Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steunpunten vermeldingen  (gelezen 5217 keer)

Offline atex

  • Lid
    • Stichting SoftwareConsulent.nl
Steunpunten vermeldingen
« Gepost op: 2010/06/07, 15:41:37 »
Hallo,

Een beetje nieuw hier, echter wil jullie delen in wat mij afgelopen zaterdag is overkomen....

De heer Ras belde mij op zaterdagmiddag en vertelde dat hij onze stichting had, via vele omwegen en via de site ubuntu-nl.org en via die link uiteindelijk ons/mijn telefoonnummer gevonden. De beste man is erg blij met de Ubuntu cd en alle extra's die ik hem gestuurd hebt per post gezien hij een giga windows pc probleem had en geen internet thuis daardoor. Was snel naar de bieb gegaan en zo dus zaken kunnen regelen.

Nu de echte discussie; heer Ras gaf aan dat de steunpunten pagina een heel goed idee is echter had hij wat moeite mee dat de namen die erop staan allemaal gebruikersnamen waren en vooral wat hij miste zijn toch de telefoonnummers en/of adressen. Hij zei, ook heel terecht, dat dit niet echt handig is en hij was ook van mening dat er toch ook een normaal persoonlijk contact moet zijn voor dit soort zaken en zeker gezien de op de Steunpunten pagina, hoe kan je dan iemand benaderen als je zelf geen internet hebt of geen toegang tot je mail?

Mijn voorstel is daarom ook dat de namen op de Steunpunten worden verandert in gewone namen en als iemand geen bezwaar heeft tegen een telefoonnummer vermelding op de pagina zelf of in het popupje van het pionnetje. Of maak een lijst van de Steunpunten in een normale pagina en vermeld per plaats/regio wie waar als Steunpunt is?

De heer Ras woont in Tilburg en voor hem was het niet duidelijk genoeg hoe iemand te benaderen, naar mijn idee zijn hier punten te scoren. 8)

Gr,

Alex
« Laatst bewerkt op: 2010/06/07, 15:43:14 door atex »
Ubuntu 12.04, Linux Mint en W7 Twitter: alextexel of softwaretexel

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/07, 16:03:31 »
Hallo,

Een beetje nieuw hier, echter wil jullie delen in wat mij afgelopen zaterdag is overkomen....

De heer Ras belde mij op zaterdagmiddag en vertelde dat hij onze stichting had, via vele omwegen en via de site ubuntu-nl.org en via die link uiteindelijk ons/mijn telefoonnummer gevonden. De beste man is erg blij met de Ubuntu cd en alle extra's die ik hem gestuurd hebt per post gezien hij een giga windows pc probleem had en geen internet thuis daardoor. Was snel naar de bieb gegaan en zo dus zaken kunnen regelen.

Nu de echte discussie; heer Ras gaf aan dat de steunpunten pagina een heel goed idee is echter had hij wat moeite mee dat de namen die erop staan allemaal gebruikersnamen waren en vooral wat hij miste zijn toch de telefoonnummers en/of adressen. Hij zei, ook heel terecht, dat dit niet echt handig is en hij was ook van mening dat er toch ook een normaal persoonlijk contact moet zijn voor dit soort zaken en zeker gezien de op de Steunpunten pagina, hoe kan je dan iemand benaderen als je zelf geen internet hebt of geen toegang tot je mail?

Mijn voorstel is daarom ook dat de namen op de Steunpunten worden verandert in gewone namen en als iemand geen bezwaar heeft tegen een telefoonnummer vermelding op de pagina zelf of in het popupje van het pionnetje. Of maak een lijst van de Steunpunten in een normale pagina en vermeld per plaats/regio wie waar als Steunpunt is?

De heer Ras woont in Tilburg en voor hem was het niet duidelijk genoeg hoe iemand te benaderen, naar mijn idee zijn hier punten te scoren. 8)

Gr,

Alex

Ik begrijp het moraal van het verhaal, maar toch:
Als je op zo'n naam klikt, dan zie je de profielpagina van die persoon waarop een emailadres staat van die persoon. Een mail sturen kan dan toch met het verzoek om meer gegevens. Ik denk niet dat het zeer verstandig is om iedereen zijn/haar telefoonnummer en adresgegevens hier te publiceren. Er is ook nog zoiets als privacy!
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/07, 18:10:08 »
Ik ben zelf ook steunpunt, maar zie mijn volledige naam, adres en telefoonnummer niet graag op het internet staan.

Tegenwoordig heeft bijna iedereen uit Nederland een internet verbinding. Werkt deze tijdelijk niet, dan kun je meestal nog wel de buren of familie vragen of je daar even achter internet mag. Deze stap lijkt mij kleiner dan al mijn persoonlijke gegevens op straat leggen.

Zodra het eerste contact via de mail is gemaakt, vind meestal meteen een telefoonnummer uitwisseling plaats.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/07, 20:20:12 »
mijn telefoonnummer geef ik best graag als men contact met me opneemt maar op een webpagina posten nee dat gaat te ver.

ik sta op de steunpunten kaart met mijn voornaam, omdat ik deze ook hier op het forum gebruik en dat is mijn keuze,
maar ik kan me levendig voorstellen dat het merendeel dit om diverse redenen niet wil,
ga je dit invoeren dan blijven er niet veel steunpunten meer over ;)

ik begrijp de vraag wel maar ik denk niet dat heea wenselijk is, helaas voor die enkeling die ertegenaanloopt maar voor de grote massa is het goed zo, en die afweging moet gemaakt worden.

Phr3ak

  • Gast
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/17, 21:59:49 »
Ben net nieuw hier op deze website .. En heb me zelf eigenlijk meteen als steunpunt opgegeven in Apeldoorn (weet niet of die er al zijn o.i.d.), dus bij deze :)

Zelf ben ik via vele omzwervingen met verschillende distributie's bij Ubuntu gekomen (ik noem een slackware, debian, open bsd, SuSE en OpenSuSE, en nog een paar distro's waar de namen al lang tot de vergetelheid behoren :)

Heb dus een zeer ruime ervaringe met het hedendaagse fenomeen: "Linux" (vanaf dat er een eerste werkbare versie op de spreekwoordelijke markt verscheen, dus dan hebben we het zo over 1995 / 1996 ongeveer) :)

Dus ben benieuwd waar dit Ubuntu avontuur (als steunpunt) mij dit keer weer gaat brengen, en zoals Linus Torvalds het zo pakkend kon vertellen met de titel van zijn boek, van en over hoe hij er toe kwam om Linux te schrijven ... "Just for the FUN!"


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/17, 22:23:53 »
Citaat
hoe kan je dan iemand benaderen als je zelf geen internet hebt of geen toegang tot je mail?
Niet! Zonder internet geen steunpuntenkaart.

Maar eh...........
Nouhja, een heel goed punt. Als iemand de steunpuntenkaart kan vinden, heeft deze ook de mogelijkheid om te mailen. Ik keek net zelf even op "de kaart" en zag dat je op een steunpunt kunt klikken, en dan een bericht kunt sturen. Die persoon moet dan maar zn telefoonnummer meesturen als die graag wilt bellen.

Het is inderdaad niet zo handig wanneer allerlei mensen hun voor-/achternaam + telefoonnummer ook nog daarbij zetten...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Phr3ak

  • Gast
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/17, 22:47:49 »
Heb er geen enkel probleem mee, dat mijn telefoonnummer ergens vermeld zou worden als zijnde steunpunt, het zelfde geld overigens voor mijn naam (heb niets te verbergen) .. Wat dat betreft hebben we een erg relaxte houding daar tegenover :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/20, 11:25:06 »
Ik heb mij afgemeld als steunpunt.
Heb mijn 8 vaste klanten en vind dat genoeg. :)
Laat de rest over aan de jonge (wolven) garde. :D
De steunpunten kaart etc blijft natuurlijk wel op mijn mini blogje staan. :)
https://sites.google.com/site/wandasubuntublog/home
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Bertel

  • Lid
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/21, 00:15:06 »
Ik heb mij afgemeld als steunpunt.
Het raakt leeg in de Limburgen.
Overigens ben je ook niet meer te vinden onder "Eidereen".  :(


Wat is vrije software?

Offline Bertel

  • Lid
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/22, 07:15:50 »
Voorbeeld doet volgen, zullen we maar zeggen.  XD  XD


Wat is vrije software?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/23, 14:05:46 »
Heb er geen enkel probleem mee, dat mijn telefoonnummer ergens vermeld zou worden als zijnde steunpunt, het zelfde geld overigens voor mijn naam (heb niets te verbergen) .. Wat dat betreft hebben we een erg relaxte houding daar tegenover :)
Ook mee eens. Als jij dat gewoon wilt vermelden moet je dat gewoon doen ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/28, 13:35:47 »
Ik heb mij ook destijds aangemeld als steunpunt. Echter regelmatig komt het voor dat als ik bij mijn profielinfo kijk, er ineens weer nee staat, zonder dat ik dat zelf gewijzigd heb. Ook nu weer het geval. Ik vink dan weer keurig ja aan klik op wijzigingen opslaan. Maar het zou mij dus niets verbazen als ik over een week kijk, er ineens weer nee staat. Hoe kan dit?

Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/28, 22:04:23 »
Ik sta er nog steeds op, ik heb het eerder ook gehad dat ik er niet meer opstond.
Alleen ben ik nog de enigste in Amsterdam ???  :o Stonden eerst toch meer mensen op ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/28, 22:14:08 »
Ja maar die zagen dat ze tegen jou niet opkwamen dussss XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #14 Gepost op: 2010/06/28, 22:35:12 »
Kan mij niet voorstellen, ik ben dan wel de ongekroonde koning van de offtopic afdeling, maar veel verder kom ik niet. XD

Wat wel fijn zou zijn, is het aangeven dat cd's zelf besteld kunnen worden bij Shipit of zelf gebrand kunnen worden.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline frits1954

  • Lid
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #15 Gepost op: 2010/07/10, 21:38:01 »
Ik sta er nog steeds op, ik heb het eerder ook gehad dat ik er niet meer opstond.
Alleen ben ik nog de enigste in Amsterdam ???  :o Stonden eerst toch meer mensen op ???

Ja ik ben in een keer geen Steunpunt meer Waarom dat weet ik ook niet
Ben ook mijn WW kwijt moet maar weer een nieuw aanvragen vont het wel leuk werk

Frits1954

[ exit ] Ik ben weer Steunpunt
« Laatst bewerkt op: 2010/07/10, 21:43:46 door frits1954 »
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Offline rman

  • Lid
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #16 Gepost op: 2010/07/28, 00:29:50 »
Ik ben ff geen steunpunt meer (in Den Haag) vanwege mijn vakantie. Als ik er weer helemaal (met de nadruk op helemaaaal)  ben zet ik 'ut weer aan.
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #17 Gepost op: 2010/07/29, 01:21:20 »
Zojuist weer eens eventjes gekeken en ik was weer geen steunpunt..... :rolleyes:. Dus maar weer gewijzigd in mijn profiel; ik ben benieuwd hoelang ik nu weer steunpunt mag blijven ;). Ondanks dit kreeg ik vanavond toch een mailtje met het verzoek om een CD met Ubuntu 10.04 :).

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #18 Gepost op: 2010/07/29, 09:09:29 »
Er is ooit het volgende besloten:

We zijn van plan om onderstaande in te voeren:

* Wanneer iemand 12 maanden niet inlogd op het forum, wordt deze van de kaart gehaald.
* 30 Dagen en 7 dagen voordat je steunpunt-status gedeactiveerd wordt, krijg je een mailtje dat je dit kunt voorkomen door even in het loggen op het forum en daarna zit je weer 12 maanden goed.
* Elk jaar krijgen alle steunpunten een e-mail waarin staat of ze willen controleren of ze nog steeds steunpunt willen zijn, omdat ze nog steeds als steunpunt op de kaart staan.

Maar volgens mij is dit niet meer verder uitgewerkt.

Ik zal er zo een bugreport van gaan maken. En in de volgende vergadering bespreekbaar maken.


edit:
Bug report: https://bugs.launchpad.net/ubuntu-nl-website/+bug/611178
Agenda Punt: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20100810#A4.AutowipeSteunpuntenkaart
« Laatst bewerkt op: 2010/07/29, 09:23:24 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #19 Gepost op: 2010/07/29, 09:32:15 »
Als je iets wijzigt in je profiel. schijnt het steunpunt uit zichzelf op nee te gaan staan.
Dus aan Metal Henkie, heb je iets veranderd? Misschien je avatar of weet-ik-veel.

Ik heb niets aan mijn profiel veranderd voor het laatste half jaar, toch was ik ook geen steunpunt meer.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #20 Gepost op: 2010/07/29, 11:44:20 »
och dit speelt al zolang, minimaal twee jaar al en dat moest je ook weten femke, er is al vaker over gesproken. :)


Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #21 Gepost op: 2010/07/29, 12:19:52 »
okay dan heb ik je verkeerd begrepen,, t is geen aanval ;)

Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #22 Gepost op: 2010/07/29, 14:08:19 »
Als je iets wijzigt in je profiel. schijnt het steunpunt uit zichzelf op nee te gaan staan.
Dus aan Metal Henkie, heb je iets veranderd? Misschien je avatar of weet-ik-veel.

Nee, niets veranderd. En ik log ook regelmatig in, dus dat kan het ook niet wezen.

Offline Dave

  • Lid
Re: Steunpunten vermeldingen
« Reactie #23 Gepost op: 2010/07/29, 21:25:28 »
mensen mogen me altijd en overal over emailen maar de telefoon houd ik er buiten.
Blijf graag baas over mijn eigen vrije tijd.