Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar is de Wireless netwerk te vinden?  (gelezen 1218 keer)

AutobotJazz4

  • Gast
Waar is de Wireless netwerk te vinden?
« Gepost op: 2007/11/04, 19:08:23 »
Beste allemaal.

Ik ben nog een beginner met Linux, dus leef met me mee. :-)

Mijn naam is Niels en ik heb vandaag Linux Ubuntu geupgrade naar de 7.10 versie, maar helaas nog steeds kan ik niet draadloos internetten. Sterker nog, als ik naar m'n Systeem - Beheer - Netwerk toe ga en ik open dan het Netwerk gedeelt, dan verschijnt er in het Netwerkinstellingen scherm 2 Draadverbindingen, namelijk (PAN0) en een (eth0) en daaronder dan nog een Modemverbinding... maar wie gebruikt dat nou nog tegenwoordig.

Echter ik kan in geen enkele mogelijkheid een draadloze verbinding vinden of, laat staan, maken. Ik maak gebruik van een Medion USB dongel met een IEEE 802.11 b/g WLan mogelijkheid. Deze dongel is al USB 2.0 ready... maar wat ik ook doe... ik kan nergens iets vinden waarmee het zou moeten werken. Echter... deel ik nog mee, dat het lampje op de Dongel wel brand.

Wie oh wie kan mij helpen... want ik wil heel graag van m'n Netwerk kabel van 15 Meter af.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Waar is de Wireless netwerk te vinden?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/04, 19:48:14 »
geef eens de uitvoer van sudo lshw -C network dit doe je in de terminal

geef ook maar de uitvoer van ifconfig en iwconfig
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

AutobotJazz4

  • Gast
Waar is de Wireless netwerk te vinden?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/04, 20:36:52 »
Hallo Ronnie.

Vergeef me m'n antwoord maar wat is een terminal en waar vindt ik dat. Is dit programmeren, want dat kan ik niet. Ik begrijp niet waar je het over hebt.

Offline joop905

  • Lid
Waar is de Wireless netwerk te vinden?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/04, 20:49:49 »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Waar is de Wireless netwerk te vinden?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/04, 22:06:09 »
Citaat van: AutobotJazz4
Hallo Ronnie.

Vergeef me m'n antwoord maar wat is een terminal en waar vindt ik dat. Is dit programmeren, want dat kan ik niet. Ik begrijp niet waar je het over hebt.
dat dacht ik al, daarom had ik een linkje naar de documentatiepagina van de terminal gemaakt
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

AutobotJazz4

  • Gast
Waar is de Wireless netwerk te vinden?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/05, 06:34:40 »
Dank je Ronnie... dat had ik eventjes over het hoofd gezien. Ik zal ernaar kijken.