Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Uit/herstart knop verdwenen.  (gelezen 1411 keer)

Offline Jubutje

  • Lid
    • Jelle's Web
[Opgelost] Uit/herstart knop verdwenen.
« Gepost op: 2011/07/05, 23:11:14 »
Beste mensen, nu een probleem wat ik nog niet eerder heb meegemaakt.

Overigens mijn excuses als ik dit niet in het juiste topic plaats, maar ik heb geen idee waar ik het anders zou moeten plaatsen.

Ik heb hier thuis nu iedereen voorzien van Ubuntu 10.04 op hun computers en iedereen is dol gelukkig.
Nu is er een probleempje opgetreden bij mijn echtgenote. (ook hier ingeschreven als Torres) Ze heeft op de een of andere manier rechts bovenin de knop verwijdert waarmee je je kunt afmelden, afsluiten enz.

Ik ben al druk aan het zoeken geweest of het mogelijk is om deze weer terug geplaatst te krijgen, maar ik kan hier nergens iets over vinden.
Vandaar dus deze vraag van mij (zelf durfde ze deze niet te stellen) is het mogelijk om deze (originele knop) terug te plaatsen? Zo ja, hoe ga ik dan te werk?
« Laatst bewerkt op: 2011/07/06, 16:51:40 door Jubutje »

Offline Tom

  • Lid
Re: Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/05, 23:14:08 »
Gaat dat niet met in het paneel - rechts klik en toevoegen?



De knop  Afsluiten moet u hebben.
Kijk u niet naar de afbeelding die is van Mint9.
Overigens hoeft Uw Vrouw geen angst hebben iets te vragen we bijten echt niet. :D
« Laatst bewerkt op: 2011/07/05, 23:28:52 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/05, 23:20:30 »
soms verdwijnt die knop 'gewoon'. Een welgeplaatst

killall gnome-panel
In de terimal biedt dan vaak uitkomst. Het commando ziet er gevaarlijker uit dan het is, het paneel start daarna vanzelf weer op en als het goed is met de vertrouwde uitknop.

Offline Tom

  • Lid
Re: Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/05, 23:22:19 »

Hoe  zet   ik mijn werkbalken vast  inclusief  mijn  geïnstalleerde  iconen.
Bemerking : zet eerst de eventueel   de  voor U nodige iconen op Uw werkbalk  want die staan  dan ook vast op Uw werkblad.                                                   Wat  dan het voordeel geeft dat U die ook niet per ongeluk verwijderd.
Wilt U ze veranderen dan gewoon het vinkje even weg halen  zie de complete handleiding hieronder:
Als volgt kunt u uw werkbalken (zowel de bovenste als de onderste) beschermen tegen onopzettelijke verwijdering:
Via Toepassingen - Systeemgereedschap - Configuratie editor - apps - panel - global
Zet een vinkje bij >  locked down

Dan blijven die krengen ook staan. :D
« Laatst bewerkt op: 2011/07/06, 08:59:53 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/06, 10:09:47 »
....... op de een of andere manier rechts bovenin de knop verwijdert waarmee je je kunt afmelden, afsluiten enz.

....... is het mogelijk om deze (originele knop) terug te plaatsen? Zo ja, hoe ga ik dan te werk?

Toevoegen aan paneel: Meldings-applet-sessie

Re: Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/06, 10:47:42 »
Hoe  zet   ik mijn werkbalken vast  inclusief  mijn  geïnstalleerde  iconen.
Bemerking : zet eerst de eventueel   de  voor U nodige iconen op Uw werkbalk  want die staan  dan ook vast op Uw werkblad.                                                   Wat  dan het voordeel geeft dat U die ook niet per ongeluk verwijderd.
Wilt U ze veranderen dan gewoon het vinkje even weg halen  zie de complete handleiding hieronder:
Als volgt kunt u uw werkbalken (zowel de bovenste als de onderste) beschermen tegen onopzettelijke verwijdering:
Via Toepassingen - Systeemgereedschap - Configuratie editor - apps - panel - global
Zet een vinkje bij > locked down

Dan blijven die krengen ook staan. :D

Heb ik ook wel eens geprobeerd maar dat hielp niet (met willekeurig verplaatsen van applets tot en met de magische afsluitknop verdwijntruc)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Tom

  • Lid
Re: Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/06, 11:00:51 »
10.04 richt hem compleet in (paneel) dan zet ik die vast volgens de beschrijving en nog nooit voor gehad dat zoiets  weg was etc.
En hij 10.04 loopt van in het begin van de uitgave.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Jubutje

  • Lid
    • Jelle's Web
Re: Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/06, 11:03:38 »
Zoals altijd, allemaal heel hartelijk bedankt voor alle reacties.
Helaas bracht niet een de originele 'uit-knop' terug. Wel een knop die een schermpje toonde 'ala-windiws-stijl' waar uit verschillende opties gekozen kon worden.
Maar ja, dan krijg je te maken met het onnavolgbare denkproces van de andere sekse...  ??? was niet goed genoeg.

Dus maar even een nieuwe install gedaan... is het ook opgelost. Verder is het mijn probleem niet meer ;)


@ Wanda Die 'Configuratie Editor' waar kan ik die vinden? Ik zie dat die wel geïnstalleerd is, maar kan hem niet vinden op de plaats die je aangaf. Daar staat bij mij alleen 'KPackageKit'
« Laatst bewerkt op: 2011/07/06, 11:09:14 door Jubutje »

Offline Tom

  • Lid
Re: Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/06, 11:13:41 »
Heeft u misschien >Kubuntu?.
Bij mij (Gnome) staat hij dus zoals aangegeven.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/06, 11:16:47 »
@ Wanda Die 'Configuratie Editor' waar kan ik die vinden? Ik zie dat die wel geïnstalleerd is, maar kan hem niet vinden op de plaats die je aangaf. Daar staat bij mij alleen 'KPackageKit'

alt+f2
gconf-editor
enter

Waarom je hem mogelijk niet ziet: misschien staat hij uitgevinkt (Systeem > Voorkeuren > Hoofdmenu)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/06, 12:47:13 »
Voor zulke dingen hoef je echt niet opnieuw te installeren. In het ergste geval, wanneer de panelen grondig verprutst zijn door eigen toedoen, kun je de congifuratiebestanden van Gnome weggooien en als je dan weer opnieuw inlogt staat alles weer in de oorspronkelijke staat terug (zoals het was vlak na de installatie).  http://linuxfud.wordpress.com/2007/02/14/how-to-reset-ubuntugnome-settings-to-defaults-without-re-installing/

Offline Jubutje

  • Lid
    • Jelle's Web
Re: [Opgelost] Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/06, 16:58:53 »
@ erik1984 Ach ja, was al gebeurt. Is bij Ubuntu niet zo'n probleem, was met een 20 min gebeurt.
Heel wat anders dan met Windows waar je een groot deel van de dag druk mee bent...

Maar die link is weer heel mooi voor de toekomst... want sommige personen hier thuis kennende zal het wel vaker gebeuren dat er 'zo maar spontaan´ dingen verdwijnen. ;) =D

Al met al, leer ik steeds meer hier en zal ik ooit nog wel eens mijn weg binnen Ubuntu weten te vinden. (en dan heel misschien anderen ook kunnen helpen.)

Re: [Opgelost] Uit/herstart knop verdwenen.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/06, 17:13:59 »
Al met al, leer ik steeds meer hier en zal ik ooit nog wel eens mijn weg binnen Ubuntu weten te vinden. (en dan heel misschien anderen ook kunnen helpen.)

Dat zal je zeker ;)
Zo zou je een volgende bijvoorbeeld kunnen helpen als die hetzelfde probleem heeft.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit