Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu USB-Stick/Dualboot.  (gelezen 1176 keer)

petervangorkum

  • Gast
Ubuntu USB-Stick/Dualboot.
« Gepost op: 2008/10/08, 14:42:35 »
Een tijdje geleden heb ik een dualboot geprobeert met Windows Vista en Ubuntu toen had Ubuntu eraf gegooit dus de hele partie overschreven. Nu vind ik het best eng om het nog een keer te proberen. Nu heb ik wel is gelezen en gedacht dat Ubuntu ook op een USB-Stick zou kunnen draaien of op externe hd?

Nou ik wil graag wat informatie over een dualboot met Vista. En over hoe ik internet krijg. Want ik zit met een draadloos netwerkje. En kreeg vorige keer geen internet met Ubuntu.

Greetz, Peter

Offline Ramana

  • Lid
Ubuntu USB-Stick/Dualboot.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/08, 15:14:47 »
Je kunt Ubuntu-livecd op een USB-stick zetten met USB-creator of met Unetbootin.
Bij opstarten na piepje op F8 (of F12 of andere F-toets, hangt van Bios af) om de USB als boot te kiezen.
 
Bij de nieuwe versie van Ubuntu (Intrepid) die eind deze maand komt heb je geen problemen meer met een draadloosnetwerk: de netwerkmagere is flink verbeterd.

petervangorkum

  • Gast
Ubuntu USB-Stick/Dualboot.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/08, 15:48:15 »
Oke, bedankt. Dan wacht ik nog even tot eind van de maand en kan ik van Windows af stappen en naar mij Linux makkers toegaan!! Ook al houd ik Vista wel, altijd handig als beginner. Voor school e.d.

Btw, zijn alle mensen hier zo oud of ben ik jong xD. Ben namelijk 14.

mickvdv

  • Gast
Ubuntu USB-Stick/Dualboot.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/08, 16:06:35 »
Ben 15 maar begonnen op mijn 12e.

Welkom:D

Voeg me msn maar toe als je moeilijk heden hebt.

petervangorkum

  • Gast
Ubuntu USB-Stick/Dualboot.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/08, 16:07:35 »
Oke, ik zal het onthouden. Ben begonnen met computers op mijn 12/13e maar toen wist ik niet dat Linux bestond en was ik nog een MS slaafje.

petervangorkum

  • Gast
Ubuntu USB-Stick/Dualboot.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/08, 16:19:17 »
Maar dus dan kan ik me laptop niet verkloten. Als ik alleen die image naar de Usb stick sleep en neerzet. Mag er dan ook ander spul op de Usb stick staan?

petervangorkum

  • Gast
Ubuntu USB-Stick/Dualboot.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/08, 16:44:16 »
Citaat van: arie
Citaat van: petervangorkum
Oke, bedankt. Dan wacht ik nog even tot eind van de maand en kan ik van Windows af stappen en naar mij Linux makkers toegaan!! Ook al houd ik Vista wel, altijd handig als beginner. Voor school e.d.

Btw, zijn alle mensen hier zo oud of ben ik jong xD. Ben namelijk 14.
ik zag pas in 1 van de berichten dat er nu ook een 11? jarige op het forum zit, dus zo jong ben je ook weer niet :) :)
Haha, ik denk wel dat er nog jongere zijn maar de meeste ouderen hebben wat meer verstand van Linux en computers.
Maar volgens mij is iedereen hier wel Anti-Microsoft , daar is bepaald niets verkeerd aan maar de mensen die niet willen luisteren die zijn vervelend.

mickvdv

  • Gast
Ubuntu USB-Stick/Dualboot.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/08, 19:03:03 »