Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu  (gelezen 511 keer)

Offline sosso

  • Lid
xubuntu
« Gepost op: 2012/09/30, 15:54:51 »
forum,
Op ubuntu.nl vond ik een link om ubuntu 12.04 lts te down loaden om zo een live cd te maken, (installatie) ik ben nu  opzoek naar xubuntu 12.04 lts om ook een live cd te maken maar geen link wel iets over torrents maar daar heb ik geen ervaring mee, help svp
groeten sosso

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/30, 16:14:09 »
Alstublieft: http://xubuntu.org/getxubuntu/ . Kies voor tweede optie 'Mirror downloads'.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/30, 16:24:38 »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline sosso

  • Lid
Re: xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/30, 17:35:23 »
Bedankt voor het snelle antwoord maar helaas weet ik nog niet om te gaan met torrents orf mirrors pls explain

Graag in jip en janneke taal
sosso

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/30, 18:03:24 »
Een torrent is iets anders dan een download. Wat jij wilt is een rechtstreekse download, net zoals je een tekstbestandje of een foto download.
Ik neem aan dat het hier een reguliere pc betreft, en dan kan je kiezen voor 32-bits of 64-bits. Een beetje moderne pc is 64-bits. Als je dan bv. de bovenstaande link van Ron neemt, moet je de versie xubuntu-12.04.1-desktop-amd64.iso hebben (bij 32-bits is dit xubuntu-12.04.1-desktop-i386.iso).
Erop klikken, dan wordt er gevraagd om een bevestiging (kies voor opslaan). Vervolgens wordt dit hele bestand van bijna 700 MB rechtstreeks gedownload op je pc. Je vindt dit dan in je map Downloads, als dat zo is ingesteld.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]