Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ati Radeon X1250 problemen  (gelezen 1660 keer)

Kontwol

  • Gast
Ati Radeon X1250 problemen
« Gepost op: 2007/10/19, 14:42:47 »
Hallo,

Ik ben sinds eergister bezig met Ubuntu, ik snap er dus nog niet zo heel veel van.

Het grootste probleem is de videokaart goed aan de praat krijgen.

7.04 heb ik aan de praat proberen te krijgen, die 64bit versie. Echter als ik de Ati drivers probeerde te installeren, kon mijn beeldscherm de resolutie niet meer aan, en moest ik hem dus opnieuw installeren, omdat ik geen idee heb hoe je dat instelt via de command prompt.

Gister dan maar bezig gegaan met 7.10 64bit
Maar dat geeft ook problemen. Als ik de drivers niet heb geïnstalleerd kan wel ik 1280x1024 draaien, alleen als ik dan de instellingen van mijn beeldscherm probeer goed te zetten (Radeon kaart en Acer lcd scherm), kan mijn beeldscherm het weer niet aan.

Als ik de ati drivers wel heb geinstalleerd geeft hij denk ik alleen een 800x600 resolutie, en alle instellingen die ik dan anders probeer geven problemen.

Kan dit gewoon aan mijn video kaart liggen, want ik kan op de Ati website er ook geen drivers voor vinden.
Heb een Ati Radeon X1250 (Geintegreerd op een M2A-VM HDMI moederbord.)

Ik ga nu proberen het aan de praat te krijgen met een 32bit versie, maar ik wil gelijk vragen of dit niet gewoon een hopeloze zaak is met deze videokaart (ik wil namelijk wel dat Beryl wel aan de praat krijgen)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ati Radeon X1250 problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/19, 15:03:13 »
De 32bits zal beter werken denk ik, maar niet je problemen met Ati verhelpen.

Veel Ati kaarten werken slecht of niet met de open source drivers, en met de gesloten drivers werkt Compiz (Beryl bestaat niet meer) niet.

Als je kaart wel werkt met de drivers die standaard in Ubuntu zitten (de open source drivers), dan werken de desktop effects ook direct.

Kontwol

  • Gast
Ati Radeon X1250 problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/19, 15:26:10 »
Bedankt voor je input.

Ik heb nu de 32bit versie draaien, maar welke instellingen kan ik nu het best neerzetten bij Screens en Graphics. Als ik daar Radeon selecteer en op test druk, dan sluit hij het af zonder iets te veranderen. Als ik met de huidige instellingen op test druk is het zelfs al niet meer leesbaar.
Hij staat nu op Vesa en Plug en Play denk ik, alleen als ik dat dus test, dan werkt het niet (maar hij draait het momenteel wel gewoon)