegd alleen de mensen die ik toegevoegd heb, mogen mijn profiel zien. ik dacht dat het behoorlijk privacy bewust is. leef ik nu in een onwetende wereld en denk ik dat ik nu niet gevonden kan worden? nope, gevonden worden zal toch wel door iemand lukken. wordt ik nu door google verwijderd? ik ben benieuwd of dit zal gebeuren, de toekomst zal het uitwijzen.

en op het moment dat je een google+ account neem en je gaat er mee werken, dan wordt je de eerste keer gewaarschuwd dat een ieder je kan vinden op het internet, omdat de instellingen zo zijn. je kan het dan alsnog weigeren.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: (Inmiddels niet meer zo erg) uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #34 Gepost op: 2011/07/26, 14:42:06 »
Goed, Google is geschrokken en betert z'n leven enigszins:
http://tinyurl.com/43dk5db

Dat is al een stuk beter: je krijgt voortaan eerst een waarschuwing en de gelegenheid om de onaanvaardbare naam te veranderen.

Verder zullen Gmail, Agenda en Documenten nooit wegens een naamovertreding worden verwijderd. De gevallen waarin dat wel is gebeurd, betreffen (volgens Google) vermoedelijk situaties waarin er ook andere overtredingen plaatsvonden (spamverspreiding e.d.).
« Laatst bewerkt op: 2011/07/26, 14:50:11 door Pjotr »

Re: (Inmiddels niet meer zo erg) uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #35 Gepost op: 2011/07/26, 14:54:19 »
Nu, dat is mooi van ze :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: (Inmiddels niet meer zo erg) uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #36 Gepost op: 2011/07/26, 22:24:08 »
Voorzichtig met betaspul pjotr. Altijd wachten tot het spul algemeen aanvaard en beproefd is, en de "kinderziektes" eruit zijn.
Dat heb ik altijd van je geleerd! :)

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #37 Gepost op: 2011/07/26, 22:59:30 »
"Als men iets wil, lees je de regels en de voorwaarden."

Veel plezier met het lezen van de Windows-voorwaarden :evil:
Misschien wat overdreven, maar als je het zo stelt, dan ZOU je die in feite ook moeten lezen volgens die redenering.
Waarom moet ik die lezen terwijl ik geen Windows heb ???

Ontopic: Ik heb Google+ nog niet gebruikt, ik vraag mij alleen af hoe de criteria bepaalt worden voor de namen.
Even proberen: Tja, probleem, waar staat google+ even teruglezen
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: (Inmiddels niet meer zo erg) uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #38 Gepost op: 2011/07/26, 23:19:49 »
Voorzichtig met betaspul pjotr. Altijd wachten tot het spul algemeen aanvaard en beproefd is, en de "kinderziektes" eruit zijn.
Dat heb ik altijd van je geleerd! :)

Inderdaad Pjotr. Alleen stabiel en beproefd gebruiken. Hehe :evil:

@Gijs: Jij niet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: (Inmiddels niet meer zo erg) uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #39 Gepost op: 2011/07/26, 23:39:49 »
@leoquant en Vistaus:  :P