Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wubi, Ubuntu verkiezen boven Windows  (gelezen 757 keer)

Offline dennus

  • Lid
Wubi, Ubuntu verkiezen boven Windows
« Gepost op: 2008/06/22, 22:51:43 »
Ik heb een XP machine. Daarop heb ik, middels WUBI, Ubuntu bij geplaatst.
Als ik mijn PC opstart krijg ik het keuze scherm, waarbij je kiest voor XP of Ubuntu. Als ik geen keuze maak kom ik uiteindelijk in XP terecht. Ik zou graag Ubuntu als default instellen. Is dat uberhaupt mogelijk?

Offline siegi

  • Lid
Wubi, Ubuntu verkiezen boven Windows
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/22, 22:54:17 »
Dit zal je moeten instellen in windows.
Ik dacht ergens configuratie scherm > systeem > tabblad geavanceerd > en dan opstart

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Wubi, Ubuntu verkiezen boven Windows
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/22, 23:03:10 »
Citaat van: dennus
Ik heb een XP machine. Daarop heb ik, middels WUBI, Ubuntu bij geplaatst.
Als ik mijn PC opstart krijg ik het keuze scherm, waarbij je kiest voor XP of Ubuntu. Als ik geen keuze maak kom ik uiteindelijk in XP terecht. Ik zou graag Ubuntu als default instellen. Is dat uberhaupt mogelijk?
al eens nagedacht over dualboot? Is wellicht wat handiger, zeker als je ubuntu als default wilt instellen.
Moet gezegd: ik heb geen ervaring met WUBI :)
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Wubi, Ubuntu verkiezen boven Windows
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/23, 03:12:04 »
Ik heb zelf wat geprutst in de boot.ini toen kreeg ik niet echt de keus om Ubuntu als eerste op te starten maar wat ik wel kreeg is of ik windows of ubuntu boven of beneden kon zetten.

Ik ben toen maar niet echt verder mee gegaan aangezien windows toch een verloren zaak is. Heb ik het compleet vervangen met Ubuntu installatie.

Offline dennus

  • Lid
Wubi, Ubuntu verkiezen boven Windows
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/23, 07:12:31 »
Ja, uiteindelijk zal Ubuntu ook wel de plaats in nemen van XP. Maar tot die tijd vind ik de WUBI oplossing ook wel ok. Ik zit nu al voor 85% in Ubuntu. Sommige apps werken nog niet zo lekker in Ubuntu, ook niet met Wine. Dus zodra ik daar afstand van kan nemen ga ik over.

Citaat van: siegi
Ik dacht ergens configuratie scherm > systeem > tabblad geavanceerd > en dan opstart
Dit was inderdaad de oplossing, dankjewel!