Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video kaart doet het niet onder Gutsy live cd.  (gelezen 615 keer)

Offline rja

  • Lid
Video kaart doet het niet onder Gutsy live cd.
« Gepost op: 2007/10/19, 09:38:35 »
Hallo, ik heb vanmorgen geprobeerd de de live cd te booten.

Dat werkt niet, de normale manier om te booten, gaat de monitor uiteindelijk gewoon uit en de computer doet niks meer.

Als ik in Safe mode boot, krijg ik iets meer te zien, maar zie op het scherm dat de graphische mode niet goed opstart, ik krijg uiteindelijk een uiteindelijk, een melding dat de x server naar zes keer is gechrashed, dat hij naar 2 minuten weer gaat proberen.

M'n video kaart is  ATI  RS400 [Radeon Xpress 200, die werkt prima onder Feisty.

Wie kan me helpen  ?

p5ycho

  • Gast
Video kaart doet het niet onder Gutsy live cd.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/19, 10:16:05 »
doe Ctrl-Alt-F1 zodra je het bericht krijgt dat hij het over 2min weer gaat proberen, je belandt in de terminal. typ startx, de xserver zal nu standaard vesa gebruiken ipv. proberen je videokaart-specifieke driver te gebruiken.

Na de installatie bij de eerste herstart kom je hetzelfde probleem tegen, gewoon weer wachten op de '2min melding', daarna weer Ctrl-Alt-F1. Je krijgt nu een login scherm. vul de username in die je bij de installatie hebt opgegeven. Hierna het bijbehorende password. Je bent nu ingelogd, typ startx. Ubuntu start weer in vesa modus. Ga dan linksboven naar: System -> administration -> Restricted Drivers. Vink de box aan achter de ATI drivers, en herstart als daarom gevraagd wordt.

Dit zou het moeten verhelpen.

Offline rja

  • Lid
Video kaart doet het niet onder Gutsy live cd.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/19, 11:23:41 »
Citaat van: p5ycho
doe Ctrl-Alt-F1 zodra je het bericht krijgt dat hij het over 2min weer gaat proberen, je belandt in de terminal. typ startx, de xserver zal nu standaard vesa gebruiken ipv. proberen je videokaart-specifieke driver te gebruiken.

Na de installatie bij de eerste herstart kom je hetzelfde probleem tegen, gewoon weer wachten op de '2min melding', daarna weer Ctrl-Alt-F1. Je krijgt nu een login scherm. vul de username in die je bij de installatie hebt opgegeven. Hierna het bijbehorende password. Je bent nu ingelogd, typ startx. Ubuntu start weer in vesa modus. Ga dan linksboven naar: System -> administration -> Restricted Drivers. Vink de box aan achter de ATI drivers, en herstart als daarom gevraagd wordt.

Dit zou het moeten verhelpen.
Dat werkt, bedankt !!.

Tevens werkt m'n draadloze usb netwerk kaart out of the box onder Gutsy.

Ik denk dat, maar eens moet gaan upgraden vanaf Feisty, als dat goed gaat, anders doe alsnog een clean install.