Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Epson DX4400 Scanner  (gelezen 1688 keer)

missiloon

  • Gast
Epson DX4400 Scanner
« Gepost op: 2008/08/31, 20:48:05 »
Heej,

Ik heb het printer gedeelte van me all in one aan de praat gekregen, maar  het scanner gedeelte lukt me nog niet, en waarschijnlijk gewoon puur door mijn onwetendheid.

Ik heb een file van de avasys site vandaan met pips in de naam, en op internet lees ik ook dat je die nodig hebt. Maar het is een .rpm bestand. voor red hat, te veranderen naar deb met alien.. zover ben ik qua de kennis.

Maar dan de praktijk, ik heb geen idee waar ik alien kan vinden, als ik het probeer via de terminal dan ga  kan hij het bestand niet vinden.

Ik heb dit soort codes geprobeerd:
sudo alien /home/bureaublad/pips.rpm

sudo alien pips.rpm

( ik heb de rpm zelf gerenamed naar pips, om het voor mezelf makkelijker te maken en niet al die cijfers erachter te hoeven typen

Kan iemand me opweg helpen want ik snap er echt niks meer van ( ook niet meer van de folderstructuur hoe dat er nou daadwerkelijk uitziet als je het wilt typen in de terminal)

Offline Drummies

  • Lid
Epson DX4400 Scanner
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/31, 20:51:50 »
missiloon

alien staat in synaptics pakket beheer

systeem --beheer--synaptic zoeken alien

edit  link met linux commandline basics

http://www.techzine.nl/tutorials/297/Linux-Commandline-Basics.html
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

missiloon

  • Gast
Epson DX4400 Scanner
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/31, 20:53:28 »
ik heb alien wel al op me pc, maar hoe het command te geven in de temrinal is meer het probleem, en hoe aan te geven dat het bestand zich bevind op mijn bureaublad

edit: Nu ook het command:  sudo alien /home/ilona/bureaublad/pips.rpm   uitgetest omdat ik zag dat bureaublad in me persoonlijke map staat, maar ook dat command hielp niet

edit2:  ondertussen de mappenstructuur door, ik heb van het pips bestand een deb gemaakt, en toen geinstalleerd maar helaas heeft dit niet geholpen met het probleem dat linux me scanner ziet