Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Freemake Video Converter  (gelezen 2560 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Freemake Video Converter
« Reactie #25 Gepost op: 2016/01/27, 15:38:56 »
Ik heb gedaan wat henkp mij aangeraden heeft. Echter zonder resultaat: de mededeling, gemeld op 02.01.2016 verschijnt nog steeds. Ook Openshot geprobeerd. Dat schijnt te lukken maar de conversie duurt oneindig lang, veel te lang.   Blijft nog FF Multi Converter te proberen maar ik krijg dat niet geïnstalleerd. Wie geeft mij raad?

Na dat ik gelezen heb, dat je maar 1024Mb intern geheugen heb, is het niet verwonderlijk dat Openschot er zolang overdoet.
Ik vrees dan ook dat je het daar mee zult moeten doen, daar 1024Mb veel te weinig geheugen is, om ook nog te kunnen converteren.
 

Offline vanadium

  • Lid
Re: Freemake Video Converter
« Reactie #26 Gepost op: 2016/01/27, 16:57:34 »
Met 1024Mb kan je Ubuntu wel degelijk draaien, en kan je zeker zeer goed video conversie doen. Voor videoconversie is de processor meer beperkend dan het beschikbare geheugen.

Heb je nu wel degelijk avconv staan of ffmpeg? avconv is standaard geïnstalleerd in oudere versies van Ubuntu. In 15.10 bij mij blijkt dat terug ffmpeg te zijn.

Open eens de teminal, voer volgende commando's uit, post de uitkomst hier:
which ffmpeg
which avconv
Als hier geen output is, dan is geen van beide geïnstalleerd, wat ik bijzonder eigenaardig zou vinden. Installeer dan bijvoorbeeld ffmpeg met het commando
sudo apt-get install ffmpeg
Als dit fout gaat, post dan output van het commando hier: dan hebben we een kans om te zien wat er scheelt.

Eens één van die twee geïnstalleerd is, zou je grafisch tooltje moeten werken. Werkt het dan nog steeds niet, probeer dan gewoon eens aan de terminal met standaardinstellingen:
ffmpeg -i "~/Films/The Honourable Woman.mp4" "~/Films/The Honourable Woman.avi"
De bestandsnamen zijn natuurlijk fictief: ik weet immers niet hoe het bestand dat je wil converteren noemt, noch waar het zich bevindt. ffmpeg "herkent" het formaat aan de bestandsextentie (.mp4 voor het oorspronkelijke bestand en .avi voor het geconverteerde bestand) en kiest geschikte standaard instellingen voor de conversie.

Offline Alexis

  • Lid
Re: Freemake Video Converter
« Reactie #27 Gepost op: 2016/02/02, 14:58:43 »
Ik heb na veel zoeken,  ffmulticonverter (https://sites.google.com/site/ffmulticonverter/ - asilnev )   geïnstalleerd en dat werkt blijkbaar prima. Alleen kan ik niet vinden of de mogelijkheid bestaat rechtstreeks van een DVD te converteren. Kan er iemand mij zeggen hoe dat moet? Of is het zo dat ik die DVD eerst naar mijn HD moet kopiëren want de bestanden die op mijn HD staan converteren lukt wel.