Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet verbinding (Chello)  (gelezen 1831 keer)

Maurice010

  • Gast
Geen internet verbinding (Chello)
« Gepost op: 2006/03/12, 16:55:43 »
Lezers,

Allereerst hallo allemaal. Ik heb een vraagje over het verbinding krijgen met chello. Ik kan namelijk geen info krijgen via chello, omdat chello geen Ubuntu/linux info kan geven.
Graag wil ik weten waar en wat ik in zou moeten vullen om dit werkend te krijgen.
Overigens ben ik een absolute newbie op het gebied van ubuntu.

Dus alle help is welkom

Maurice

Geen internet verbinding (Chello)
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/12, 18:16:51 »
In het menu system -> administration -> networking kies je voor ethernet connection en klik je op properties. Dan vink je enable aan en kies je voor DHCP. 2x op OK klikken en klaar is klara ;)

Maurice010

  • Gast
Geen internet verbinding (Chello)
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/12, 20:34:43 »
Bedankt voor je reactie.

Helaas was de vraag niet helemaal in orde :(

wat blijkt als ik mijn utp kabel in mijn netwerk kaart stop gaan er geen lampjes branden, maar zet ik er een andere pc op met (ik durf het bijna niet te zeggen) Windows, werkt het wel.

Dus mijn "conclusie" ; de netwerkkaart is niet geinstalleerd. Mijn moederbord is van asus en is een P5P800 met een yukon netwerk mogelijkheid onboard.

Om het probleem nog groter maken lus ik mijn internet door via een ander pc. De opstelling word dus ChelloModem-----Windowspc(met 2 netwerkkaarten)------ubuntuPC


Ik hoop iemand z'n expertise te kunnen gebruiken, want verder ben ik erg tevreden over ubuntu

Maurice

Gast

  • Gast
Geen internet verbinding (Chello)
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/13, 18:41:37 »
Beste Maurice010,

ik heb ook twee PC's, waarvan

Maurice010

  • Gast
Geen internet verbinding (Chello)
« Reactie #4 Gepost op: 2006/03/13, 23:00:46 »
Popol,

Bedankt voor je reactie, je hebt het bij het juiste eind. Ik heb op dit moment de instellingen verandert en het loopt perfect.

Maurice

Offline mcgyver

  • Lid
Geen internet verbinding (Chello)
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/17, 19:26:37 »
Ik heb een chello probleem van andersoortige aard. Heb voor mijn zus ubuntu breezy geinstalleerd op een Toshiba 6oo mhz mobile pentium laptop. Bij mij thuis via Demon gaat het prima en vind hij automatisch het internet. Via Chello kan hij het netwerk niet vinden. Ik schakel DHCP in (zo gaat het ook bij windows) maar hij vertikt het. Chello kon me ook niet verdere helpen. Wie wel?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Geen internet verbinding (Chello)
« Reactie #6 Gepost op: 2006/04/17, 19:29:04 »
Chello, gelukzak :)
anyway, probeer eens ifconfig, krijg je wel een IP-adres
Ken je de DNS-servers? Vul ze in in sys -> admin -> network

Vlep

  • Gast
Geen internet verbinding (Chello)
« Reactie #7 Gepost op: 2006/04/17, 23:49:32 »
Citaat van: mcgyver
Ik heb een chello probleem van andersoortige aard. Heb voor mijn zus ubuntu breezy geinstalleerd op een Toshiba 6oo mhz mobile pentium laptop. Bij mij thuis via Demon gaat het prima en vind hij automatisch het internet. Via Chello kan hij het netwerk niet vinden. Ik schakel DHCP in (zo gaat het ook bij windows) maar hij vertikt het. Chello kon me ook niet verdere helpen. Wie wel?
Hoe precies heb je em bij Chello op het netwerk zitten dan?
Via een andere pc? Via een router of hub? Direct?
Onthoud even dat Chello het mac adres van je pc waarmee je als 1e Chello opgegaan bent onthoudt en koppelt aan je modem. Dus wellicht moet je ff dat mac adres in je router clonen.