Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu start niet direct door naar paswoord  (gelezen 483 keer)

Ubuntu start niet direct door naar paswoord
« Gepost op: 2013/03/07, 12:00:20 »
Ik  draai al een tijdje Ubuntu 12.10 op mijn laptop, en dat ging eigenlijk altijd goed.
maar als ik nu mijn paswoord (login scherm) invul dan duurt het best even en dan is ubuntu opgestart/gereed het opgestart.
dat ben ik eigenlijk niet gewend want dit was normaal bijna direct  (ik heb dan ook een Core5 laptop met 4 gig etc)...

ik vermoed dat door mijn getest ik iets heb gedaan, dat Ubuntu op de achtergrond iets wil doen en dat wil niet of duurt lang.
Hoe kan ik dit checken zodat ik weet waarom het plots langer duurt voor dat Ubuntu 12.10 draait.
iemand een tip voor deze leek ?

Andre

Re: Ubuntu start niet direct door naar paswoord
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/07, 18:43:05 »
Je zou in de logboeken kunnen kijken wat er gebeurd bij opstarten, of als je iets nieuws hebt geïnstalleerd, dat dat ook mee op wil starten. En dat kan je allemaal weer uitzetten bij Opstarten.

(ik zit op Mint, dus weet even niet hoe het heet in Ubuntu, maar de lijst wat er allemaal mee opstart, die bedoel ik dus)

Je hebt dingen gedaan en getest, maar ja.............wat? Dat vertel je niet, dus dan kunnen wij moeilijk daar iets over zeggen. ;)

ik heb zoveel dingen geprobeerd :) een tooltje dat ik analyzer had van WIFI om schone kanalen te vinden. ik weet de naam helaas niet zo meer.
en wat tooltjes die ik met "wine" geprobeerd heb op te starten zo als Sonos en Itunes .

wat je bedoeld is denk ik Systeemlogboek, maar welke log de 'syslog' ?


Andre

Re: Ubuntu start niet direct door naar paswoord
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/30, 09:58:47 »
Voor sonos heb je geen install prog nodig in Ubuntu die werkt zonder installeren van software

Alleen moet je wel ff samba installeren en dan je mappen die je wil delen ff maken en vrijgeven in de firewall dan muziek spelen maar :D:D:D


Mvg Deliciouss

Re: Ubuntu start niet direct door naar paswoord
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/30, 18:20:28 »
Voor sonos heb je geen install prog nodig in Ubuntu die werkt zonder installeren van software

Alleen moet je wel ff samba installeren en dan je mappen die je wil delen ff maken en vrijgeven in de firewall dan muziek spelen maar :D:D:D


Mvg Deliciouss

 tnx    8-)