Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik stop even met ubuntu te gebruiken...  (gelezen 1036 keer)

Jones

  • Gast
Ik stop even met ubuntu te gebruiken...
« Gepost op: 2006/12/17, 17:11:43 »
tot mijn videokaart goed ondersteund word, ben het namelijk een beetje beu dat Ubuntu om de haverklap opnieuw moet geinstaleerd worden :-)

binnen enkele maanden zullen er wel betere updates zijn ??

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ik stop even met ubuntu te gebruiken...
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/17, 17:21:00 »
Jammer! Hopelijk gaat het straks beter met je videokaart.

Groet, Pjotr.

Offline siegi

  • Lid
Ik stop even met ubuntu te gebruiken...
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/17, 18:25:35 »
welke videokaart heb je?

Het gaat hier toch niet over beryl effecten willen hebben,  want dit is iets voor gevorderde gebruikers.    
Of wat is de reden dat je (3d) goede ondersteuning wil voor je graka.

ikzelf

  • Gast
Ik stop even met ubuntu te gebruiken...
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/17, 20:35:32 »
jammer jones dat het wat minder gaat, misschien kunnen wij je nog helpen voordat je er echt mee stopt? (of heeft iedereen zich al ingespannen, ik heb je namelijk nog niet gezien met zo'n probleem)

Jones

  • Gast
Ik stop even met ubuntu te gebruiken...
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/17, 20:40:33 »
omdat mijn beeld hapert :) ik heb een Radeon X800 pro 256mb en dan verwacht ge toch wel u kaart van 500euro te kunnen benutten :)

kvin Ubuntu echt zeer aantrekkelijk maar alles zou vlotter moetn opgezet raken daarmee bedoel ik, de instalatie zelf gaat vlotjes maar dan begint de "miserie" het instellen van ubuntu drivers zoeken, instaleren enz


voor de moment als ik ubuntu boot doet em denk ik niks meer dus opnieuw instaleren(nogmaals) is de boodschap..

kzal wel zien wat ik er mee aan vang hopelijk word mijn pc* beter geondersteunt

*amd 64 3500+
 ati radeon x800 pro
 A8V deluxe moederbordje

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ik stop even met ubuntu te gebruiken...
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/17, 20:44:41 »
Die prijzen dalen wel snel.. Gisteren heb ik nog een X800 256MB voor 190 euro in de winkel zien liggen. Maar dat terzijde..

Gebruik je de fglrx videodriver of de radeon open source videodriver? De fglrx videodriver werkt normaal gezien perfect voor de X800.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Jones

  • Gast
Ik stop even met ubuntu te gebruiken...
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/17, 20:58:52 »
Citaat van: profoX
Die prijzen dalen wel snel.. Gisteren heb ik nog een X800 256MB voor 190 euro in de winkel zien liggen. Maar dat terzijde..
jaja kan wel goed zijn maar ik heb der toch 2 jaar geleden 505 euro voor betaald ;-)
voor zover ik mij herinner gebruik ik die open source driver, hoe kan ik da bezien, kzal et mss nog es een poging geven..

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ik stop even met ubuntu te gebruiken...
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/17, 21:08:30 »
Citaat van: Jones
Citaat van: profoX
Die prijzen dalen wel snel.. Gisteren heb ik nog een X800 256MB voor 190 euro in de winkel zien liggen. Maar dat terzijde..
jaja kan wel goed zijn maar ik heb der toch 2 jaar geleden 505 euro voor betaald ;-)
voor zover ik mij herinner gebruik ik die open source driver, hoe kan ik da bezien, kzal et mss nog es een poging geven..
wat staat er ingesteld als videodriver in je xorg.conf ?

toepassingen -> hulpmiddelen -> terminalvenster
en typ dan:
grep Driver /etc/X11/xorg.conf

Als er tussen die drivers "radeon" (of "ati") staat dan gebruik je de open source driver, als je "fglrx" ziet staan, dan gebruik je de proprietary fglrx driver

Met het commando
glxinfo|grep direct

kan je zien of je 3D versnelling goed werkt (werkt alleen bij radeon driver als je DRI hebt ingeschakeld, bij fglrx zou het zoiezo moeten werken)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Jones

  • Gast
Ik stop even met ubuntu te gebruiken...
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/17, 21:16:54 »
kga straks es zien als men broerke slape is anders moet ik die pc hier nog 20x rebooten enzo :)