Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PCLinuxOS en grub  (gelezen 642 keer)

Pensacola

  • Gast
PCLinuxOS en grub
« Gepost op: 2007/06/04, 16:46:09 »
Ik heb net PCLinuxOS geinstalleerd op een aparte partitie om het te testen, en nu heeft die een totaal andere bootloader geinstalleerd die Ubuntu niet herkende en nu kan ik dus niet meer in Ubuntu booten. Hoe kan ik er voor zorgen dat Grub alles herkent?
/dev/sda1 : Windows
/dev/sda3 : Ubuntu
/dev/sdb2 : PCLinuxOS
Ik ben nu vanuit de ubuntu live cd aan het typen.
Het zou eventueel ook via de bootloader van PCLinuxOS mogen aangezien die wel een pak mooier is hehe

Offline Soul-Sing

  • Lid
PCLinuxOS en grub
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/04, 16:59:28 »
Citaat van: Pensacola
Ik heb net PCLinuxOS geinstalleerd op een aparte partitie om het te testen, en nu heeft die een totaal andere bootloader geinstalleerd die Ubuntu niet herkende en nu kan ik dus niet meer in Ubuntu booten. Hoe kan ik er voor zorgen dat Grub alles herkent?
/dev/sda1 : Windows
/dev/sda3 : Ubuntu
/dev/sdb2 : PCLinuxOS
Ik ben nu vanuit de ubuntu live cd aan het typen.
Het zou eventueel ook via de bootloader van PCLinuxOS mogen aangezien die wel een pak mooier is hehe
gister ook pclinuxos geinstalleerd. heeft mijn grub gesloopt, met drie ubuntupartities.
alle drie ubuntu-installs starten op, maar verzanden dan in een checkdisk met dezelfde foutmelding:
dos schermpje met in het engels de opdracht: installeer apt, kan apt niet vinden, doe: etc etc.
ik heb gisteravond maar weer een clean install gedaan van feisty, en opnieuw alles getweakt.
de andere partities volgen nog.....

ongeveer 2 weken terug sloopte pcbsd mijn enig overgebleven windowspartitie...lekker hoor experimenteren. ;)

Pensacola

  • Gast
PCLinuxOS en grub
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/04, 17:24:42 »
Ik heb het gewoon heel simpel kunnen oplossen: de entrys van grub in menu.lst op de ubuntu partitie kopieren naar de menu.lst op de PCLOS partitie, en ze staan bij de boot in de mooie bootloader van PCLOS :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
PCLinuxOS en grub
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/04, 17:26:03 »
Citaat van: Pensacola
Ik heb het gewoon heel simpel kunnen oplossen: de entrys van grub in menu.lst op de ubuntu partitie kopieren naar de menu.lst op de PCLOS partitie, en ze staan bij de boot in de mooie bootloader van PCLOS :)
nou mooi voor je! :D :D