Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Volumeregeling scherm komt niet op  (gelezen 2849 keer)

Offline Thom

  • Lid
Volumeregeling scherm komt niet op
« Gepost op: 2007/12/11, 12:03:25 »
Na een volledig nieuwe installatie van 7.10 (teveel uitgeprobeerd met vorige installatie), is mijn enig probleem dat als ik dubbelklik op de sound icon (met linker muisknop) ik geen volumeregelingscherm te zien krijg. Als ik op de rechtermuisknop klik kan ik wel klikken op volumeregeling openen, maar dan gebeurt er niets.
Andere volumeregeling programma's (Gnome of ALSA) werken ook niet.
Enig idee hoe op de lossen (heb overigens twee geluidskaarten, 1 intern en 1 LIVE kaart).
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/11, 16:29:47 »
Toepassingen >> Geluid en Video >> Volumebeheer , als dit er niet bij staat gewoon toevoegen met Systeem >> voorkeuren >> hoofdmenu aanpassen

Offline Thom

  • Lid
Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/11, 17:18:57 »
Ik heb Volumebeheer toegevoegd aan het systeemmenu. Staat ook in de lijst, maar als ik er op klik gebeurt er niets. Of te wel geen menu met schuifknoppen. Op mijn andere PC's komt dit menu wel op. Denk dat er "link" probleem is om dit bestand echt op te starten. Maar waar en hoe dit moet worden gerepareerd zou ik niet weten.
Ik heb overigens nu wel geluid, maar kan de 5.1 kanalen niet afzonderlijk instellen. Wel het hoofdkanaal voor geluid over alle boxen.
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Offline Thom

  • Lid
Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/11, 17:20:49 »
PS: Q, Ik zie nu dat je een fan bent van MUSE. Zeer goed, ik heb ook alle (4?) de cd's.
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Offline Thom

  • Lid
Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/12, 11:54:11 »
Nog even een poging om het geluid om mijn Medion PC goed te regelen. Ik bemerkte namelijk dat niet alleen het volumebeheer scherm niet opkomt op mijn monitor, maar dat ook de geluidsregelschuif op mijn paneel helemaal niets doet. Ik zie wel de schuif en kan ook wel de stand van het geluid veranderen, maar dit heeft geen enkel effect op het geluidsniveau. Als ik op het geluids icon ga staan met de muis geeft Ubuntu de melding IEC958 Front. In Gnome Also Mixer (geeft ook een probleem) kan ik een vink zetten bij ICE958, maar dan heb ik geheel geen geluid (uit de informatie die ik tot heden over dit onderwerp heb gezocht, klopt het dat ICE958 moet worden uitgeschakeld).

Kan ik op enige manier alle pakketten voor geluid opnieuw installeren en zo ja welke, die het probleem mogelijk oplost. Ik heb overigens al alle Gstreamer pakketten opnieuw geinstalleerd, maar dit had geen effect.

Al het andere werkt nu prima op deze PC en ik zou het jammer vinden om weer een geheel nieuwe installatie te moeten doen om dit probleem op te lossen. (Bij een eerdere installatie had ik dit probleem niet, wel andere, daarom een nieuwe installatie gedaan).

Ik hoop dat iemand wil reageren met wat suggesties. Bij voorbaat dank

mvrgr
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Offline Thom

  • Lid
Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/12, 13:15:21 »
Nog even een aanvulling. Ben nog wat verder aan het zoeken geweest en heb mijn geluidregelschuif probleem kunnen oplossen door in een menu te kiezen voor Analoog Front in Volumeregeling voorkeuren (CA0106 mixer). Op die manier kan ik ook alle kanalen op een gelijk geluidsniveau zetten. Kan echter nog niet het geluid per kanaal instellen omdat de volumeregeling scherm niet verschijnt.

Via een Engelse site ben ik overigens ook op een oplossing gestuit om de ALSA geluidspakketten opnieuw te installeren. Misschien dat iemand er wat aan heeft. Ik heb e.e.a ook uitgeprobeerd. Lost niets op, maar deed ook geen kwaad.

Resolved by following the instructions given at the bottom of the first page of
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=3489580
Namely:
the solution
sudo apt-get install module-assistant
sudo m-a update
sudo m-a prepare
sudo m-a a-i alsa

On rebooting and enabling Device Controls, sound appears to work.
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/12, 16:46:10 »
Heb je alsamixergui al geïnstalleerd ?
Je kan ook eens met OSS proberen (Open Sound System) in plaats van met ALSA

succes

Offline Thom

  • Lid
Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/12, 17:24:21 »
Ja, beide al geprobeerd. Denk dat het toch een nieuwe (snik) installatie wordt als ik dit helemaal goed wil krijgen. Toch bedankt voor het meedenken.
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/13, 20:18:02 »
Misschien kan je eens in de synaptic het programma alsa-basa er volledig verwijderen en dan opnieuw installeren (eerst volledig verwijderen, niet gewoon herinstalleren kiezen) verwijder dan ook zeker de map /home//.alsa (of zoiets) en installeer opnieuw, misschien ben je ook iets met in de synaptic te zoeken achter alsa

Offline Thom

  • Lid
Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/17, 14:51:27 »
Ik las op het forum dat twee geluidskaarten (intern en extern) niet goed samengaan. Ik heb in de Bios mijn interne geluidskaart uitgezet. Na het opstarten kreeg ik nu wel het volumeregeling window te zien op mijn scherm. Heb geen verklaring hiervoor, maar het probleem is opgelost nu.
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Offline Dave

  • Lid
Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/17, 15:06:27 »
ze waren het niet eens wie het baasje van mooie muziek mocht voorzien.
een conflict noemen ze dat.

Paat

  • Gast
Volumeregeling scherm komt niet op
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/18, 18:59:52 »
bij mij doet het hele geluid het niet.. heb ik de bios m'n internet (moederbord) geluid uitgezet maar dit werkt niet. Ook heb ik in andere topics gelezen over geluid maar kom er echt niet uit :( echt balen want vind ubuntu echt vet, wil er zeker vast in gaan werken maar als ik geen geluid kan krijgen houdt het snel op.. zal m'n probleem ff omschrijven

heb dat alsa ding geinstaleerd wat iedereen steeds zegt..hier kan ik kiezen tussen PCM, FRONT en Recorder...ook heb ik bij de instelling gepruts..alsa pijplijn of die oss e.d. maar niks wil werken :(

Iemand enig idee hoe ik geluid kan krijgen? heb sowieso niet veel verstand van het hele linus / ubuntu gebeuren..dus is behoorlijk lastig voor me..