Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!  (gelezen 18968 keer)

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Gepost op: 2007/11/05, 11:33:10 »
Hoi allemaal, net nieuw hier :)

Hier kan je een videootje van mijn desktop zien dat demonstreert hoe je een virtuele windows  machine naadloos kan integreren in Ubuntu met Compiz op een oogstrelende manier:

http://p4mansubuntublog.blogspot.com/

Ben er ook een uitleg bij aan het schrijven hoe je dit voor elkaar krijgt, weliswaar, in het Engels.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/05, 11:39:51 »
Indrukwekkend ... Je mag hier steeds de uitleg bijposten hoor. Ik denk dat er veel zijn die zoiets willen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/05, 11:41:20 »
Ik ga eerst effe de engelse howto afmaken. Dan kunnen de meesten hier er wel mee weg denk ik; als er mensen zijn die dan nog uitleg in het nederlands nodig hebben, mag je het steeds vragen

Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/05, 12:04:47 »
Engels will do, dank :)

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/05, 12:12:44 »
Nou, héél erg mooi hoor! Vind het best indrukwekkend, al ga ik wel even proberen hetzelfde voor elkaar te krijgen met VMWare Server.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/05, 12:22:16 »
Indrukwekkend,

Echter kon ik door Windows op Virtualbox mijn pc drie keer herstarten, terwijl op het begin ging Windows damn snel en liep alles lekker. Misschien dat iemand enig idee heeft hoe dat komt, alhoewel dit niet echt het juiste topic daarvoor is.

Misschien ook nog maar eens ermee gaan bezig houden dan :)

Offline Duckie

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/05, 12:39:10 »
Leuk! Dat ga ik ook eens proberen.
Het viel me trouwens op dat er bij mij in de repo's twee versies van virtual box instaan. De ose en de gewone.
Lijkt me handiger/beter om die te gebruiken dan de losse die jij opgeeft in je howto?
____________________________________________

linuxnoobie

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/05, 12:44:21 »
Dit is gewoon weg super!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/05, 12:55:24 »
Ziet er heel mooi uit :)
Ik zou bijna weer Windows installeren in Virtualbox. Bijna :)

Offline Patch

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/05, 13:20:13 »
Virtualbox is idd een erg mooi speeltje.
Ik draai al een tijdje een XP machine en beta Ubuntu versies.

Naadloze integratie heb ik niet geprobeerd. Ik wil die "start"  knop niet meer hebben.. :)
Computing is not about computers any more. It is about living.

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/05, 13:56:30 »
Deel 1 en 2 van de how-to zijn online. Het zou leuk zijn als iemand het eens probeert met die how-to, het kan best zijn dat ik iets fout zeg of vergeten ben (heb hier alles natuurlijk al geinstalleerd).

Wat die windows start knop betreft.. je kan die natuurlijk op auto hide zetten :)

Offline Duckie

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/05, 14:28:06 »
Deel 1 heb ik al gevolgd, met uitzondering van het downloaden van virtualbox omdat deze dus al in de repo's stond. En ik heb Vista geïnstalleerd i.p.v. XP.
Deel twee ga ik nu uitproberen.
____________________________________________

Offline siegi

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/05, 14:47:07 »
Kan al redelijk lang (enkele maanden), alleen spijtig dat het nog niet echt naadloos is (2 taskbars)
En als ik compiz heb draaien krijg ik soms nog wat naarigheden.

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #13 Gepost op: 2007/11/05, 14:47:41 »
Met vista en Virtualbox is er een probleem met networking. Effe de manual van VB lezen voor de oplossing (in het kort: guest additions ISO  mounten, en dan daarvan installeren).

Offline Duckie

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #14 Gepost op: 2007/11/05, 14:54:27 »
Citaat van: P4man
Met vista en Virtualbox is er een probleem met networking. Effe de manual van VB lezen voor de oplossing (in het kort: guest additions ISO  mounten, en dan daarvan installeren).
Klopt inderdaad, ik heb geen netwerkverbinding.
Maar het grootste probleem dat ik heb is de snelheid. Vista is gewoon veel te log om op deze pc te draaien. Laat staan via virtual box.
Ik ga eerst eens op zoek naar een andere versie en begin dan opnieuw.
Het is voor mij trouwens alleen maar om uit te proberen omdat ik niet van plan ben om welke versie van Windows dan ook te gaan gebruiken.

Wat me overigens wel heel leuk lijkt is het draaien van OSX onder VB, maar dat zal wel niet kunnen.
____________________________________________

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #15 Gepost op: 2007/11/05, 14:58:27 »
Citaat van: Duckie
Wat me overigens wel heel leuk lijkt is het draaien van OSX onder VB, maar dat zal wel niet kunnen.
Blijkbaar wel!
http://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?p=8706&sid=324a49a5903bb0e5608505c931e47e00

Nu ja, niet echt stabiel volgens die poster, maar ik heb ook wel zin om het eens te proberen voor de lol. Is alleen zo'n grote download (6+ GB) en niet echt legaal te doen ook niet.

Offline Duckie

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #16 Gepost op: 2007/11/05, 15:42:19 »
Oke, ik heb nu XP geïnstalleerd.
Opstarten gaat goed en het loopt lekker soepel allemaal, behalve het gebruik van usb.
Ik heb bij instellingen ingevuld dat mijn webcam gebruikt moet kunnen worden en als ik dan XP wil starten krijg ik de melding:
Not permitted to open the USB device, check usbfs options.

Die usbfs heb ik overigens al wel aangepast zoals je dat beschreef.

Enig idee wat er mis is/gaat?


Dat van OSX vind ik eerlijk gezegd een beetje vaag.
Ik heb hier een (legale) versie liggen van OSX maar dan voor de power-pc, en dacht die misschien eens te proberen maar als ik dit zo lees is dat niet echt mogelijk. Maakt ook niet zoveel uit, nu eerst eens met XP aan de gang.
____________________________________________

Offline Duckie

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #17 Gepost op: 2007/11/05, 16:10:26 »
Ik heb ondertussen dit-> http://www.arsgeek.com/?p=2776 gevonden en uitgevoerd en het lijkt nu wel goed te werken.
____________________________________________

Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #18 Gepost op: 2007/11/05, 17:33:25 »
Vraagje: is het ook mogelijk om een bestaande windowsinstallatie te draaien onder Virtualbox?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #19 Gepost op: 2007/11/05, 17:43:17 »
Aha. bedankt voor de tip ivm usb, zal dat toevoegen met referentie.

Voor bestaande installaties, bij mijn weten gaat dat jammer genoeg niet met VirtualBox. Ik geloof dat VMWare dat wél kan, maar echt simpel is het dan nog niet.

Offline Hanssun

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #20 Gepost op: 2007/11/05, 17:46:18 »
ziet er allemaal heel mooi uit , ik ga me ook eens verdiepen  in de Virtualbox als ik wat meer tijd heb.

Gr Hans,

Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #21 Gepost op: 2007/11/05, 18:25:08 »
Citaat van: P4man
Citaat van: Duckie
Wat me overigens wel heel leuk lijkt is het draaien van OSX onder VB, maar dat zal wel niet kunnen.
Blijkbaar wel!
http://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?p=8706&sid=324a49a5903bb0e5608505c931e47e00

Nu ja, niet echt stabiel volgens die poster, maar ik heb ook wel zin om het eens te proberen voor de lol. Is alleen zo'n grote download (6+ GB) en niet echt legaal te doen ook niet.
Als je Mac OS op je thinkpad kan installeren (fysiek) , kan je dat ook wel in een VM! (En die thinkpad van mij is onlangs "antiek" genoemd.)
En deadmoo is ge-tar.gz'ed en niets waard(ik spreek uit ervaring), het is nog 10.1 of zo.
Je kan ook andere "distro's" van osx86 (= osx voor je intel pc) installeren (ja ze hebben het woord "distro" van linux gepikt) en het schijnt dat leopard onlangs gekraakt is (zelf moet ik het nog uitproberen, maar Tiger spint hier tevree).
PS kijk eens op http://www.osx86project.org/ daar vind je wel wat en ik zit zelf op het insanelymac forum.

Nota aan mods: ik heb niets illegaals gepost, ik heb geen link gegeven naar gecopyright materiaal en op osx86project doen ze dat ook niet. Ik heb enkel informatie gegeven over de werking van de Trusted Platform Module, zoals ze zouden zeggen op osx86.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

BroodjeUbuntu

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #22 Gepost op: 2007/11/08, 11:25:07 »
Toppie, jammer dat er nog geen 3d virtualisatie is...

p.s. wat zijn uw pc specs?

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #23 Gepost op: 2007/11/08, 11:48:01 »
Niks echt speciaals: Core 2 Duo 2.1 GHz, 2GB Ram, Geforce 7900GS. Videootje is wel opgenomen aan 15FPS en youtube speelt het af aan 25 denk ik, want zo snel laadt photoshop bij mij nu ook weer niet :p

Afgezien daarvan, vind ik het wel indrukwekkend dat ik screencapture kon laten lopen zonder dat ik er ook maar iets van merkte. Terwijl ik Compiz draai, een virtuele machine met 1GB Ram waarin photoshop en Sony Vegas draaien...  1440x900 resolutie in real time opnemen, en niet de minste hapering!

YoseMite

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #24 Gepost op: 2007/11/08, 19:52:50 »
Ziet er mooi uit, complimenten!

Ik draai sinds ook virtualbox + winXP.
Is het echter ook mogelijk om bestanden van Ubuntu naar XP te kopiëren en andersom?
- Wat dat is de enigste functie die ik nog mis...

Maar een prima alternatief voor VMWare!