Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RewriteRule  (gelezen 904 keer)

RewriteRule
« Gepost op: 2010/06/03, 11:28:38 »
Ik ben bezig met een website waarin url rewriting wordt gebruikt. Eerst test ik alles op de apache server op mijn laptop en vervolgens bij het hosting bedrijf. Bij mij werkt lokaal de volgende RewriteRule niet maar wel bij het hosting bedrijf:

RewriteRule ^vereniging/(.*)/$ /vereniging.php?v=$1

Ik heb in de website root een document vereniging.php staan welke een variabele $_GET['v'] mee hoort te krijgen. Op de server werkt dit wel maar lokaal dus niet. Het lijkt een verschil in configuratie maar ik kan nergens vinden wat voor optie dat dan zou moeten zijn... Kunnen jullie mij hiermee helpen???

De rule wordt helemaal niet toegepast merk ik want als ik het 2e gedeelte aanpas naar een php file welke niet bestaat, krijg ik nog steeds reactie van vereniging.php
« Laatst bewerkt op: 2010/06/03, 12:00:05 door ronsplinter »

Re: RewriteRule
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/03, 12:12:03 »
Het probleem heb ik inmiddels zelf opgelost. In het configuratie bestand van Apache stond:

Options FollowSymLinks MultiViews

Bij het weghalen van MultiViews en het herstarten van apache2 werkte het weer...

Offline Patcher

  • Lid
Re: RewriteRule
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/10, 16:53:00 »
Hi Ron,

Ik heb hetzelfde probleem na de migratie naar de nwe Ubuntu 10.xx
Kan  je a.u.b. uitleggen welke file en waar (welke dir) je dit hebt gecorrigeerd?

Thx !

Groeten patch

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: RewriteRule
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/10, 22:17:08 »
Ergens in /etc/apache2/sites-available/default ?
of apache2.conf ?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!