Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: help!!! canon fax L120 drivers  (gelezen 1373 keer)

Offline hekker

  • Lid
help!!! canon fax L120 drivers
« Gepost op: 2009/12/13, 13:35:38 »
Hallo,

vandaag Ubuntu 9.10 geinstalleerd op laptop, alles werkt behalve printer, ik kan drivers ervoor niet vinden. het gaat om een canon laserprinter en fax L120. kan iemand mij helpen er mee, en is er een manier om windows drivers te installeren in ubunto???

Offline mrGee

  • Lid
Re: help!!! canon fax L120 drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/13, 14:00:39 »
Hallo

Hmm een lastige; het gaat om deze:
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Fax/Laser/i-SENSYS_FAX-L120/index.asp
een i-sensys fax L120 dus ?

Op de site van canon zelf; geen linux drivers voor deze
Op de site van www.openprinting.org ; geen linux drivers (wel wat andere i-sensys vermeldingen, oa.
1 lbp en 3 mf apparaten) ook geen vermeldingen in hun forum.
Dan het laatste redmiddel, (laatste omdat je deze 30 dagen kunt testen, daarna betaal je 30 €);
www.turboprint.de
ook geen vermeldingen, lijkt me een niet ondersteunde printer. Misschien dat iemand met
een vergelijkbare printer een methode heeft die wel werkt, maar op de reguliere manier
lijkt me dit een "no go"

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline hekker

  • Lid
Re: help!!! canon fax L120 drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/13, 14:16:27 »
is er een manier om windows drivers te omzetten naar linux?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/14, 10:03:32 door hekker »

Offline hekker

  • Lid
Re: help!!! canon fax L120 drivers
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/15, 17:46:28 »
niemand????

shit man 3de keer in afgelopen 2 jaar dat ik terug naar windows overstap, door een of andere reden... >:( mooi verhalen maar niets waard.

lang leven Microsoft.

Re: help!!! canon fax L120 drivers
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/15, 18:13:57 »
niemand????

shit man 3de keer in afgelopen 2 jaar dat ik terug naar windows overstap, door een of andere reden... >:( mooi verhalen maar niets waard.

lang leven Microsoft.
Of beter, Lang Leve Canon dat Drivers voor jouw printer maakt voor Windows? Windows zelf ondersteunt het ding niet, hoor. Ik zou zeggen, ga klagen bij Canon, dat bedrijf is te lui om Linux-drivers te maken, klagen hier heeft dus geen zin.

Ik vind het trouwens erg onfatsoenlijk dat je het behulpzame antwoord van mrGee straal negeert. Zo zul je natuurlijk nooit je problemen kunnen oplossen.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/15, 18:15:40 door Cumulus007 »

Offline hekker

  • Lid
Re: help!!! canon fax L120 drivers
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/16, 22:54:03 »
cumulus007 ik negeert antwoord van mrGee niet, Hij zegt no go, en ik vraag wat verder informatie om windows drivers te gebruiken in ubunto!.

maar goed bij mij op werk heb ik een linux programmeur gevraagd hierover hij zegt dat ik HP laserject 4 of 2 drivers ook voor canon kan gebruiken, ik ga morgen nog eens proberen en laat ik jullie ook weten.

bedankt
« Laatst bewerkt op: 2009/12/17, 08:05:53 door hekker »

Offline mrGee

  • Lid
Re: help!!! canon fax L120 drivers
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/17, 10:12:30 »
@ hekker, thats the spirit  :) ;

Gewoon zoeken naar een oplossing, evt. buiten de gebaande paden. Je kunt evt. als dat nou
niet lukt met die laserjet toestand, toch even bij openprinting kijken, bij de andere canon isensys
oplossingen in hun database en die ook proberen.

Als je dan een evt. werkende oplossing hebt en die terugpost, heeft een ander daar meteen
wat aan en ben je even de held van de dag (of toch wel minimaal 10 minuten)

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >