Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 12.04 en vrijwel alles dubbel aanwezig, Moonlight 4  (gelezen 549 keer)

Offline swoefie

  • Lid
    • ruudino-k
    • (besloten/18+) Twitteraccount
12.04 en vrijwel alles dubbel aanwezig, Moonlight 4
« Gepost op: 2012/09/13, 18:30:08 »
Ik weet niet waar ik mijn problemen moet plaatsen in het forum, omdat complex is en het misschien wel met elkaar in verband staat.
Sinds ik samen met 'Gijsbert' (bekend onder deze nicknaam in dit forum) op mijn pc 12.04 heb geïnstalleerd zijn er een aantal dingen dubbel (2x) aanwezig. Ik moet erbij vertellen dat ik geen Unity indeling heb, maar de Gnome-fallback met de layer.
Zoals:

- Toepassingen/Locaties bovenaan op het paneel) + geen Dash aanwezig
- een niet goed werkende muis, -tig keer klikken voordat een handeling wordt uitgevoerd of zelfs één keer klikken dat al twee
  handelingen zijn uitgevoerd (dus 2x). Dat laatste is erg lastig in bijvoorbeeld in Synaptic/Software Centrum met installeren van software
- al die keren viel wel 4 of 5x p/d Firefox uit (crash), maar uit de foutmeldingen kwam geen betere aanwijzing dan de aanwezige
  add-ons.

 Vandaag was ik Live TV aan het kijken toen ik bij één zender een Flash-fout kreeg i.v.m. een update. Ik sta op goede voet met
 Oracle (al heb ik het niet zo met de u.s.a. politiek/WikiLeaks), omdat ik vroeger tester ben geweest bij Sun.
 Al eerder had ik een melding gekregen dat ik Silverlight moet installeren (na 23-jaar Windows dacht ik er eindelijk van Microsoft
 af te zijn, werd het mij weer opgedrongen)... pfff. Ik klikte dat Silverlight gebeuren meteen weg en zocht ik zelf wel via een
 omweg naar
 een andere oplossing. Nu heb ik Moonlight 4 plugin geïnstalleerd [ur]lhttp://www.go-mono.com/moonlight/download.aspx[/url]
 en ik denk dat de Firefox crashes daarmee voorbij zullen zijn (uitsluitsel zal ik daar nog over geven, mettertijd).

Ook als ik kies om een url te plaatsen in dit bericht komen er 2x zoveel items (][url][/url]) in beeld, klikken om een foto of programma te groter te zien op een website is ook irritant, er worden nu meestal 2 foto's vergroot of gelijk gedownload.
Ik heb geen standaard muis met een snoertje, maar een draadloos type van Logitech (Anywhere MX) welke met de Unifying-usb plug werkt. In eerste instantie (bij de live-installatie cd/dvd van 12.04) werd deze muis gezien als een Mac-muis, de huidige problemen kwamen door die instelling dacht ik, maar inmiddels is de muis qua type aangepast als de juiste Logitech muis maar zijn de problemen er nog.

Ik heb meer vragen, maar ik zal die zoveel mogelijk op de juiste plaats stellen, dit zijn gewoon de urgenste problemen.

]Weet iemand hoe ik van dit gehannes  :'( :'( af kom?  :| :| alles automatisch 2x

bij voorbaat hartelijk dank,

Swoefie/Eglefino




~ Indien anderen ook eens 'echt eerlijk' naar elkaar zouden zijn, dan een leugentje om bestwil te verkopen of over anderen' te roddelen (als ze er niet bij zijn), dan zou het leven er veel vriendelijker uitzien. Je geeft dan ook je (evt.) kinderen het juiste voorbeeld.  Mijn partner en ik zijn open, eerlijk en oprecht naar elkaar en naar ons zelf,  sinds 2006 is 't zelfs onze levenstijl! ~

Offline RikRik

  • Lid
Re: 12.04 en vrijwel alles dubbel aanwezig, Moonlight 4
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/13, 18:41:48 »
Had je al eens een andere muis geprobeerd? Heb je dit probleem ook in Unity? 
Je kan ook naar systeeminstellingen/ muis / en klik op eens op de smiley.. 1 klik is 1 keer een glimlach. Een dubbelklik is meer een :D

En wat betreft Moonlight,  Last Updated: Apr 12, 2011..   Zijn hier nog wel Ubuntu gebruikers met de Moonlightplugin?
« Laatst bewerkt op: 2012/09/13, 19:00:40 door RikRik »

Re: 12.04 en vrijwel alles dubbel aanwezig, Moonlight 4
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/13, 20:26:29 »
En wat betreft Moonlight,  Last Updated: Apr 12, 2011..   Zijn hier nog wel Ubuntu gebruikers met de Moonlightplugin?

http://www.muktware.com/3644/moonlight-dead-so-silverlight

;)

Offline swoefie

  • Lid
    • ruudino-k
    • (besloten/18+) Twitteraccount
Re: 12.04 en vrijwel alles dubbel aanwezig, Moonlight 4
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/15, 00:33:24 »
#vistaus + #rikrik

De Moonlight 4 (preview) was geen nieuwe versie maar van november 2011, eigenlijk is deze Silverlight-plugin via Moonlight ten doden opgeleverd omdat Microsoft de vrije DRM blokkeert !!, ik zie ook geen vervolg komen als je de Engelse Wikipedia info helemaal doorleest (rijke info t.o.v. de NL-wiki) http://en.wikipedia.org/wiki/Moonlight_%28runtime%29

Wel heb ik door veel lezen vanavond denk ik de juiste oplossing gevonden wat de plugin aangaat (het was al een beetje in de wikipedia-info te lezen, al las ik die pas op een later tijdstip) en het nieuws komt vers van de pers: onderop staan de video-linken, vooral de video met de plugin is erg belangrijk voor mij :-) http://vimeo.com/49446048. Indien je echt geïnteresseerd bent is er info genoeg te halen over het Cairo GL + de WebKitGTk+ (van juli'12 en WebKit2GTk+  + plugin van vandaag). Veel lees suc6.

Maar via mijn Italiaanse Ubuntu website kwam ik uit op andere extra-pakketten voor de diverse Ubuntu-versies (indien je alleen plaatjes kijkt en de tekst tussen de regels door leest die jij herkent kom je een heel eind op deze website en is het niet nodig als leek de Italiaanse taal te kennen), zie hier http://www.istitutomajorana.it/index.php?option=com_content&task=view&id=856&Itemid=33 (bekijk ook de home: http://www.istitutomajorana.it met overzichtelijk alle links.

Op een of andere manier lees ik meer op de Italiaanse websites over Ubuntu (nieuws en alle aanpassingen) met Unity dan op Nederlandse websites (en dat vind ik wel jammer). Want deze websites zijn allen ook vertaald uit het Amerikaans en Italiaans is evenals Nederlands als taal vrij-vertaald (Amerika als land vertrouw ik niet, dus ik hou mijzelf daar niet onnodig op, als het niet nodig is) bekijk bijvoorbeeld maar naar een uitzonderlijke test van Ubuntu Unity samen met Phoronix (glunder, glunder) http://www.oneopensource.it/14/09/2012/unity-prestazioni-pessime-nel-test-di-phoronix/#more-9296.

Oh en wat mijn vervelende muis betreft. Binnen Ubuntu heb ik de muisinstellingen meerdere keren veranderd en zonder resultaat, ook heb ik de Unifying verwijderd en weer geïnstalleerd en binnen Launchpad is er niks bekend van een bug (heb er niets over gevonden/gelezen).

Dus misschien kent iemand nog een terminal commando die ik (niet ken als leek) en welke ik kan uitproberen??

Iemand nog een idee?
~ Indien anderen ook eens 'echt eerlijk' naar elkaar zouden zijn, dan een leugentje om bestwil te verkopen of over anderen' te roddelen (als ze er niet bij zijn), dan zou het leven er veel vriendelijker uitzien. Je geeft dan ook je (evt.) kinderen het juiste voorbeeld.  Mijn partner en ik zijn open, eerlijk en oprecht naar elkaar en naar ons zelf,  sinds 2006 is 't zelfs onze levenstijl! ~

Offline RikRik

  • Lid
Re: 12.04 en vrijwel alles dubbel aanwezig, Moonlight 4
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/15, 08:46:44 »
Zo swoefi je hebt ons wel met leesvoer opgezadeld  :D
Ik heb nog wel een idee; wat je zou kunnen doen is de pc starten met een live-dvd met Ubuntu en dan eens kijken of alles wel normaal werkt... Werkt alles normaal, dan weet je zeker dat het geen hardwareprobleem kan zijn..