Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] canon scanner 8800F niet herkend na wisseling scanners  (gelezen 1558 keer)

Offline roeland

  • Lid
Mijn Epson scanner 4490 is er mee opgehouden, geen indentieke vervanger te krijgen.   Op de SANE list vond ik een Canon scanner 8800F die onder linux zou moeten werken.  Die heb ik gekocht.
Als ik SANE installeer wordt geen scanner gevonden. Als ik het commando sudo sane-find-scanner geef krijg ik als reactie:

found USB scanner (vendor=0x04a9 [Canon], product=0x1901 [CanoScan]) at libusb:004:004

  # Your USB scanner was (probably) detected. It may or may not be supported by

  # SANE. Try scanimage -L and read the backend's manpage.


Hij is er dus wel, maar hoe nu verder?
« Laatst bewerkt op: 2011/04/12, 14:20:07 door roeland »
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline koos4401

  • Lid
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline petervs

  • Lid
Re: canon scanner 8800F niet herkend na wisseling scanners
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/08, 22:52:33 »
Ubuntu MATE 16.04

Offline roeland

  • Lid
Re: canon scanner 8800F niet herkend na wisseling scanners
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/09, 11:54:10 »
pertervs,

Ik heb heb de uitgebreide instructie gevolgd van Shutter4U in jouw link maar loop vast bij de volgende commandoregel:

./configure –prefix=/usr –sysconfdir=/etc –localstatedir=/var

Ik krijg als reactie: configure: error: invalid variable name: `–prefix'

Moet ik in deze regel soms iets vervangen door mijn username?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline petervs

  • Lid
Re: canon scanner 8800F niet herkend na wisseling scanners
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/09, 13:13:03 »
verderop in die link, post 11, staat dat je dat iets moet aanpassen
Ubuntu MATE 16.04

Offline roeland

  • Lid
[opgelost] Re: canon scanner 8800F niet herkend na wisseling scanners
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/12, 14:19:38 »
Bedankt, de scanner werkt nu prima met SANE. De tekst verderop had ik niet gezien.  Ik heb nog niet alles geprobeerd (geen negatievenscans e.d.) maar het gewone scanwerk kan weer.

Ik heb nu meer moeite om hem ook onder Windows XP aan de praat te krjigen!
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.