Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg (OPGELOST)  (gelezen 4533 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #25 Gepost op: 2012/10/26, 22:21:20 »
Als je daar mee op start, kun je dan met nautilus je harde schijf openen en je home directory openen?
Als je je bestanden dan zonder problemen ziet staan is je home niet encrypted. (en ik denk dat dat zo is)
thunar de TS gebruikt Xubuntu.;-))
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #26 Gepost op: 2012/10/26, 22:32:18 »
Hey, ik zei geen explorer ;-) das al wat he!

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #27 Gepost op: 2012/10/26, 22:33:48 »
Dus, ik doe nog even niks?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #28 Gepost op: 2012/10/26, 22:37:02 »
jawel, je pakt gewoon de verkenner/bestands explorer die je hebt, en dat is inderdaad thunar. Maar het gaat er alleen maar om of je de bestanden kunt zien, das alles.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #29 Gepost op: 2012/10/26, 23:00:19 »
Even een experiment , als je de afbeelding kopieer naar je bureaublad en dan de afbeelding gebruikt als bureaublad- achtergrond. Is die dan na een herstart ook weg?

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #30 Gepost op: 2012/10/29, 19:15:30 »
Even een experiment , als je de afbeelding kopieer naar je bureaublad en dan de afbeelding gebruikt als bureaublad- achtergrond. Is die dan na een herstart ook weg?

Ja, weer verdwenen  :'(

jawel, je pakt gewoon de verkenner/bestands explorer die je hebt, en dat is inderdaad thunar. Maar het gaat er alleen maar om of je de bestanden kunt zien, das alles.

Sorry  :-[  kan je even niet volgen.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #31 Gepost op: 2012/10/29, 19:26:34 »
Het begint zo een beetje door elkaar te lopen. Ik zal er even stap voor stap door heen lopen.

Mijn idee was, dat je misschien een versleutelde home directory hebt en dat op het moment dat je systeem de wallpaper nodig heeft je home directory nog niet "ontsleuteld" zou zijn. (dat het proces niet altijd in de goeie volgorde wordt afgerond.)

Nou was mijn idee: als je opstart vanaf een live dvd of usb en je kunt zonder er iets biijzonders voor te doen (wachtwoord ingeven, decryptie starten of iets dergelijks) je home directory op de harde schijf benaderen en inzien, dan weet je zeker dat dat niet hetgene is dat je in de weg zit. Maar zoals ik eerder al aangaf, ik denk eigenlijk niet dat je je home dir versleuteld hebt.

Dus: Opstarten vanaf dvd of live usb, de 'verkenner' (thunar, bestandsbeheerder) starten en je harde schijf openen en naar /home/JouwGebruikersNaam gaan. Zie je al je bestanden zonder problemen, dan is hij niet versleuteld.

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #32 Gepost op: 2012/10/29, 19:30:53 »
Okay, ik ga het proberen. Ik hoop dat ik niets verkl..t  ;)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #33 Gepost op: 2012/10/29, 19:32:29 »
Door het opstarten van een live dvd? Nou zolang je niet per ongeluk een herinstallatie doet kan je hier juist niks mee vern&&ken, vandaar :-)

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #34 Gepost op: 2012/10/29, 20:00:31 »
Zo, na veel gezoek en geklik, had ik het eindelijk gevonden. Ik kan bij die foto komen en hem bekijken. Het kleine formaat ervan (wat ik niet gebruik), bleek niet te gebruiken.

Heb ook nog even gegoogled en vond dit: http://askubuntu.com/questions/139959/why-is-my-background-image-always-disappearing-when-i-log-in
Het is dus een niet onbekend verschijnsel. Echter, ik kom niet verder met die tekst.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/29, 20:31:43 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #35 Gepost op: 2012/10/30, 11:51:49 »
Update: heb dat van die website proberen uit te voeren, maar het leek niet te lukken omdat ik geen vervolg o.i.d. zag in het Terminalvenster.
Maar, groot was mijn verbazing dat vanmorgen bij het opstarten, de foto er op stond!!
Dus heb iets veranderd zonder het zeker te weten  8-)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Stond de foto misschien in een verborgen map? Want dan zou ik zeggen dat hij dan ook niet kan verschijnen.

Heb hier ook Xubuntu, maar nog niet dit euvel meegemaakt.

Maar goed, je hebt het zonder te weten, opgelost!

Nee zie ^^^. Hij zit gewoon in de Download-map en was ook via de CD benader- en zichtbaar.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Vervolg (na verse her-installatie).

Het probleem bestaat nog steeds  >:(
Af en toe zie ik bij het opstarten in een flits die foto even en daarna het Xubuntu meertje er voor in de plaats.

Edit (11-11-12): ook de andere afbeeldingen die je standaard ziet als je in Bureaubladinstellingen kijkt, zijn niet blijvend  >:(
« Laatst bewerkt op: 2012/11/11, 12:12:19 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #38 Gepost op: 2012/11/11, 16:08:32 »
Vraag: kan ik dat progje wat je ziet als je rechtsklik op het bureaublad doet (waar de instellingen in zitten) tijdelijk deactiveren of zo? Misschien dat dat helpt?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #39 Gepost op: 2012/11/11, 17:45:55 »

Toch nog even een vraag.

Je eigen afbeelding die doe je via het plusje bijvoegen bij de andere. Die afbeelding van jezelf staat in de map Afbeeldingen in je home map.

Staat die home map toevallig op een externe schijf? Want dan zou je je eigen afbeelding op je pc moeten zetten ergens en niet in de home map.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Wat hier bedoelt wordt staat je foto in een map, die op een partitie staat die in je fstab staat, dus dat deze ook automatisch gemount wordt met opstarten. Omdat het anders kan zijn dat je software hier niet aan kan komen totdat jij deze map opent of mount.

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #40 Gepost op: 2012/11/11, 17:46:52 »
Dank voor je reactie Femke  8-)

Standaard afbeeldingen: ja de andere die in het progje zitten, zijn niet ook blijvend. 1 (die je direct na de installatie ziet), die blijft permanent zichtbaar.

Plusje: ja ook via die weg blijft de afbeelding niet opgenomen. En, die afbeelding staat inderdaad in mijn home map : Afbeeldingen - Bureaubladfoto
Afbeelding openen en dan op het bureaublad plaatsen, heeft ook geen permanent karakter.

Homemap: dan wel waar zit die foto, niet extern opgeslagen
« Laatst bewerkt op: 2012/11/11, 17:54:23 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #41 Gepost op: 2012/11/11, 17:48:00 »

Toch nog even een vraag.

Je eigen afbeelding die doe je via het plusje bijvoegen bij de andere. Die afbeelding van jezelf staat in de map Afbeeldingen in je home map.

Staat die home map toevallig op een externe schijf? Want dan zou je je eigen afbeelding op je pc moeten zetten ergens en niet in de home map.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Wat hier bedoelt wordt staat je foto in een map, die op een partitie staat die in je fstab staat, dus dat deze ook automatisch gemount wordt met opstarten. Omdat het anders kan zijn dat je software hier niet aan kan komen totdat jij deze map opent of mount.


Sorry, mijn kennis schiet nu te kort om je te begrijpen  :-[
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #42 Gepost op: 2012/11/11, 17:53:18 »
Omdat je foto in je home map staat dan is het goed.

Wat ik bedoel is, in de file fstab staan je hd's vermeld, deze worden gemount met opstarten.
Andere hd's die niet hier in staan, worden niet automatisch gemount, waardoor sommige programma's de foto niet kunnen pakken, omdat deze niet gemount is.

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #43 Gepost op: 2012/11/11, 18:06:29 »
Hoop dat ik het goede pad kies: via: Bestandsysteem naar usr naar share: geen wallpapers- of backgroundsmap te vinden  ???
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Xubuntu 12.04: Na afsluiten pc, iedere keer eigen bureaubladfoto weg
« Reactie #44 Gepost op: 2012/11/11, 19:04:16 »
Hèhè... eindelijk een ander bureaubladplaatje mogelijk  =D En, het wisselt ook nog bij elke opstart van de pc.
Inderdaad, deze link was de oplossing.

Dank aan iedereen die de moeite heeft genomen mij te helpen. Top!  8-) 8-)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

In die link van mij hadden ze het ook over die desktopnova, dus daar had je het ook kunnen lezen!!

maar goed, het is opgelost!


Daar had ik hem ook vandaan Femke  ;)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)