Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van avi naar dv in kino  (gelezen 640 keer)

van avi naar dv in kino
« Gepost op: 2008/07/21, 16:22:19 »
Hoi,

Heb klein camcordertje aangeschaft. Heb eerste filmpjes gemaakt dus nu op zoek naar geschikt editing programma voor absolute beginners. Heb heel wat afgelezen op het forum. Heb kdenlive geïnstalleerd en krijg dat niet werkzaam. Heb meerdere malen geprobeerd jahshaka te installeren die maar niet wil installeren, heb avidemux geïnstalleerd waar ik niet onmiddelijk mijn weg in vind......en nu ben ik terechtgekomen bij kino.
Dit lijkt voorlopig ok voor mij. Maar ik wil een avi-bestand openen en dat gaat niet. Hij zegt dat het geen DV bestand is en vraagt me dit te importeren. Ik klik ok, maar dan krijg ik failed to import 'clip.avi.dv.

Heb bij preferences dv2 gekozen. En ik beschik tevens over de vereiste gstreamer videoplugin (heb al wat probleemoplossing gezocht).
Wie kan me verder helpen?

Offline pokemon

  • Lid
van avi naar dv in kino
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/01, 08:39:14 »
Kijk eens in de handleiding van Kino of deze werkwijze voor jou kan helpen. Het zou kunnen dat  je de film opnieuw moet inladen met andere parameters.
https://wiki.ubuntu.com/OntwerpDocumentatie#head-97d542f5bbe29f8d165a6e21571f42f9392588bf