Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herstellen van Libreoffice Calc  (gelezen 338 keer)

Offline koelieman

  • Lid
Herstellen van Libreoffice Calc
« Gepost op: 2014/10/17, 11:13:29 »
Hoi forummers,
Ik heb sinds kort (2 dagen geleden) waarschijnlijk een foute instelling in Calc, die ik niet op eigen kracht kan herstellen.
Het volgende doet zich voor: Als ik een nieuwe werkmap in Calc start, zijn de cellen superklein; die kan ik dan groter maken, maar in die groot gemaakte cellen verschijnt de inhoud weer superklein (echt niet te lezen). Iemand misschien met de oplossing?

Ik gebruik Linux Mint 17 en Libreoffice 4.2
Alvast bedankt en een groet, koelie.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Herstellen van Libreoffice Calc
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/17, 11:40:10 »
Met "werkmap" bedoel je een nieuw werkblad? (bekomen door klikken op de tab met het  + teken onderaan).
Vertel eens wat de fontinstellingen zijn van zo een superkleine inhoud.

Probeer alvast eens "File - Templates - Manage", tab "Spreadsheets", klik op het tandwieltje. Als je nu de optie "Reset default template" ziet, dan heb je op een of andere manier je eigen template ingesteld die het gedrag veroorzaakt. Kies dan die optie om terug naar het fabrieksstandaard template te gaan. Zie je die optie niet, dan is er iets anders aan de hand.

Offline koelieman

  • Lid
Re: Herstellen van Libreoffice Calc
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/17, 11:53:53 »
Hee Vanadium,

Dank voor de reactie. Aan de hand hiervan ben ik idd kritischer gaan kijken en ik zag dat het een simpele oplossing had.
Op mijn werkblad zag ik rechtsonder (bij de beeldverhouding in %) dat ie maar op 30 % stond. Deze teruggezet naar 100 % en voila, hij was er weer.
Ik had hiervoor zelfs Libreoffice Calc in Synaptic verwijderd, maar het euvel bleef.
Maar goed . . .  het is opgelost.

Nogmaals dank en een groet, koelie.

ps: ik zie geen mogelijkheid voor "opgelost".

Offline koelieman

  • Lid
Re: Herstellen van Libreoffice Calc
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/17, 11:54:44 »
Hee Vanadium,

Dank voor de reactie. Aan de hand hiervan ben ik idd kritischer gaan kijken en ik zag dat het een simpele oplossing had.
Op mijn werkblad zag ik rechtsonder (bij de beeldverhouding in %) dat ie maar op 30 % stond. Deze teruggezet naar 100 % en voila, hij was er weer.
Ik had hiervoor zelfs Libreoffice Calc in Synaptic verwijderd, maar het euvel bleef.
Maar goed . . .  het is opgelost.

Nogmaals dank en een groet, koelie.