Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met youtube  (gelezen 1218 keer)

Offline naamloos

  • Lid
Probleem met youtube
« Gepost op: 2011/12/26, 17:48:24 »
Hallo,

IK ben totaal nieuw met ubuntu, ik gebruikte normaal altijd windows maa dat werdt ik de laatste tijd zo erg zat dat ik Ubuntu even aan het testen ben.

NU werkt alles goed, maar nu heb ik alleen 1 dingetje met het afspelen van sommige filmpjes:



Zoals jullie kunnen zien wordt het scherm bij sommige filmpjes niet helemaal gevuld, vaak doet hij het na een paar keer refreshen wel maar het hoort gewoon niet zo! IK ben verder een complete noob met ubuntu, dus uitleg in Jip en Janneke taal is denk ik het handigste  =D

Offline Dave

  • Lid
Re: Probleem met youtube
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/26, 18:00:37 »
Mocht het enkel met Ubuntu zijn op jouw pjuter zou het de videkaart zijn en de drivers.
Andere weergave instellingen kun je enkel online ingeven.

Offline naamloos

  • Lid
Re: Probleem met youtube
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/26, 18:13:38 »
Op windows heb ik hier geen last van  ;)

Offline Dave

  • Lid
Re: Probleem met youtube
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/26, 18:44:34 »
kun je het wel op volledig scherm zetten?
anders kijken of er een update voor je driver is

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleem met youtube
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/26, 18:49:15 »
Zet ook de 3D visuele effecten eens uit:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Slecht-beeld

Indien dat onvoldoende werkt: geef eens een beschrijving van je ijzerwaar (CPU, hoeveelheid RAM-geheugen, videokaart).

Re: Probleem met youtube
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/26, 23:26:23 »
Wat voor videokaart heb je? Gebeurt dit ook in bijv. Chromium?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Probleem met youtube
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/26, 23:31:18 »
Indien dat onvoldoende werkt: geef eens een beschrijving van je ijzerwaar (CPU, hoeveelheid RAM-geheugen, videokaart).

Even een klein stappenplan om dat zo volledig mogelijk te krijgen, dan raak je tegelijk wat meer vertrouwd met wat ubuntu allemaal kan  ;)
Open een terminal (ik weet niet welke versie van ubuntu je gebruikt, vroegere versies onder 'Toepassingen', tegenwoordig de term terminal inkloppen in een zoekveld onder de dash). Welke versie gebruik je?
Een terminal is vergelijkbaar met een dos-box onder Windows, je werkt nu onder de grafische schil, en je kan direct commando's ingeven aan je systeem.
Je zal nu een veld zien met een zgn. 'prompt', dat ziet uit als [inlognaam]@[computernaam]~$. Daarachter kan je commando's ingeven.

Geef daar eens in (knip en plak):

lspci -vvv  (l=kleine letter L).

Je ziet nu alle eigenschappen van je kaarten, inclusief de aanwezige drivers. Post dat eens hier, liefst binnen code-tags (dat #-icoontje boven het tekstvel van je bericht).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]