Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Release Party in Amsterdam groot succes  (gelezen 13119 keer)

Offline nicolas

  • Lid
Release Party in Amsterdam groot succes
« Gepost op: 2008/05/17, 15:59:34 »
Ik kom net terug van de release party in Amsterdam. Grote complimenten voor de organisatie. Wat ik tot nu heb gezien was uitstekend verzorgd, goede lezingen en het was lekker druk bij de install party. Ik heb zelf nog voor een aantal mensen een demo Xubuntu mogen geven en aan anderen laten zien hoe eenvoudig het is om distro's (waaronder Fedora 9 en Windows Vista :-) )in VirtualBox te hebben draaien.

Het was jammer dat ik al weer zo vroeg weg moest. Matthijs en de anderen, hartelijk dank voor jullie inspanning. Dit was boven verwachting. De mensen die er niet bij konden zijn hebben echt wat gemist ;-)
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Offline Soul-Sing

  • Lid
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/17, 16:48:25 »
idd matthijs en alle anderen zeer bedankt. ik was er nog ietje korter dan nico, maar alles liep als een trein. het was gewoon druk, levendig en positief.
de toespraak/lezing van arjen kamphuis was zeer kritisch van toon, en ging feitelijk over ¨burgerrechten¨, en vrijheid op het internet, en dat die vrijheid steeds meer onder druk komt te staan. zie ook de verwijzing naar de eff in mijn onderschrift.hij maakte een opmerking en zelfs een oproep om pgp te gebruiken in het emailverkeer. ( TOR en privoxy zijn ook leuke tools...)
dennis kaarsemaker vertelde iets over hoe de infrastructuur van ubuntu in elkaar zit. en hoe softwarepaketten zou opgebouwd binnen ubuntu, en wie wat waaraan bijdraagt in een open structuur.
en toen wat babbeltjes hier en daar, en handjes geschud en helaas weer naar huis.

Offline Dave

  • Lid
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/17, 20:08:05 »
Het heeft me flink gejeukt om er bij te zijn en eerst kon het niet en toen weer wel en toen gooide een werkopdracht alsnog roet in het eten.

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/17, 21:24:59 »
Het was een mooie dag, jammer dat interessante lezingen tergelijkertijd waren.
Hopelijk komt het meeste online te staan, dan kunnen degenen die niet aanwezig konden zijn, en degene die elders waren, lees een andere lezing, het als nog zien.

heel hartelijk dank reekje

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/17, 22:27:56 »
Volgens mij verdienen Aldert en Matthijs een grote pluim.
Zelfs ik had het enorm naar mijn zin, terwijl ik de hele dag ook bezig ben geweest.

Iedereen die heeft geholpen, hartelijk dank voor deze mooie dag voor 650 (?) mensen !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Bobbie

  • Lid
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/17, 23:28:11 »
Kan helemaal aansluiten bij Ron en arie.
Het was een dag om niet te vergeten en verlang al weer naar de volgende party.
Weer vele lieve mensen onmoet.
Een leuke ervaring was, dat een oudere meneer uit Rotterdam graag wilde overstappen op Xubuntu en speciaal naar amsterdam was gekomen om zich te laten voorlichten hoe dat allemaal werkte.
Bedankt voor alles

Offline SwaH

  • Lid
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/17, 23:39:09 »
Ik vond de Releaseparty ook een groot succes. Kheb er echt van genoten en geleerd. Twas ook mooi om te zien hoe fijn mensen het vonden als Ubuntu goed was geïnstalleerd en ingesteld. Er was ook echt een gezellige sfeer en daarbij leuke gesprekken gehad met mensen die je alleen van het forum kon. Mn broertje wil de volgende keer ook weer mee :) En Arie hij heeft het heel veel over je gehad :P Tot de volgende releaseparty! Als ik kan helpen met het organiseren hoor ik het wel!

DirkJanvanderWal

  • Gast
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/17, 23:47:22 »
Ook van mijn kant complimenten voor de organisatie. Kon helaas niet tot het einde blijven (daar ging de iPod aan mijn neus voorbij :( ) , maar het was een interessante en leerzame bijeenkomst.

Heb vanavond nog de nodige aanpassingen gedaan aan mijn eigen installatie na het zien van de verschillende mooie grafische speeltjes.

Heren en dames, hartelijk dank en tot een volgende keer!

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/18, 00:07:42 »
De party was top. Goed gedaan iGadget.

Maar laten we ook niet vergeten dat de "Die Hards" na de Release Party lekker zijn gaan uit eten en dat we nu allemaal sappige verhalen weten over iGadget dankzij zijn loslippige vriendin ;) . Jammer voor de mensen die er niet bij konden zijn.

:D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/18, 00:18:06 »
We kunnen vast nog heel lang praten over de weg die is afgelegd naar deze party toe maar op dit moment wil ik alleen nog maar kijken naar het eindresultaat van vandaag: dat was goed.
Okay...... misschien kan alles beter, flitsender, professioneler.
Maar ja, waar hebben we het over?
Een vrijwilligersgroep met budgetje nada.
Hou je dat in je achterhoofd dan mogen we meer dan tevreden zijn met dit resultaat.

Toch zijn er altijd dingen die beter kunnen, dat lijkt me niet meer dan logisch voor een organisatie die nog maar net bestaat.
Wat niet is, zal komen, toch?
Voorlopig heb ik alle vertrouwen in het proces.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/18, 01:48:43 »
Citaat van: laacque
We kunnen vast nog heel lang praten over de weg die is afgelegd naar deze party toe maar op dit moment wil ik alleen nog maar kijken naar het eindresultaat van vandaag: dat was goed.
Okay...... misschien kan alles beter, flitsender, professioneler.
Maar ja, waar hebben we het over?
Een vrijwilligersgroep met budgetje nada.
Hou je dat in je achterhoofd dan mogen we meer dan tevreden zijn met dit resultaat.

Toch zijn er altijd dingen die beter kunnen, dat lijkt me niet meer dan logisch voor een organisatie die nog maar net bestaat.
Wat niet is, zal komen, toch?
Voorlopig heb ik alle vertrouwen in het proces.
Sterker nog, een professioneel geheel zou mij juist afschrikken. Gemoedelijke samenwerking tussen vrijwilligers vind ik veel leuker dan een gelikte professionele benadering.

Anders zou ik zelf al snel het onaangename gevoel krijgen, dat ik een radertje ben in een winstbeogende machine. Daar heb ik geen zin in.

Quatroking

  • Gast
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/18, 03:38:36 »
Ik ga zeker proberen volgende party er wel bij te zijn. oktober toch?

X

  • Gast
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/18, 09:21:55 »
In trouw (Vincent Dekker) is er kritiek geuit op de organisatie van de party.
Het zou niet professioneel genoeg zijn.

"Die zakelijk inbreng kon echter niet verhullen dat de presentatie van de nieuwste Ubuntu-versie niet de professionele begeleiding kreeg die inmiddels bij deze concurrent van Microsoft Windows gepast lijkt. Ubuntu is de fase van leuk speeltje voor nerds duidelijk ontgroeid en kan zich aanbieden als een volwaardig systeem voor zowel de zakelijke als de consumentenmarkt. Het is na Windows en OS X van Apple nu wereldwijd waarschijnlijk het meest gebruikte besturingssysteem voor pc's. Wil de Ubuntu-gemeenschap dat zijn software een overtuigende nummer drie of zelfs nummer twee wordt, dan moet dat ook als zodanig aan de buitenwacht worden gepresenteerd."

http://www.trouw.nl/hetnieuws/economie/article990360.ece/Ubuntu_verdient_presentatie_van_zelfde_kwaliteit_als_zijn_software

Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/18, 10:22:50 »
Citaat van: pjotr123
Sterker nog, een professioneel geheel zou mij juist afschrikken. Gemoedelijke samenwerking tussen vrijwilligers vind ik veel leuker dan een gelikte professionele benadering.

Anders zou ik zelf al snel het onaangename gevoel krijgen, dat ik een radertje ben in een winstbeogende machine. Daar heb ik geen zin in.
Dat begint zo langzamerhand inderdaad een punt te worden. Ik moet zeggen dat ik zelf mij veel meer thuis voel bij dat groepje vrijwilligers dat voor nop zich urenlang uit de naad werkt dan bij een bijzonder professioneel gebeuren.
Maar misschien heeft het ene juist het andere wel nodig en kunnen we toch nog iets van een balans hierin vinden. We zitten hier wel met een aantal vragen waar ik zo een twee ook geen antwoord op heb.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/18, 10:54:08 »
De release party was fantastisch!
De volgende keer kom ik zeker weer, en als er nog
een taakje is waar je geen expert voor hoeft
te zijn...help ik graag :)

De sfeer was echt uitstekend, ik hoop dan ook dat
dat gemoedelijke er blijft, want dat is echt een meerwaarde :D

En Hardy zelf werkt ook heel goed :)

Hartelijk bedankt allemaal!

Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/18, 13:27:34 »
Ik vond de release party erg geslaagd! Hulde aan de organisatie en sprekers!

Ik heb wel wat opbouwende feedback/suggesties om de volgende release party misschien nog successvoller te maken :
 * plaats na de party alle presentaties zo snel mogelijk online op www.releaseparty.eu
 * houd een gpg keysigning sessie
 * De bezoekers leken allemaal al Ubuntu te gebruiken. Het zou leuk zijn als er kan worden nagedacht over hoe we "normale" windows gebruikers kunnen lokken. Een presentatie over de voordelen van Ubuntu voor gewone gebruikers zou misschien een klein onderdeeltje van deze aanpak zijn (wat is Vrije Software,voordelen van Vrije Software,Veiliger,Stabiel,hele hoop software,makkelijk upgraden,makkelijk software installeren,bling,nuttige software zoals openoffice en firefox voorgeinstaleerd,........)
 * Het formele gedeelte (de presentatie) vond ik goed geregeld. Maar ik zou ook graag wat informeels zien aan het einde van de dag om het gevoel van een feestje te krijgen en de sociale interactie tussen de bezoekers te bevorderen. Houd een borrel aan het einde van de middag. Het kan geen kwaad om sponsors te vragen of ze misschien wat wat bier, wijn en frisdrank willen sponsoren. Of koop zelf wat vaten bier in en houd de prijs laag. Misschien zelfs pizza's aan laten rukken tijdens de borrel. Als dit allemaal niet lukt kan er altijd nog een aankondiging toevoegd worden na de laatste presentatie "voor de mensen die zin hebben in een borrel gaan we nu naar een horeca gelegenheid. Je kunt er op de volgende manier komen ....."

verslag van de release party door Kletskous :
http://www.kletskous.com/2008/05/17/verslag-van-de-release-party-van-hardy-heron-in-amsterdam/

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/18, 13:35:19 »
enkele foto's,doch mijn camera formaat stond op groot blijkbaar
http://www.multiseatcomputer.be/release/

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/18, 13:50:05 »
Citaat van: duportail
enkele foto's,doch mijn camera formaat stond op groot blijkbaar
http://www.multiseatcomputer.be/release/
Al gehoord van Phatch? ;-)
(sudo apt-get install phatch)

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/18, 14:23:17 »
Citaat van: stani
Citaat van: duportail
enkele foto's,doch mijn camera formaat stond op groot blijkbaar
http://www.multiseatcomputer.be/release/
Al gehoord van Phatch? ;-)
(sudo apt-get install phatch)
ja,gisteren.
Heb hem net geïnstalleerd op debian etch en werkt perfect.

xubuntufan01

  • Gast
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #19 Gepost op: 2008/05/18, 15:07:54 »
Citaat van: ubuntu_demon
Ik vond de release party erg geslaagd! Hulde aan de organisatie en sprekers!

Ik heb wel wat opbouwende feedback/suggesties om de volgende release party misschien nog successvoller te maken :
 * plaats na de party alle presentaties zo snel mogelijk online op www.releaseparty.eu
 * houd een gpg keysigning sessie
 * De bezoekers leken allemaal al Ubuntu te gebruiken. Het zou leuk zijn als er kan worden nagedacht over hoe we "normale" windows gebruikers kunnen lokken. Een presentatie over de voordelen van Ubuntu voor gewone gebruikers zou misschien een klein onderdeeltje van deze aanpak zijn (wat is Vrije Software,voordelen van Vrije Software,Veiliger,Stabiel,hele hoop software,makkelijk upgraden,makkelijk software installeren,bling,nuttige software zoals openoffice en firefox voorgeinstaleerd,........)
 * Het formele gedeelte (de presentatie) vond ik goed geregeld. Maar ik zou ook graag wat informeels zien aan het einde van de dag om het gevoel van een feestje te krijgen en de sociale interactie tussen de bezoekers te bevorderen. Houd een borrel aan het einde van de middag. Het kan geen kwaad om sponsors te vragen of ze misschien wat wat bier, wijn en frisdrank willen sponsoren. Of koop zelf wat vaten bier in en houd de prijs laag. Misschien zelfs pizza's aan laten rukken tijdens de borrel. Als dit allemaal niet lukt kan er altijd nog een aankondiging toevoegd worden na de laatste presentatie "voor de mensen die zin hebben in een borrel gaan we nu naar een horeca gelegenheid. Je kunt er op de volgende manier komen ....."
Hoewel ik niet ben geweest, zou ik zeggen probeer te adverteren in niet computer of linuxgerelateerde media, zoals supermarkten bijvoorbeeld of modetijdschriften. Het wordt tijd dat Ubuntu afkomt van zijn nerdige imago en dat Ubuntugebruikers ee stel brildragende autisten zijn, van die types ala brilsmurf. Ook foto's van jonge vrouwelijke gebruikers en ge-interesseerde huisvrouwen zou het goed doen. Het gaat namelijk om identificatie. Veel mensen worden namelijk niet graag geassocieerd met nerds. De kracht van ubuntu zit 'm in gemeenschapszin, samenwerking en de kracht van vrijwilligers, die werken aan een geemeenschappelijk project.

Vriendelijke groet,
Xubuntufan01

Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #20 Gepost op: 2008/05/18, 19:18:28 »
Op de 7e verdieping, bij de
installparty, waren wel degelijk Windows gebruikers
te vinden hoor :)

sasBuntu

  • Gast
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #21 Gepost op: 2008/05/18, 23:23:26 »
Citaat van: bartek
De party was top. Goed gedaan iGadget.

Maar laten we ook niet vergeten dat de "Die Hards" na de Release Party lekker zijn gaan uit eten en dat we nu allemaal sappige verhalen weten over iGadget dankzij zijn loslippige vriendin ;) . Jammer voor de mensen die er niet bij konden zijn.

:D
Pas nu maar op wat je allemaal zegt, want vanaf nu ben ik ook op het Ubuntu forum te vinden (ojee wordt ik nu ook een nerd!! :) )

sasBuntu

  • Gast
Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #22 Gepost op: 2008/05/18, 23:33:36 »
Sinds gister ben ik al een heel stuk wijzer hoor, vele mensen dachten dat ik een vraagbaak was: 64 of 32 bit??? Gnome of KDE?? Server of desktop editie?? Hoe cd te gebruiken?? enz enz enz. Ik doe mijn best om in oktober zover te zijn dat ik als installatie hulp aan de slag kan!!! (maar misschien wil ik wel liever balie miep blijven!!!) ;)

Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #23 Gepost op: 2008/05/19, 08:55:05 »
@sasBuntu: ...ik ben in ieder geval nog nooit zo vreemd, maar oh zo charmant gechanteerd, (aan de balie, t-shirt...)!

Maar, geen angst!  "Ik zwijg als 't graf!"

;)
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Release Party in Amsterdam groot succes
« Reactie #24 Gepost op: 2008/05/19, 08:59:07 »
Citaat van: pjotr123
Sterker nog, een professioneel geheel zou mij juist afschrikken. Gemoedelijke samenwerking tussen vrijwilligers vind ik veel leuker dan een gelikte professionele benadering.

Anders zou ik zelf al snel het onaangename gevoel krijgen, dat ik een radertje ben in een winstbeogende machine. Daar heb ik geen zin in.
En daar sluit ik me geheel bij aan!
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?