Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Getallen omzetten naar tekst: bestaat er een omgekeerd T9 algoritme?  (gelezen 1840 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik wil weten of ik een bepaald telefoonnummer (of een ander nummer) handig kan omzetten naar een T9-nummer.

Voorbeeld: ik moet nummer 828688 onthouden. In T9 blijkt "ubuntu" daarvoor een goede combinatie.

Nu wil ik dus weten welke (Nederlandse, Franse, Engelse, ...) woorden ik kan vormen met de combinatie (vb!) 56771225645

Ik zoek dus eigenlijk een soort omgekeerde T9 functie, waarbij je de taal kan kiezen, waaruit woorden kunnen worden geput.


Je zou eventueel -- maar dan moet je er wel veel tijd in steken --  een volledig woordenboek in een bepaalde taal kunnen omzetten naar het T9-equivalent in een tweede kolom. Die tweede kolom kan je dan gebruiken om getallen op te zoeken en hun eventuele betekenis. Maar ik heb geen zin om me daarmee bezig te houden
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Re: Getallen omzetten naar tekst: bestaat er een omgekeerd T9 algoritme?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/19, 22:18:48 »
Alweer enkele jaren geleden dat ik deze vraag stelde, maar is er iemand die hier inmiddels een antwoord op kan geven?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Kees3

  • Lid
Re: Getallen omzetten naar tekst: bestaat er een omgekeerd T9 algoritme?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/22, 09:20:15 »
Een kant-en-klaar programma daarvoor ken ik niet. Maar als je een volledig woordenboek van een bepaalde taal hebt, kan je de 2e kolom eenvoudig genereren met een script of met een formule in een spreadsheet oid.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Getallen omzetten naar tekst: bestaat er een omgekeerd T9 algoritme?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/22, 21:26:55 »
Ik vermoedde al zoiets en zal in Calc wat prutsen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM